معرفی و دانلود کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر

عکس جلد کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر

پرورش مهارت حل مسئله و تفکر خلاق و انتقادی، یکی از اولویت‌های آموزشی و پرورشی در زندگی کودکان است که آن‌ها را برای مواجهه با مسائل پیش رو، توانمند می‌سازد. کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش نوشته‌ی ریچل لینت، با ترجمه و تألیف الهه شفیع آبادی، آخرین جلد از مجموعه‌ی شش‌جلدی باشگاه تفکر و خلاقیت است که برای رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی و تفکر خلاق و انتقادی در کودکان، طراحی شده است.

درباره‌ی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش

پرورش تفکر خلاق و انتقادی و مهارت حل مسئله به کودکان کمک می‌کند تا بتوانند دانش و توانایی خود را در حل مسائل پیچیده‌ی زندگی به کار گیرند. کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش، یکی از شش جلد کتابی است که انتشارات مهرسا برای پرورش مهارت‌های شناختی کودکان، تقویت خلاقیت، مهارت حل مسئله و رشد تفکر انتقادی منتشر کرده است. کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت در اصل ترجمه‌ی کتاب Critical and Creative Thinking Activities, Grade 6 Teacher Resource از ریچل لینت (Rachel Lynette) است که نشر ایوان مور، یکی از ناشران معتبر آموزشی در جهان، آن را چاپ کرده است.

کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش را الهه شفیع آبادی ترجمه و مطابق زندگی و نیازهای کودک ایرانی بومی‌سازی کرده است. درباره‌ی اهمیت این کتاب، ذکر همین نکته کافی است که هر مادری نیاز دارد تا مهارت‌های شناختی کودک خود را تقویت کند تا فرزندش در دوران طلایی رشد خود، بتواند توانایی و اعتمادبه‌نفس کافی را برای رویارویی با مشکلات کسب کند.

معرفی و دانلود کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش

ریچل لینت کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش را در قالب شش فصل کلی تنظیم کرده است: 1) کجایی، 2) طبیعت، 3) گذشته و آینده، 4) فناوری، 5) آنچه من استفاده می‌کنم و 6) در دنیای من. کودک در این شش فصل با علوم و مهارت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. برای آشنایی بیشتر والدین با محتوای این کتاب، نویسنده در مقدمه‌ اصطلاحاتی چون تفکر انتقادی یا خلاقیت را توضیح می‌دهد و بخشی را با عنوان راهنمای استفاده از کتاب ذکر می‌کند. ضمنا در پایان این کتاب، پاسخ‌نامه‌ای برای راهنمایی والدین وجود دارد.

در نگاهی کلی می‌توان گفت ریچل لینت در فصل‌های کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش، از یک طرف، کودکان را با دانش‌ها و علومی آشنا می‌کند که در مقطع دبستان و متوسطه‌ی اول می‌آموزند (مانند دانستنی‌هایی درباره‌ی فضا، تاریخ ایران و جهان و جغرافیا) و از طرفی دیگر و مهم‌تر از آن، مهارت‌هایی را می‌آموزد که یک کودک در زندگی روزمره باید آن‌ها را به کار بندد تا از پسِ مسائل و رویدادهایی که با‌ آن‌ها مواجه می‌شود، برآید (مانند کار با اینترنت و گوشی موبایل، آشنایی با محیط‌های اجتماعی چون رستوران یا سینما، روابط اجتماعی و...).

به‌طور کلی باید گفت که کودکان با هر سلیقه‌ای، می‌توانند مطلب دل‌خواه خود را در کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش به قلم ریچل لینت پیدا کنند؛ از آشنایی با هنر و موسیقی گرفته تا تاریخ و جغرافیا یا فضانوری و تکنولوژی، همگی در این اثر به‌صورت فشرده مطرح شده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی باشگاه تفکر و خلاقیت

مجموعه‌ی باشگاه تفکر و خلاقیت یک مجموعه شش‌جلدی آموزشی، نوشته‌ی ریچل لینت است که برای کودکان در شش بازه‌ی سنی مختلف طراحی شده است. این مجموعه را انتشارات «ایوان مور» در قالب شش جلد منتشر کرده است. مجموعه کتاب‌های باشگاه تفکر و خلاقیت، مطابق فرهنگ و نیاز کودک ایرانی، ترجمه و تألیف شده و انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده است. ضمن آنکه تصویرگری‌های این کتاب نیز مطابق فرهنگ مخاطبان ایرانی تغییر کرده‌اند.

شش جلد این مجموعه به ترتیب سن، «باشگاه تفکر و خلاقیت قرمز»، «باشگاه تفکر و خلاقیت سبز»، «باشگاه تفکر و خلاقیت نارنجی»، «باشگاه تفکر و خلاقیت صورتی»، «باشگاه تفکر و خلاقیت آبی» و «باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش» هستند. در قالب این مجموعه، کودکان با بازی و سرگرمی، تفکر خلاقانه و انتقادی، مهارت‌ حل مسئله و مهارت‌های زندگی را به همراه دانش روز می‌آموزند.

کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش برای چه کسانی مناسب است؟

به جرئت می‌توان گفت این کتاب برای تمام والدین و مربیانی که فرزندان و دانش‌آموزانی در بازه‌ی سنی 11 تا 14 سال، یعنی پایه‌ی پنجم تا هشتم دارند و به رشد استعدادها و مهارت‌های فردی و اجتماعی کودک خود اهمیت می‌دهند، نه‌تنها مناسب، بلکه لازم است.

در بخشی از کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر می‌خوانیم

شاعران، نویسندگان، دانشمندان و فلاسفه از طریق تولید و بیان مفاهیم و گزاره‌‍ها در قالب‌های بدیع سخنرانی و نوشتار، دانش بشری را پیش رانده‌اند. تولید زبان از مهم‌ترین دستاوردهای بشر بوده است و ارتباط اندیشه‌ای خلاقانه با زبانی بلیغ و دقیق، مشهود است. روانی کلامی هم یکی از ویژگی‌هایی است که به تفکر خلاق کمک می‌کند. روانشناسان آزمونی را طراحی کرده‌اند که در آن افراد باید ظرف یک دقیقه درباره موضوع مشخصی تا جایی که می‌توانند کلمه تولید کنند. این موضوعات دسته‌بندی‌های معنایی (برای مثال، انواع میوه‌ها، حیوانات، شهرها و)... یا واجی (برای مثال کلماتی که با حرف م شروع می‌شوند) دارند. ما انواع مختلفی از تمرین‌های روانی کلامی را در سطحی مناسب با سن دانش‌آموزان در مجموعه کتاب‌های باشگاه تفکر و خلاقیت گرد آورده‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

آنچه در این کتاب می‌خوانید
محتوای این کتاب چیست؟
چرا این کتاب را انتخاب می‌کنیم؟
سخنی با والدین
راهنمای استفاده از کتاب
این کتاب شامل چه مواردی می‌شود؟
کجایی؟
اتاق من
سفر در فضا
غذای بیرون
سینما
مرکز خرید
نمادها
اتوبوس
دنیاهای افسانه‌ای
طبیعت
آب و هوای بد
کوسه‌ها
خفاش‌ها
بندپایان
شکار و شکارچی
خزندگان
گذشته و آینده
مصر باستان
قرون وسطا
روم باستان
روزگار پیشگامان
به‌سوی آینده
فناوری
اینترنت
گوشی همراه
ربات‌ها
ثبت اختراع
آنچه من استفاده می‌کنم
ساعت‌ها و تقویم‌ها
فرش
بگو سیییب!
اعداد
بازی‌های رایانه‌ای
کره جغرافیایی و نقشه
در دنیای من
آواها
بزرگ، بزرگ، بزرگ‌تر
دوستان
تعطیلات
سیاره زمین
شب هنگام
تولدم
سازها و نواها
الان تو آشپزی!
پیشروان و پیروان
پاسخ‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر
نویسنده
مترجمالهه شفیع آبادی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-7437-78-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش

برای دریافت کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.