معرفی و دانلود کتاب این فقط یک رمان نیست

عکس جلد کتاب این فقط یک رمان نیست
قیمت:
۱۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این فقط یک رمان نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این فقط یک رمان نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این فقط یک رمان نیست

این فقط یک رمان نیست، نام داستان بلندی از رضا خلیلی اقدم است که روایت رازآلود و پیچیده‌ای از پشیمانی، حسرت، گذشته و بخشش را بازگو می‌کند. پیتر و تونی، شخصیت‌های اصلی کتاب، دوستان قدیمی هستند که پس از بیست سال دوری همدیگر را ملاقات می‌کنند. اوضاع زندگی برای هر دو نفر آن‌ها عوض شده اما با جلو رفتن داستان و آشنا شدن با این دو متوجه می‌شویم که تونی شاید با چیزی بیش از حسرت دست‌وپنجه نرم می‌‌کند: با احساس گناه و ناامنی‌ای بزرگ‌تر از یک دلتنگی ساده برای روزهای بی‌گناه جوانی.

درباره‌ی کتاب این فقط یک رمان نیست

رضا خلیلی اقدم در داستان این فقط یک رمان نیست، تونی و پیتر، دوستان قدیمی دوران دانشگاه و همسرانشان ابیگل و لورا را در شرایطی به مخاطب معرفی می‌کند که در یک تعطیلات خانوادگی، پس از بیست سال جدایی همدیگر را دوباره ملاقات می‌کنند. تونی، یک وکیل بسیار موفق و ثروتمند است که همراه همسرش، لورا، پیتر و همسرش را به خانه‌شان دعوت کرده‌اند. پیتر، یک مهندس صنایع است اما مدت‌هاست که برای پدرش کار می‌کند. در سیر داستان و در عین همراه شدن با پیتر و تونی و شنیدن خاطرات گذشته‌شان بیشتر با این شخصیت‌ها آشنا می‌شویم و متوجه می‌شویم تونی، یکی از باهوش‌ترین دانشجویان دوره‌ی خودش بوده و با بهترین نمره‌ها از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. پیتر، که جوان سربه‌هوا و خوش‌گذرانی بوده، این روزها از تلاش نکردن به اندازه‌ی کافی و به دست نیاوردن بسیاری چیزها احساس پشیمانی می‌کند. اما با این حال همسر و فرزندانش را بسیار دوست دارد و از زندگی شرافت‌مندانه‌اش راضی و مفتخر است. با اینکه به‌ نظر می‌رسد تونی زندگی بی‌عیب و نقص و حسرت‌برانگیزی داشته باشد، اما همیشه همه‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست.

معرفی و دانلود کتاب این فقط یک رمان نیست

با جلو رفتن داستان متوجه می‌شویم موضوع نامعلومی بر سینه‌ی تونی سنگینی کرده و آزارش می‌دهد. بیشتر داستان کتاب را از میان مکالمه‌های تونی و پیتر دنبال می‌کنیم که میان تعریف خاطرات و یادآوری گذشته‌ها، رمز و رازهای زندگی خود را برای مخاطب آشکار می‌کنند. در سیر روایت متوجه می‌شویم که ظاهراً ثروت و موفقیت تونی، نتیجه‌ی هوش و زحمت فراوان او نیست. او ممکن است از عوامل قدرتمندی که خود را در پس پرده‌ها پنهان می‌کنند کمک گرفته باشد. تونی ظاهراً با افراد و مجموعه‌های پلیدی درگیر بوده است که تا ابد سرنوشت گذشته و آینده‌ی او را تعیین می‌کنند.

کتاب این فقط یک رمان نیست با نگارش رضا خلیلی اقدم و چاپ انتشارات متخصصان در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

کتاب این فقط یک رمان نیست برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب این فقط یک رمان نیست را به علاقه‌مندان به ادبیات معاصر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب این فقط یک رمان نیست می‌خوانیم

پیتر جان بخاطر همین‌ها هست که بعضی اوقات مردم این سوال براشون پیش می‌آد که: چرا فلان مسئول یا مقام دولتی با بیشتر از 70 سال سن، بازم داره دست و پا می‌زنه که یه سِمت تو دولت داشته باشه؟

مردم نمی‌دونند که، اون دیگه این کار رو به‌خاطر پول یا به‌خاطر خدمت به کشورش انجام نمی‌ده. اون تو سن 70 سالگی بازم کار می‌کنه که قدرت داشته باشه.

اون هنوز کار می‌کنه که فقط تو خانواده عضو باشه، چون می‌دونه اگر یه روز عقب بکشه، ممکنه تمام مشکلات دولت گردن اون بیفته.

تو اون روزها خیلی راحت می‌تونستی از وجود فساد تو دولت با خبر بشی. اصلا هدف اصلی خانواده‌ها این بود که هر روز بیشتر تو دولت نفوذ پیدا کنند.

یه جورایی انقدر فساد زیاد بود که مردم زندگی‌شون رو با فساد تطبیق داده بودند.

مثل زمانی که پشت خونه‌ات یه جا آب جمع شده و تو مرور زمان گندیده و شروع به بو کردن کرده باشه، تو اون روزهای اول، بوی اون فساد و گندیدگی خیلی اذیتت می‌کنه. ولی اگر اون فساد و گندیدگی مدت زیادی پشت خونه‌ت باشه تو با گذشت زمان به بوی اون عادت می‌کنی و دیگه یه جورایی زندگی در کنار فساد رو بدون اینکه خودت متوجه بشی یاد می‌گیری.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این فقط یک رمان نیست
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-622-292-682-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این فقط یک رمان نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این فقط یک رمان نیست

برای دریافت کتاب این فقط یک رمان نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.