معرفی و دانلود کتاب الکترونیک در سه سوت

عکس جلد کتاب الکترونیک در سه سوت
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکترونیک در سه سوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکترونیک در سه سوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکترونیک در سه سوت

سفر به دنیای رباتیک و آموزش پروتئوس، از مباحث کلیدی کتاب الکترونیک در سه سوت نوشته‌ی شهریار پورزارع است. این کتاب از کتاب‌های آموزشی مهندسی برق و الکترونیک محسوب می‌شود که در آن با دنیای الکترونیک، ابزار الکترونیکی، نحوه‌ی کار مولتی‌متر دیجیتال و مسائلی از این دست آشنا می‌شوید. البته در اصل تمرکز اصلی کتاب بر نرم‌افزار پروتئوس است و در خلال فصول آن، عملکرد لوازم جانبی رباتیک در محیط این نرم‌افزار بررسی می‌شود.

درباره‌ی کتاب الکترونیک در سه سوت

شناخت الکترونیک و آشنایی با قطعات آن به همراه آموزش پروتئوس، سرفصل‌هایی هستند که شهریار پورزارع در کتاب الکترونیک در سه سوت مطرح کرده است. این کتاب را که یک کتاب آموزشی در حوزه‌ی مهندسی برق و مهندسی الکترونیک به‌شمار می‌‌آید، انتشارات چتر فیروزه منتشر کرده است. شهریار پورزارع که در مسابقات بین‌المللی ربوتکس 2022 ترکیه، رتبه‌ی اول را کسب کرده و در سن دوازده‌سالگی نفر اول المپیاد کشوری آرموکاپ ایران شده، این کتاب را در پنج فصل تألیف کرده است.

وی ابتدا فصلی را درباره‌ی چیستی الکترونیک می‌نویسد و در این فصل، اصطلاحات تخصصی چون الکترونیک، ولتاژ و جریان را به کمک اشکال و تصاویر مختلف توضیح می‌دهد. سپس وارد بحث قطعات الکترونیک می‌شود. در فصل دوم کتاب الکترونیک در سه سوت، نویسنده درباره‌ی لوازم جانبی رباتیک مانند مقاومت و انواع آن، باتری، سلف، خازن و... توضیح می‌دهد و عملکردهای آن‌ها را در مجموعه‌های مختلف به‌دقت تجزیه و تحلیل می‌کند. او از طریق آزمایش‌های دقیق و مشاهده، نقاط قوت و ضعف لوازم جانبی را کشف کرده و روش‌هایی برای بهتر شدن بهره‌وری و کارایی بیشترشان معرفی می‌نماید.

شهریار پورزارع در فصل سوم این کتاب به آموزش مونتاژ و دمونتاژ قطعات می‌پردازد. او در این مرحله، برد الکتریکی و کلیه‌ی قطعاتی را که برای مونتاژ‌ و دمونتاژ‌ کردن لازم است، توضیح می‌دهد. فصل چهارم کتاب الکترونیک در سه سوت به نحوه‌ی کار با مولتی‌متر دیجیتال اختصاص دارد. پورزارع در این فصل، ابتدا مولتی‌متر دیجیتال را معرفی می‌کند و درباره‌ی قابلیت‌ها و اجزای آن توضیح می‌دهد. پس از آن، نحوه‌ی کار با آن را آموزش می‌دهد و به مواردی چون طریقه‌ی اندازه‌گیری مقاومت، تست دیود و ترانزیستور با مولتی‌متر، اندازه‌گیری ولتاژ متناوب، اندازه‌گیری جریان و طرز کار تستر ترانزیستور در مولتی‌متر دیجیتال می‌پردازد.

یکی از اصطلاحاتی که شهریار پورزارع در کتاب الکترونیک در سه سوت معرفی می‌کند، پروتئوس است؛ جایی که لوازم جانبی رباتیک به یکدیگر متصل شده و عملکرد آن‌ها با آزمایش تحت فشار قرار می‌گیرد. این محیط شرایطی را برای ارزیابی و بهتر شدن عملکرد لوازم جانبی رباتیک فراهم می‌کند. نویسنده در فصل پنجم این کتاب به آموزش نرم‌افزار پروتئوس می‌پردازد و عملکرد لوازم جانبی را در مجموعه‌‍‌ی پروتئوس ارزیابی می‌کند. وی در پایان کتاب، نحوه‌ی طراحی پروژه را توضیح داده و برای پروژه، تمرین طراحی کرده است.

کتاب الکترونیک در سه سوت یک کتاب مصور است که شهریار پورزارع در بخش‌های مختلف آن، از تصاویر و نمودارهای رنگی برای معرفی ابزارها و آموزش نرم‌افزار پروتئوس استفاده کرده است. همچنین عکسی از رباتی که او ساخته، در صفحات آغازین کتاب چاپ شده است. نویسنده این کتاب را جشنی کوچک و خیرمقدمی بزرگ برای ورود خلاقیت و نوآوری و قدرت ذهن‌های جوان به سرزمین رباتیک توصیف می‌کند. به‌صورتی که خواننده از همان ابتدای کتاب وجد و شوق این نخبه‌ی الکترونیک و نویسنده‌ی نوجوان را برای آموزش و یادگیری در جهان ربات‌ها درک می‌کند.

همان‌طور که از نام این کتاب نیز برمی‌آید، نویسنده در قالب این صفحات، مطالب پیچیده‌ی الکترونیک و دنیای رباتیک را گام‌به‌گام، به‌صورتی ساده، سلیس و روان ارائه کرده تا برای مخاطبان نوآموز قابل فهم باشند و پایه‌ای مناسب برای یادگیری مفاهیم پیشرفته و تخصصی‌تر در آینده شوند.

کتاب الکترونیک در سه سوت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب الکترونیک در سه سوت برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به حوزه‌ی الکترونیک و رباتیک مناسب است. همچنین همه‌ی کسانی که قصد دارند با دنیای رباتیک و مفاهیمی چون پروتئوس از پایه آشنا شوند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب الکترونیک در سه سوت می‌خوانیم

ترانزیستورها به ۲ نوع کلی BJT و MOSFET تقسیم می‌شوند که در این کتاب به بررسی ترانزیستور BJT می‌پردازیم. ترانزیستورهای BJT در دو نوع عمده‌ی NPN و PNP وجود دارند. در نوع NPN اکثر حامل‌های جریان الکترون‌ها هستند، اما در نوع PNP بیشتر حامل‌ها جریان حفره‌ها هستند. ترانزیستورهای دوقطبی از سه ترمینال هادی با نام‌های بیس، کلکتور و امیتر ساخته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن دکتر داوود ادیب
سخن دکتر بهزاد غفاری
سخن مؤلف
درباره‌ی مؤلف
فصل اول: مقدمه‌ای بر الکترونیک
الکترونیک چیست
ولتاژ
جریان
قطعات الکترونیکی
فصل دوم: قطعات الکترونیکی
1. مقاومت
2. باتری
3. سلف
4. خازن
5. دیود
6. رگولاتور (تثبیت‌کننده‌ی ولتاژ)
7. رله
8. ترانزیستور
9. آی‌سی
10.فیوز شیشه‌ای
مدار الکتریکی چیست
برد بورد
منبع تغذیه
فصل سوم: مونتاژ و دمونتاژ قطعات
آموزش مونتاژ و دمونتاژ
برد الکترونیکی
هیتر هوای گرم
هویه
سیم لحیم
اسفنج
پنس
پنس وکیوم
خمیر قلع
قلع‌کش
ترتیب جای‌گذاری قطعات
اعمال لحیم به نقطه‌ی لحیم‌کاری
مراحل مونتاژ کردن قطعات
مراحل دمونتاژ کردن قطعات
فصل چهارم: نحوه‌ی کار با مولتی‌متر دیجیتال
طریقه‌ی اندازه‌گیری مقاومت
طریقه‌ی تست دیود و ترانزیستور با مولتی‌متر
طریقه‌ی اندازه‌گیری ولتاژ متناوب (AC)
طریقه‌ی اندازه‌گیری جریان
طرز کار تستر ترانزیستور در مولتی‌متر دیجیتال
فصل پنجم: آموزش پروتئوس
آشنایی با محیط نرم‌افزار پروتئوس
1. منوی اصلی (Menu Bar)
2. منوهای کاربردی (Toolbar)
3. منوی ابزار و انتخاب مد (Mode Selector Toolbar)
4. منوی انتخاب قطعات (Devices)
5. منوی فرمان
طریقه‌ی فراخوانی قطعات از کتابخانه
سیم‌کشی بین قطعات
طریقه‌ی مقداردهی قطعات
نحوه‌ی طراحی چند پروژه
پروژه‌ی دوم: طراحی مدار نوسان‌ساز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکترونیک در سه سوت
نویسنده
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-6803-66-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الکترونیک در سه سوت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الکترونیک در سه سوت

برای دریافت کتاب الکترونیک در سه سوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.