معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی

چگونه موتور خودرو و قطعات آن را شناسایی و عیب‌یابی کنیم؟ کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی اثر مشترک و آموزشیِ داریوش فریدونی برزآباد و محمد کهزادی ما را با موتور و قطعات وابسته به آن آشنا می‌کند تا بتوانیم سازوکارِ آن را بشناسیم و نقص‌های موجود را رفع و تعمیر کنیم.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی

اگرچه روند به سمت خودروهای برقی و هیبریدی در حال افزایش است، اما اتومبیل‌های سواری بنزینی همچنان بخش بزرگی از بازار خودرو را تشکیل می‌دهند. این خودروها با استفاده از موتورهای احتراق داخلی که سوخت بنزینی را می‌سوزانند، قدرت تولید می‌کنند. اگر زمانی موتور و گیربکس اتومبیل بنزینی ما با مشکل مواجه شود، بهتر است که بتوانیم قبل از ایجاد خسارت و هزینه‌های بالا، تعمیرش کنیم. کتاب تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی با همین هدف توسط داریوش فریدونی برزآباد و محمد کهزادی نوشته شده است.

یادگیری تعمیر موتور خودرو می‌تواند فواید متعددی داشته باشد. با دانستن نحوه‌ی تعمیر موتور می‌توانید هزینه‌های مربوط به تعمیرگاه را کاهش دهید. داشتن دانش فنی به شما این امکان را می‌دهد که در مواقع ضروری و غیرمنتظره بدون نیاز به کمک دیگران خودروی خود را تعمیر کنید.

در کتاب تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی، با موتور خودرو بیشتر آشنا می‌شویم و این شناخت به ما توانایی تشخیص مشکلات احتمالی را می‌دهد که این خود به افزایش امنیت در هنگام رانندگی کمک می‌کند. داریوش فریدونی برزآباد و محمد کهزادی با این کتاب به ما کمک می‌کنند تا با دانستن نحوه‌ی صحیح استفاده از گیربکس طول عمر اتومبیل و قدرت موتور را افزایش دهیم و از فرسودگی قطعات موتور و مصرف زیاد سوخت جلوگیری کنیم. همچنین در این کتاب می‌آموزیم که اگر مشکلی برای موتور ایجاد شد، چگونه خودمان موتور را از روی شاسی پیاده و عیب آن را شناسایی و مجدد آن را سوار شاسی کنیم.

سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری یکی از اجزای اصلی در موتورهای بنزینی قدیمی‌تر است که وظیفه‌ی ترکیب هوا و سوخت را برای احتراق درون سیلندرها دارد و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری که در خودروهای مدرن بنزینی و دیزلی استفاده می‌شود، نسبت به سیستم‌های کاربراتوری قدیمی‌تر، دقت و کارایی بیشتری در تزریق سوخت دارد. در کتاب تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی، می‌آموزیم که اگر هر یک از این سیستم‌ها با مشکل مواجه شدند، چگونه آن‌ها را تعمیر کنیم. همچنین می‌آموزیم چگونه مشکلات مربوط به دستگاه کلاچ و گیربکس را تشخیص دهیم و پس از بررسی دقیق، آن را عیب‌یابی کنیم.

کتاب تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی که مطابق با استاندارد بین‌المللی مهارت و فناوری است، به نویسندگی داریوش فریدونی برزآباد و محمد کهزادی توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، ناشر تخصصی مجتمع فنی تهران، به چاپ رسیده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند با ساختار موتور و گیربکس و چگونگی تعمیر آن آشنا شوند بسیار مناسب است. همچنین اساتید، مربیان و مدرسان، دانشجویان و مهندسان مکانیک، کارآموزان فنی و حرفه‌ای و هنرستان، تعمیرکاران تخصصی خودرو، داوطلبان المپیادهای ملی مهارت، کارآموزان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانند از محتوای این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی می‌خوانیم

جریان الکتریکی به جاری شدن بار الکتریکی گفته می‌شود در یک مدار الکتریکی این بار اغلب توسط الکترون‌هایی که در سیم حرکت می‌کنند حمل می‌شود همچنین می‌تواند توسط یون‌هایی در الکترولیت حمل شوند یا توسط هر دو عامل یون و الکترون به عنوان مثال در پلاسما حمل شوند.

در دستگاه بین‌المللی یکاها واحد اندازه‌گیری مقدار جریان آمپر نام دارد که برابر است با میزان جاری شدن بار الکتریکی در یک سطح بر حسب کولن بر ثانیه جریان الکتریکی توسط وسیله‌‌ای به نام آمپرمتر اندازه‌گیری می‌شود.

جریان الکتریکی سبب ایجاد گرمایش مقاومتی یا ژول می‌شود که وظیفه‌ی اصلی تولید نور در لامپ‌های رشته‌ای را بر عهده دارد آنها هم‌چنین تولید میدان مغناطیسی می‌کنند که در موتورهای القایی ژنراتورها و ... استفاده می‌شود ذراتی که بار الکتریکی را در یک جریان الکتریکی حمل می‌کنند حامل بار نامیده می‌شوند در فلزات یک یا چند الکترون در هر اتم پیوند ضعیفی برقرار کرده‌اند که سبب می‌شود بتوانند به راحتی در فضای داخل فلز آزادانه حرکت کنند این الکترون‌های رسانا حاملین بار در فلزات هستند.

در یک مدار الکتریکی ساده باتری نقش منبع را دارد و به هر الکترونی از خود عبور می‌دهد به اندازه اختلاف پتانسیل دو سر که با واحد ولت اندازه‌گیری می‌شود انرژی وارد می‌کند الکترون‌ها با انرژی در حرکت‌اند اما در هنگام عبور از رسانا اتم‌های آنها نوساناتی دارند و جلوی حرکت الکترون‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند و الکترون‌ها در هنگام عبور از این اتم‌ها مقداری از انرژی خود را از دست می‌دهند این انرژی به صورت انرژی گرمایی هدر می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: توانایی پیاده، سوار کردن موتور و قطعات وابسته به آن از روی شاسی خودرو
فصل دوم: توانایی باز کردن، بستن، عیب‌یابی و رفع عیب موتور (مولد قدرت)
فصل سوم: توانایی عیب‌یابی و رفع عیب مدار سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری
فصل چهارم: توانایی عیب‌یابی و رفع عیب سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری
فصل پنجم: توانایی عیب‌یابی و رفع سیستم جرقه معمولی و الکترونیکی
فصل ششم: توانایی پیاده،‌سوار، عیب‌یابی و رفع دستگاه کلاچ و گیربکس معمولی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-600-124-577-0
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور و گیربکس اتومبیل‌های سواری بنزینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.