معرفی و دانلود کتاب اضطراب جدایی

عکس جلد کتاب اضطراب جدایی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب جدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب جدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اضطراب جدایی

کتاب اضطراب جدایی نوشته‌ی مریم صف‌آرا و مریم قاسمی یزدآبادی کتابی مفید و کاربردی در زمینه‌ی تربیت و پرورش کودکان است که به یکی از رایج‌ترین مشکلات والدین و کودکان می‌پردازد. این کتاب شرح می‌دهد که اضطراب جدایی چیست، چه علائمی دارد و چطور می‌توان آن را رفع کرد. کتاب اضطراب جدایی منبع مفیدی برای والدین نگرانی است که از بدخلقی‌های کودکان خود هنگام جدایی خسته شده و نگرانند که فرزندشان هیچ‌گاه نتواند مستقل بار بیاید!

درباره‌ی کتاب اضطراب جدایی

اضطراب جدایی مرحله‌ای رایج در رشد کودکان است که معمولا بین نه تا سه سالگی به اوج خود می‌رسد. این اضطراب که ابتدا با ناراحتی کودک هنگام جدا شدن از والد خود شروع می‌شود، کم‌کم پیشرفت کرده و به شکل علائمی همچون چسبیدن به والدین، فریاد زدن و امتناع از رفتن به مهدکودک بروز می‌کند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کودک خود را به مهدکودک فرستاده و دیده باشید که در ابتدا او از قرار گرفتن در محیط جدید، بازی با اسباب‌بازی‌های تازه و دوستی با بچه‌های دیگر هیجان‌زده است. عموما در این مرحله والدین احساس آسودگی کرده و گمان می‌کنند که کودکشان از پس یک مرحله‌ی سخت در زندگی‌اش برآمده؛ اما این تصور اشتباهی است، اضطراب جدایی در لحظه اتفاق نمی‌افتد. با گذشت زمان کودک شروع به بروز علائم می‌کند، از مادرش جدا نمی‌شود، گریه‌های بی‌قفه‌اش آغاز می‌شود و به‌‍محض دور شدن مادر یا پدر اضطراب و نگرانی در او بروز می‌کند. ممکن است از این نقطه به بعد کودک از تعامل با دیگر هم‌سالانش دست کشیده و در آینده این احساس چنان در او شدت یابد که باعث کابوس دیدن او شود. یا برای نرفتن به مهدکودک دست به تمارض بزند. این اضطراب گاهی حتی با علائم فیزیکی نیز همراه است.

اضطراب جدایی ریشه در درک کودک از ماندگاری اشیا و افراد دارد؛ بنابراین وقتی کودک نمی‌تواند والد خود را ببیند، ممکن است احساس کند که رها شده و از این بابت دچار ترس شود. اضطراب جدایی شامل چند علامت اصلی و رایج است: گریه یا فریاد زدن بیش از حد، هنگام جدایی از والد، چسبیدن و امتناع از تعامل با دیگران، کابوس، شکایت از دل‌درد یا سردرد و امتناع از رفتن به مدرسه یا شرکت در فعالیت‌های گروهی.

این علائم و احساس اضطراب گرچه مرحله‌ای طبیعی از رشد کودک است، اما چنانچه بیش از حد بالا بگیرد ممکن است در زندگی روزمره‌ی کودک و والدین او تداخل ایجاد کرده و باعث بروز مشکلاتی نظیر انزوا، مشکلات تحصیلی و رفتاری شود.

حال اگر کودک ما دچار چنین علائمی است و با مشکل اضطراب جدایی دست و پنجه نرم می‌کند، ما چه باید بکنیم؟ چطور می‌توان این مشکل را حل کرد و او را به فردی اجتماعی و مستقل تبدیل کرد؟

کتاب اضطراب جدایی نوشته‌ی مریم صف‌آرا و مریم قاسمی یزدآبادی برای کمک به حل این مشکل به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب سه فصل را در برمی‌گیرد و به‌شکل خلاصه اما مفید و کاربردی به مسئله‌ی اختلال اضطراب جدایی در کودکان و درمان آن می‌پردازد. ازجمله ویژگی‌های مثبت این کتاب دوری از اطناب و استفاده از زبان و لحن ساده و دوستانه است که خواندن آن را لذت‌بخش می‌کند.

این کتاب توسط انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است.

کتاب اضطراب جدایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودک شما دچار ترس از رهایی و اضطراب جدایی‌ست، و چنانچه قصد دارید این مشکل را با روشی اصولی حل کنید، کتاب پیشِ رو منبع بسیار مناسبی برای شماست.

در بخشی از کتاب اضطراب جدایی می‌خوانیم

اضطراب کودک هنگام جداشدن از والدین، به صورت‌های مختلف بروز می‌کند و نشانه‌های آن از یک روز تا روز دیگر ممکن است متفاوت باشد؛ یک روز کودک موقع جدا شدن از مادر مضطرب می‌شود؛ روز دیگر به مادر می‌چسبد و غمگین است و یک روز دیگر، قشقرق راه انداخته، در مقابل جدایی مقاومت می‌کند و واکنش شدید از خود بروز می‌دهد.

کودکانی که دچار اضطراب جدایی هستند به شدت نگرانند که هنگام دوری از والدین، خودشان و یا والدینشان آسیب ببینند یا دیگر نتوانند یکدیگر را پیدا کنند.

این میزان از اضطراب که نشانه‌ی دلبستگی ایمن و سالم به مادر است، برای تمام کودکان اتفاق می‌افتد؛ اما شدت آن در کودکان مختلف متفاوت است. به تدریج که کودک بزرگ‌تر می‌شود و مفهوم زمان را درک می‌کند، متوجه می‌شود که جدایی از مادر به معنی از دست‌دادن مادر نیست و از اضطراب او کاسته می‌شود. درست است که اضطراب جدایی روندی طبیعی در مسیر رشد کودک است؛ اما نحوه صحیح برخورد ما به عنوان والدین با این اضطراب طبیعی دارای اهمیت بسیاری است و گذر از این دوران با توجه به خلق‌وخوی کودک و مهارت‌های فرزندپروری ما متفاوت است.

اگر پدر و مادر برخورد صحیحی با این اضطراب داشته باشند، انتظار می‌رود در پایان سه‌سالگی دیگر شاهد نشانه‌های آن نباشیم؛ اما مشکل از جایی شروع می‌شود که والدین راه برخورد صحیح با این مسئله را نمی‌دانند و اضطراب طبیعی کودک را تبدیل به اختلال اضطراب جدایی می‌کنند، که این اختلال دیگر روندی طبیعی در مسیر رشد کودک به شمار نمی‌رود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. اضطراب جدایی
فصل 2. اختلال اضطراب جدایی
فصل 3. درمان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اضطراب جدایی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات46
زبانفارسی
شابک978-622-6719-19-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اضطراب جدایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اضطراب جدایی

برای دریافت کتاب اضطراب جدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.