معرفی و دانلود کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو

عکس جلد کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو

کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو که توسط میرمحمد حسینی گردآوری شده است، ازجمله کتاب‌های آموزشی حوزه‌ی پزشکی و پیراپزشکی محسوب می‌شود. مطالب این کتاب در پنج فصل مجزا به رشته‌ی تحریر درآمده و مواردی همچون مفاهیم اولیه‌ی یادگیری و آموزش، کلیات آموزش به بیمار و برنامه‌ریزی آموزش به مددجو را بررسی می‌کند. این اثر مطابق با سرفصل جدید تعیین‌شده از سوی شواری عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی برای دوره‌ی‌ کارشناسی رشته‌ی پرستاری تدوین شده است.

درباره‌ی کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو

ارتباط با بیمار و آموزش مراقبت‌های دوران نقاهت به خانواده‌ی بیمار، ازجمله مواردی به‌شمار می‌آید که ممکن است رابطه‌ی پرستار و بیمار را به فرایندی چالش‌برانگیز تبدیل کنند. از این رو دانشجویان پرستاری به برقراری رابطه‌ای مفید با بیماران اهمیت می‌دهند و توجه ویژه‌ای به میزان یادگیری مهارت مراقبت از خود در این افراد دارند. با توجه به اهمیت این مسئله، میرمحمد حسینی آموزش‌های لازم در این زمینه را در کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو، در اختیار دانشجویان این رشته و شاغلان آینده در حوزه‌ی پرستاری قرار داده است.

پس از طی شدن دوران درمان بیمار و سپری کردن روزهایی که وی باید در محیط بیمارستان و زیر نظر پزشک معالج باشد، فرایندی آغاز می‌شود که باید به تنهایی و با سرپرستی خانواده‌ی بیمار طی شود تا مراحل درمان، تکمیل گردد. گویی بیمار قرار است در این مرحله، داستان تلاش تیم پزشکی را به آخر برساند و به بهترین شکل سلامتی‌اش را در صحنه‌ی پایانی به نمایش بگذارد. کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو که توسط نشر بشری و به قلم میرمحمد حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منتشر شده است، روش‌های علمی آموزش و یادگیری را با نگاه به رابطه‌ی پرستار و بیمار در دوران نقاهت بازخوانی می‌کند.

کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو، در ابتدا تعریف جامعی از مفهوم یادگیری ارائه می‌کند و در پی آن، به تشریح تفاوت میان فرایند یادگیری و آموزش و همچنین به مراحل تأثیرگذارِ این دو در روند آموزش علمی می‌پردازد. میرمحمد حسینی مطالب موجود در این کتاب را برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ی پرستاری گردآوری کرده و در آن‌ها، با ارجاع به نظریات مختلف اندیشمندان حوزه‌ی پزشکی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی، پرکاربردترین شیوه‌ها برای کسب تجربه در یادگیری و آموزش را پیشنهاد می‌کند.

در فصل اول کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو، اصطلاحات پایه‌ای و واژه‌های پرکاربرد در مباحث آموزش و یادگیری شرح داده می‌شوند. میرمحمد حسینی در این بخش از کتاب، با اشاره به تعاریف مختلفی که نظریه‌پردازان شناخته‌شده‌ی این عرصه ارائه کرده‌اند، سعی می‌کند تفاوت میان دو مفهوم آموزش و یادگیری را تا جای ممکن روشن سازد و سپس واژه‌های تخصصی مانند «پداگوژی»، «آندراگوژی» و «جراگوژی» را تعریف کند. در فصل دوم کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو، کیفیت آموزش به بیمار در سطوح مختلف ارزیابی می‌شود و با نگاهی گذرا به وقایع تاریخی مربوط به آموزش و همچنین مقایسه‌ی فرایندهای پرستاری و آموزش به بیمار، تأثیر نظارت بالینی بر کیفیت آموزش‌پذیری بیمار مطرح می‌شود.

فصل سوم و چهارم کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو، مباحث مربوط به آماده‌سازی امکانات آموزشی را در خود جای داده و به صورت تفصیلی، امکاناتی از قبیل داده‌های بررسی، محتواهای آموزشی، رسانه‌ها و مواد سمعی و بصری را مورد بررسی قرار می‌دهد. میرمحمد حسینی، فصل پنجم از این کتاب را به چگونگی اجرا شدن موارد آموزشی اختصاص می‌دهد. در این بخش، موارد بسیار مهمی ماننند رویکردهای آموزشی، ادغام آموزش با مراقبت پرستاری، غلبه بر موانع و ارتقای پذیرش، مطرح می‌شوند تا امکانات لازم برای اجرای صحیح برنامه‌ها و ایده‌های آموزشی به نتیجه‌ای کارآمد ختم شوند.

علاوه‌بر این مباحث، کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو به دانشجویان رشته‌ی پرستاری کمک می‌کند تا در ضمن آشنایی با تعاریف گوناگون یادگیری و آموزش، به تجربه‌های یک قرن اخیر در زمینه‌ی علوم آزمایشگاهی، رفتارشناسی، فیزیولوژی، پزشکی و روان‌شناسی نگاهی گذرا داشته باشند. میرمحمد حسینی مثال‌های متنوعی از این تجربه‌ها را در کتاب خود مورد بررسی قرار می‌دهد؛ ازجمله روش شرطی‌سازی ایوان پاولوف، فیزیولوژیست و رفتارشناس روس که فرایند یادگیری را در نیاز حیوانات به غذا، در قرن نوزدهم میلادی به آزمایش گذاشت.

از سوی دیگر در این کتاب، مهارت پاسخ‌گویی به نیازهای روانی انسان در مواجهه با مشکلات ارتباطی و آموزشی در جوامع امروزی بررسی می‌شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است دانشجویان پرستاری با آن روبه‌رو باشند، وجود موانع مختلف بر سر راه شکل‌گیری رابطه‌ی درست میان آموزش‌دهنده و آموزش‌پذیر است. کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو این موانع را با تحلیلی روان‌شناسانه و علمی مورد موشکافی قرار می‌دهد تا هم بتواند مراحل یک رابطه‌ی آموزشی را در بستری کارآمد دسته‌بندی کند و هم روش‌های مناسبی برای برداشتن موانع ارتباطی ارائه کند.

کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو، برای دانشجویان رشته‌ی پرستاری و اساتید رشته‌های علوم پزشکی پرکاربرد و مفید واقع خواهد شد.

در بخشی از کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو می‌خوانیم

انسان‌ها در هر موقعیتی در حال یادگیری دانش و مهارت‌های جدید و مورد نیاز خود می‌باشند. بیماران نیز با توجه به تغییری که بیماری در زندگی آن‌ها بوجود آورده نیاز به آموزش، راهنمایی و مشاوره دارند. به عنوان مثال بیماری که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرد، معمولاً دچار ترس و اضطراب شدید می‌شود و تا فرصتی پیدا می‌کند مکرراً سوال می‌کند او اکثراً سعی می‌نماید اطلاعاتی را از سایر بیماران بستری در بخش در ارتباط با بیماری خودش بدست آورد که این امر نشانه‌ی آن است که نیاز به آموزش و حمایت دارد. از جمله فعالیت‌های مستمر و ضروری کارکنان تیم بهداشت و درمان، آموزش به بیماران می‌باشد.

یکی از اجزاء اساسی مراقبت‌های پرستاری کمک به افراد و خانواده‌ها است تا بدانند که جهت بهبود، محافظت و بازگردانیدن سلامتی خودشان به چه اطلاعاتی نیاز دارند. آموزش (یاددهی) جزء مهمی از نقش پرستار در طول حیات و ارائه خدمات بهداشتی است. با افزایش مسئولیت پذیری افراد در قبال سلامتی خودشان، نیاز آن‌ها به گردآوری اطلاعات، دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای حفظ و ارتقای تندرستی افزایش می‌یابد. به این ترتیب است که پیشگیری از مشکلات سلامتی و بهداشتی، ارتباط با پرستار را ضروری می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم آموزش و یادگیری
فصل دوم: کلیات آموزش به بیمار
فصل سوم: بررسی و شناخت نیازهای آموزش به مددجویان
فصل چهارم: برنامه‌ریزی آموزش به مددجو
فصل پنجم: اجرا، ارزشیابی و گزارش آموزش به مددجو
ضمیمه الف - فرم‌های ثبت گزارش آموزش به مددجو
ضمیمه ب - مثال‌های کاربردی از فرآیند آموزش به مددجو
فهرست منابع
واژه‌یاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو
نویسنده
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-964-399-224-8
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری بالینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو

amir amiri
۱۴۰۳/۴/۱۳
انصافا خیلی خوب و کامل و بدور ازگزاف گویی هستش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو

برای دریافت کتاب اصول یادگیری و روش آموزش به مددجو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.