معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر

عکس جلد کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر

کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر نوشته‌ی میخال مالویچ و دیانا مالویچ، به معرفی مهارت UI می‌پردازد، از تفاوت آن با UX می‌گوید و می‌کوشد اصول به‌کارگیری و اجرای آن را بیاموزد. نویسندگان با کمک گرفتن از تجربیات چندین ساله‌ی خود و دانش روز، در مورد رنگ، اشیا و تایپوگرافی نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها نکاتی را مطرح می‌کنند، طراحی آیکون‌ها و دکمه‌ها را یاد می‌دهند و شیوه‌ی درست استفاده از انیمیشن، تصاویر و زبان را یادآوری می‌کنند.

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر

ما هر روز با انبوهی از وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها روبه‌رو هستیم و از آن‌ها برای انجام کارهای حرفه‌ای یا سرگرمی استفاده می‌کنیم. در این ابزارها فقط بحث کیفیت و مسائل فنی مطرح نیست، بلکه طراحی و ظاهر آن‌ها نیز مهم است. درواقع ظاهر اولین مواجهه‌ی کاربران با آن‌هاست و طبیعتاً اگر طراحی مناسبی نداشته باشند، احتمال اینکه کنار گذاشته شوند زیاد است. همین امر باعث شده تا شاخه‌ای تحت عنوان رابط کاربری (UI) شکل بگیرد که هدفش زیباشناسی محصول و تعامل‌پذیر کردن آن‌ها بود. یکی از جامع‌ترین منابع در این زمینه، کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر (Designing user interface) نوشته‌ی میخال مالویچ (Michał Malewicz) و دیانا مالویچ (Diana Malewicz) است. این دو نویسنده بر اساس تجربه‌ی چند ساله‌ی خود و همین‌طور با کمک گرفتن از علم روز به شما یاد می‌دهند چطور ظاهر اپلیکیشن یا وب‌سایتتان را به‌گونه‌ای طراحی کنید که برای کاربران جذاب باشد و به نیازهایشان پاسخ دهد. کسانی که در حوزه‌ی طراحی گرافیک کار می‌کنند و برنامه‌نویسان حرفه‌ای مخاطب این راهنما هستند و می‌توانند از نکات آن برای بهبود محصولشان استفاده کنند.

همه‌ی ما تاکنون با ده‌ها وب‌سایت و اپلیکیشن سروکار داشته‌ایم و برای سرگرمی یا کار به آن‌ها مراجعه کرده‌ایم. اما از میان همه‌ی آن‌ها، فقط چند مورد را کاربردی‌تر دیده‌ایم، دوستشان داشته‌ایم یا جزئیات آن را کامل به خاطر سپرده‌ایم. دلیل این مسأله چیست؟ یعنی دیگر سایت‌ها و نرم‌افزارها بی‌فایده و ناکارآمد بودند؟ طبیعتاً هر ابزاری که توسعه پیدا می‌کند، برای برطرف کردن نیازی بوده. بنابراین نمی‌توان به‌راحتی ادعا کرد که همه‌ی آن‌ها بی‌فایده یا تکراری بوده‌اند. کارشناسان یکی از دلایل مهم این اتفاق را به طراحی آن وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مرتبط می‌دانند. ظاهر غیر جذاب و تعاملی نبودن ابزارها باعث می‌شود کاربران احساس خوبی نسبت به آن پیدا نکنند و از آن فاصله بگیرند. این اتفاق حتی ممکن است برای مفیدترین محصولات دیجیتال هم رخ بدهد. به خاطر همین است که کارشناسان روی UI محصولات تأکید زیادی می‌کنند و مصرانه از توسعه‌دهندگان می‌خواهند به آن اهمیت بدهند. گواه این ادعا آمارهایی است که در مورد سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود. برآورد شده است در حال حاضر نزدیک به 2 میلیارد سایت و حداقل 4 میلیون اپلیکیشن در دنیا وجود دارد. اما ما فقط تعداد کمی از آن‌ها را می‌شناسیم یا با آن‌ها کار می‌کنیم. اکثریت مطلق این ابزارها مشمول همین قانون شده و از گردونه‌ی رقابت حذف‌ شده‌اند. میخال مالویچ و دیانا مالویچ در کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر تلاش کرده‌اند به مفاهیم اصلی UI بپردازند و آن‌ها را یک‌به‌یک توضیح دهند. آن‌ها در کتابشان به مسائلی همچون رنگ، اشیا و تایپوگرافی اشاره‌ کرده‌اند و از طراحی آیکون‌ها و دکمه‌ها گفته‌اند. همین‌طور نحوه‌ی استفاده از انیمیشن، تصاویر و زبان را هم مطرح کرده‌اند و دیزاین فرم‌ها، جداول و ماژول‌ها را توضیح داده‌اند. قسمت انتهایی را نیز به سبک‌ها، فرآیندها و سیستم‌های طراحی اختصاص داده و مباحثی مثل تهیه‌ی نمونه‌ی اولیه را یاد داده‌اند.

کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر را لیلا ملکان و همتا بیداریان ترجمه کرده‌اند و انتشارات آتی نگر منتشر کرده است.

کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر برای چه کسانی مناسب است؟

برنامه‌نویسان، دیزاینرها و طراحان گرافیک از مخاطبان اصلی این کتاب هستند و می‌توانند از راهنمایی‌های آن استفاده کنند.

در بخشی از کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر می‌خوانیم

رابط کاربر ایده‌آل،‌ مجموعه‌ای است که از بخش‌های مختلف تشکیل شده است. باید هماهنگی خوبی میان رنگ‌ها، تایپوگرافی، تعاملات، چیدمان و سبک وجود داشته باشد که دستیابی به آن نیازمند به‌کارگیری تلاش، تجربه و تخیل زیادی است. اگر به‌عنوان طراحی تازه‌کار آغاز به کار کرده‌اید،‌ سعی کنید در بدو امر از شیوه‌هایی استفاده کنید که امتحان خود را پس داده‌اند. با کسب تجربه است که می‌توانید دست به خلاقیت بزنید و سبک خاص خود را ایجاد کنید.

به‌ندرت رابط کاربری را می‌یابید که از همه لحاظ بی‌عیب‌ونقص باشد. معمولا این فرایند به‌صورت تدریجی شکل می‌گیرد و حاصل تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی است که از بازخوردهای کاربر و ایده‌های خلاقانه کمک می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

1. مقدمه
2. این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟
3. رابط کاربری در مقایسه با تجربه کاربری
4. طراحی و هنر
5. چه چیزی باعث بهتر شدن رابط کاربری می‌شود؟
6. ادراک
اصول طراحی
7. صفحه‌نمایش
8. طرح‌بندی و مشبک
9. روش مشبک قرمز
10. اشیا
11. رنگ‌ها
12. گرادیان‌ها
13. تایپوگرافی
14. آیکن‌ها
15. دکمه‌ها
16. کارت‌ها
17. جداول و نمودار‌ها
18. فرم‌ها
19. مودال‌ها و پنجره‌های بازشو
20. پیمایش
21. انیمیشن
22. تصاویر
23. تصویرسازی
24. زبان
محتوای اضافی
25. سبک‌های طراحی
26. فرایند طراحی
27. سیستم‌های طراحی
28. ممیزی رابط کاربر
29. گزارش توسعه‌دهنده
30. تهیه نمونه اولیه
31. نشان دادن کار
32. شروع پروژه جدید
33. موفقیت در طراحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر
نویسنده،
مترجملیلا ملکان، همتا بیداریان
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات370
زبانفارسی
شابک978-622-7571-97-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت، کتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر

برای دریافت کتاب اصول و مبانی طراحی رابط کاربر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.