معرفی و دانلود کتاب از زرد تا خاکستری

عکس جلد کتاب از زرد تا خاکستری
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از زرد تا خاکستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از زرد تا خاکستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از زرد تا خاکستری

کتاب از زرد تا خاکستری اثر شهرزاد زمانی فروشانی از آن دست کتاب‌هایی‌ست که خوبی و بدی، زشتی و زیبایی و درستی و نادرستی را کنار هم قرار داده و جهان را به‌عنوان ترکیبی مساوی از این‌ها توصیف می‌کند. این کتاب یک مجموعه‌ شعر نیمایی‌ست.

درباره‌ی کتاب از زرد تا خاکستری

در نظر گرفتن زندگی به‌صورت مجموعه‌ای از اتفاقات خوب و بد، مسئله‌ای‌ست که ممکن است بعد از سال‌ها زندگی به درک کامل و واقعی آن برسیم. شاید بسیاری از ما، زمان وقوع پیشامدهای بد و منفی، احساس کنیم که زندگی ما با اتفاقات ناگوار گره خورده و تنها چیزهایی که می‌بینیم و حتی تنها چیزهایی که وجود دارند، فقط زشتی و بدی و ناملایمت‌ها هستند. درحالی‌که امید به روزهای بهتر و روزنه‌های نوری که به‌صورت ناخودآگاه متوجه آن‌ها هستیم، همان عواملی هستند که به ما کمک می‌کنند تا از روزهای سخت زندگی‌مان عبور کنیم. در واقع، بقای انسان در گروی همین اتفاقات مثبت و روزنه‌های امید است، که در هنگام بروز ناملایمت‌ها متوجه آن‌ها نیستیم و گاهی همه چیز را تمام‌شده می‌بینیم! شهرزاد زمانی فروشانی در کتاب از زرد تا خاکستری، در 23 قطعه‌ی ادبی که در قالب شعر نو سروده شده‌اند، سعی دارد تا این دیدگاه که زندگی همواره مجموعه‌ای از خوبی‌ها و بدی‌هاست را ایجاد و تقویت کند. کتابی که می‌تواند امیدبخش روزهای تاریک زندگی هر کسی باشد...

شاعر، در این مجموعه شعر کوشیده تا زندگی را به‌عنوان بستر و فضایی خاکستری توصیف کند؛ جهانی که رنج‌ها، تلخی‌ها، ویرانی‌ها، شکست‌ها، سردرگمی‌ها و سرگردانی‌ها بر آن نقش بسته‌اند، اما رگه‌های زرد و نورانی از اتفاقات مثبتی چون عشق، امید، رویا و خیال و... نیز دوشادوشِ سختی‌ها و ناکامی‌ها همراهمان می‌آیند. واقعیتی که می‌گوید همیشه خوبی یا بدی مطلق نیست و ایمان به همین واقعیت است که می‌تواند انسان را از تنگناهای رنج و سختی، به روزهای خوش برساند. اشعار این مجموعه، زندگی را از زرد تا خاکستری توصیف می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا روزهای ناامیدی را به امیدهای حقیقی گره بزنیم.

شهرزاد زمانی فروشانی، 23 قطعه شعر خود در این کتاب را در قالب شعر نو یا نیمایی سروده و با پیروی از این سبک، توانسته به خوبی احساساتی را که در پی انتقال آن‌هاست به مخاطبان خود منتقل کند. کتاب از زرد تا خاکستری شامل اشعاری‌ست که احساس می‌کنید دقیقاً برای شما سروده شده و از حال و هوای روزهای شما می‌گوید. گفتنی‌ست این مجموعه شعر به کوشش انتشارات متخصصان به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است..

کتاب از زرد تا خاکستری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر را به دوست‌داران شعر و ادبیات فارسی و به‌ویژه علاقه‌مندان به شعر نو پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب از زرد تا خاکستری می‌خوانیم

صدای آمبولانس‌ها در شهر
صدای خاموش جیرجیرک‌ها، پرنده‌ها و شب‌ها
جیرجیرک‌ها را پاییز کشت
گربه‌ای خوابیده روی سنگ سرد زمین
درونش آتش‌هاست
دختربچه‌ای درونم جیغ می‌کشد
پا می‌کوبد
اشک می‌ریزد
موسیقی هم با جیرجیرک‌ها مرده است
پریشانی موهایی در باد
خاکسترهای شهری که از او رفتم
و گریستم در زندانی که نامش غربت است
نه گرمای خانه
نه بوی خوش مادرم
در سرم غوغاها
هیاهوها
همه می‌گویند، ساکتم

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پرستوی سفید
کلاغ تنهای کاجستان
تبعید
آیینه‌ی حقیقت
قفس‌های شیشه‌ای
روزنه
از زرد تا خاکستری
مرگ جیرجیرک‌ها
تولد
تن‌های تنها
شکوفه‌ی زودهنگام
جادوی لحظه‌ها
ترانه‌های باد
از اشک تا یک ستاره
مرداب
همیشه ستاره‌ای هست
کوچ رنگ
معلق
جاده‌های زندگی
La boheme
پنجره
قلب درون یک شعر
جستجوی بی‌پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از زرد تا خاکستری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-622-292-367-9
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از زرد تا خاکستری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از زرد تا خاکستری

برای دریافت کتاب از زرد تا خاکستری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.