معرفی و دانلود کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی

عکس جلد کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی

با تحلیل و بررسیِ مشخصِ صورت‌‌ها و نسبت‌های مالی می‌توان آینده‌ی شرکت‌ها را پیش‌بینی و عملکردشان را ارزیابی کرد. امید بیکانی در کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی، چگونگیِ امکان این امر را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی

سرمایه‌گذاران با بررسی و ارزیابیِ وضعیت یک شرکت است که تصمیم به خرید یا فروش می‌گیرند. عملکرد یک شرکت را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد. اما عملکرد را معمولاً از دیدگاه مالی ارزیابی می‌کنند. یعنی هنگامی که از عملکرد یک شرکت صحبت می‌کنیم، درواقع عملکرد مالیِ آن شرکت مد نظرمان است که می‌تواند اشاره به فروش، سود و دیگر سنجه‌های مالی و حسابداری داشته باشد. این سنجه‌ها می‌توانند ارزیابی رشد یک شرکت یا کسب‌وکار را تسهیل کنند. امید بیکانی در کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت مالی، درباره‌ی این امر صحبت می‌کند که چگونه تجزیه‌وتحلیلِ صورت‌های مالی، می‌تواند سلامت مالی و موفقیت یک شرکت را تضمین کرده و به شناخت استراتژی‌های مهم آن شرکت کمک کند.

در ارزیابی عملکردهای یک شرکت شیوه‌های گوناگونی وجود دارد. در این کتاب تمرکز بر نسبت‌های مالی است. نقطه‌ی قوت این نسبت‌ها در دسترس بودن داده‌ها و صورت‌های مالی است که خود این امر مقایسه‌ی شرکت‌ها را با یکدیگر نیز تسریع و تسهیل می‌کند و باعث بهبود تصمیم‌گیری‌های استراتژیک می‌شود. اما این نسبت‌های مالی چالش‌هایی را هم به‌دنبال دارند که در کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی، به‌خوبی به آن‌ها پرداخته شده است.

امید بیکانی معتقد است که با تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی، می‌توانیم درک جامع و صحیحی از عملکرد شرکت‌ها به‌دست آوریم. نسبت‌های مالی همان اعداد و ارقامی هستند که با تقسیم و تفسیرِ آن‌ها اطلاعات مفید و قابل درکی از صورت‌های مالی یک شرکت به‌دست می‌آید. وقتی با نسبت‌های مالی بتوانیم عملکرد شرکت را تعیین کنیم، می‌توانیم نقاط قوت و ضعف شرکت را در برابر سایر رقبا تشخیص دهیم و استراتژی‌های بهتری را برای تقویت و رشد شرکت برگزینیم.

کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی به ما نشان می‌دهد نسبت‌های مالیِ گوناگونی هستند که هر کدامشان اشاره به جنبه‌های مختفی از عملکرد شرکت دارند. مثلاً با تحلیل نسبت‌های سودآوری، نقدینگی، فعالیت و غیره می‌توان با دقت بیشتر و کیفیت بهتری وضعیت مالی یک شرکت را بررسی کرد و تصمیمات مهمِ استراتژیک را بر پایه‌ی اطلاعات دقیق و کاملی انجام داد یا مثلاً در نسبت نقدینگی، وضعیت نقدینگی شرکت را در بلندمدت و کوتاه‌مدت تجزیه و تحلیل می‌کنند. هرکدام از این نسبت‌های مالی، وضعیت شرکت را در مواضع مختلف بررسی می‌کنند و کاربرد بسیار مهمی در ارزیابی عملکرد شرکت، پیش‌بینی رونق‌های مالیِ آینده، مقایسه برای سرمایه‌گذاری یا ریسک و غیره دارند.

کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی به نویسندگی امید بیکانی توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کسانی که در عرصه‌ی تجارت و سرمایه‌گذاری فعالیت دارند پیشنهاد می‌شود. همچنین کسانی که شرکت شخصی خود را دارند یا می‌خواهند به رشد مالی یک شرکت و ارتقای آن کمک کنند، می‌توانند از محتوای خوب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی می‌خوانیم

شرکت مشاوره‌ای مدیریت استرن استوارت،‌ مبتکر EVA است و ادعا می‌کند که «سود هر سهم،‌ سود و رشد سود،‌ شاخص‌های گمراه‌کننده برای ارزیابی عملکرد شرکت‌ها هستند و ارزش افزوده‌ی اقتصادی برترین شاخص اندازه‌گیری عملکرد است». آن‌ها همچنین مدعی شدند که ارزش افزوده اقتصادی، رابطه‌ی نیرومندی نسبت به هر شاخص دیگری با ایجاد ثروت برای سهامداران در طول زمان دارد. مجله فورتون در اکتبر 1996 بیان می‌کند که «ارزش افزوده اقتصادی جایگزین سود هر سهم خواهد شد».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: شاخص‌های ارزیابی عملکرد
فصل دوم: معیارهای حسابداری به منظور ارزیابی عملکرد
فصل سوم: نسبت مالی
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-218-579-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی

برای دریافت کتاب ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با نسبت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.