معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN

برق صنعتی در حال حاضر یکی از شاخه‌های علم مهندسی محسوب می‌شود و اهمیت زیادی در دنیا دارد. کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN در صدد است یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی را که در این حوزه کابرد دارد، به مهندسان برق معرفی کند. EPLAN یکی از نرم‌افزارهای محبوب در برق صنعتی است که مخاطبان پرتعدادی از آن استفاده می‌کنند و می‌توان گفت از کارایی بالایی برخوردار است. این کتاب اثری از آرش برجی است و با نثری منسجم مطالب مورد نظر را ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN

نشر مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران در طول سال‌های اخیر آثار ارزشمند و مهمی در زمینه‌های گوناگون علمی و فنی منتشر کرده است. در واقع می‌توان گفت این مجموعه تلاش داشته تا در هر حوزه با دعوت از مؤلفان باتجریه و بادانش مطالبی کاربردی و علمی در هر حوزه منتشر کند. حوزه‌ی برنامه‌نویسی، نرم‌افزار و مباحث مربوط به مهندسی برق از مواردی بوده‌اند که این انتشارات توجه زیادی به آن‌ها نشان داده است. کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN نوشته‌ی آرش برجی یکی از کتاب‌هایی است که انتشارات دیباگران در باب برق صنعتی و نرم‌افزار EPLAN منتشر کرده است. این اثر علمی و کاربردی کوشش دارد به‌صورت گام‌به‌گام و با توضیحات ساده و تکمیلی هرآنچه که مخاطبان در این زمینه نیاز دارند را پوشش دهد.

کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN موارد مهمی را که افراد در این حوزه باید از آن مطلع باشند، شرح داده است. آرش برجی با نثری روان و آموزشی پیش از هرچیز به بررسی ساختار و جزئیات مربوط به بخش تنظیمات نرم‌افزار مربوطه می‌پردازد. مطالبی که به شخص کمک می‌کند تا به‌خوبی با سازوکار این نرم‌افزار آشنایی پیدا کند و مواردی را که به تغییرات نیاز دارند، اعمال کند.

پس از آشنایی ابتدایی با برنامه و محیط آن، با انواع راه‌های ارتباطی و مواردی که در راستای نقشه‌کشی برقی یک پروژه به شما کمک می‌کند، شناخت پیدا می‌کنید. بنابراین اگر می‌خواهید درمورد تمام چیزهایی که به بخش نقشه‌کشی الکتریکال مربوط می‌شود، اطلاعات علمی و کاربردی کسب کنید، این کتاب بهترین انتخاب برای شماست. از دیگر مواردی که کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN به آن پرداخته، نکات مربوط به نقشه‌کشی دوبعدی و سه‌بعدی است. در واقع، آرش برجی به‌درستی و با بیانی دقیق توانسته برای مخاطبان تفاوت میان این را توضیح دهد. این موضوع که برای کشیدن نقشه‌های دوبعدی و سه‌بعدی باید با چه المان‌ها و رویکردهایی که در برنامه وجود دارد آشنایی پیدا کنید و برای تبدیل نقشه‌ها به قالب سه‌بعدی از چه روش‌هایی بهره ببرید، مواردی است که برجی به‌خوبی تشریح می‌کند.

ویژگی‌ اصلی کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN در این مورد نهفته که اگر تابه‌حال از این برنامه استفاده نکرده‌اید و نسبت به آن شناخت ندارید، آرش برجی قادر است با فصل‌بندی‌ها و همچنین توضیحاتی که ارائه داده به شما در کشیدن نقشه‌های حرفه‌ای یاری رساند. این کتاب به تألیف آرش برجی توسط انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانش‌جویان و کسانی که در حوزه‌های گوناگون برق صنعتی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN می‌خوانیم

برای برقراری ارتباط بین تجهیزات بیرون از تابلو به داخل تابلو (و حتی اتصال تجهیزات داخل تابلو به‌هم) معمولاً از ترمینال‌ها استفاده می‌شود؛ لذا، جهت ترسیم ترمینال‌ها می‌بایست از Symbol selection وارد پوشه Terminal شده و گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب ترمینال مورد نظر آن را در موقعیت مناسب (بالای موتور M1) قرار داده تا پنجره Properties آن باز شود. در قسمت Dispalyed DT می‌بایست نام رشته ترمینال‌های این قسمت را وارد نمایید که معمولاً ترمینال‌ها را با حرف X نمایش می‌دهیم. برای این‌که ترمینال هر سه فاز موتور را با یک‌بار فراخوانی ترمینال در جای مناسب قرار دهیم، کافیست بعد از قراردادن ترمینال اول در جای خود هم‌چنان که کلیک چپ ماوس را نگه‌داشته‌ایم، سمت راست ماوس را حرکت داده تا هر سه ترمینال (یا هر شش ترمینال) در مسیر ارتباطی بین موتورها و بیمتال قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: آشنایی با محیط نرم‌افزار
فصل 2: ایجاد پروژه
فصل 3: آشنایی با ابزارهای EPLAN
فصل 4: ترسیم مدار فرمان و قدرت
فصل 5: شماره‌گذاری سیم‌ها و کابل‌ها
فصل 6: ارجاع متقابل (Cross-Reference)
فصل 7: ماکروها
فصل 8: تبدیل اطلاعات بین نرم‌افزار EPLAN و نرم‌افزار اتوکد AutoCAD
فصل 9: طراحی مدارات PLC
فصل 10: Parts management
فصل 11: طراحی دوبعدی
فصل 12: طراحی سه‌بعدی تابلو
فصل 13: Plot frame چیست؟
فصل 14: گزارش‌گیری
فصل 15: جستجو و جایگزینی در EPLAN
فصل 16: Backup و Restore کردن پروژه
فصل 17: نکات کاربردی در نرم‌افزار EPLAN
فصل 18: نمونه پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-622-218-525-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام نرم افزار EPLAN و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.