معرفی و دانلود کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن)

عکس جلد کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن)
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن)

تا به حال لذت حرکت دادن نقاشی‌های بی‌جان را تجربه کرده‌اید؟ جان بخشیدن به شخصیت‌های کارتونی دنیای شگفت‌انگیزی را پیش چشم شما باز می‌کند. کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) نوشته‌ی جانت نان آموزش مفیدی برای یادگیری این رویاپردازی شیرین است.

درباره‌ی کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن)

آنچه در فیلم‌های انیمیشن می‌بینیم، حاصل ساعت‌ها کار مداوم روی طرح‌ها و فریم‌های ثابت است. انیمیشن‌سازی از جمله هنرهای نمایشی عصر جدید است که هنر سینما و عکاسی را به یک صحنه‌ی مشترک آورده. فیلم‌های انیمیشن با تکنیک‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از این تکنیک‌ها خاصیت دیداری متفاوتی دارند و شکل اجرایی آن‌ها نیز متفاوت است. تنوع کار طراحی و اجرا در استودیوهای انیمیشن‌سازی بسیار متنوع است. از انیمه کردن تک‌فریم‌های عکاسی گرفته تا متحرک‌سازی عروسک‌های خمیری همه در جهان گسترده انیمیش‌سازی قابل اجرا و دست‌یابی است. کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) نوشته‌ی ژانت نون به شما کمک می‌کند تا شخصیت‌های کارتونی را به حرکت درآورده و به صورت گام‌به‌گام آموزش حرفه‌ای انیمیشن‌سازی را تجربه کنید.

فیلم‌های انیمیشن در سه دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته‌ی اول انیمیشن‌های یک بعدی هستند که امروزه استفاده‌ی کمتری دارند و تنها به وسیله‌ی ایجاد خط‌های طولی روی کاغذ انجام می‌شوند، دسته‌ی دوم متحرک‌سازی طرح‌ها و نقاشی‌های دو بعدی است که با اضافه شدن شکل‌هایی مثل دایره و مربع ایجاد می‌شوند. انیمیشن سه بعدی گونه‌ی دیگری از هنر انیمیشن‌سازی است که امروزه به شکلی گسترده پرده‌های سینما را در اختیار گرفته‌. کتاب آموزش طراحی متحرک‌‌سازی کارتون‌ها (انیمیشن) مربوط به طراحی پیش از ساخت انیمیشن‌های دسته‌ی دوم یعنی انیمیشن دوبعدی است. شکل‌ها و فرم‌های گرافیکی در این نوع انیمیشن با استفاده از خطای دید و روی هم قرار گرفتن فریم‌های مشابه تبدیل به یک فیلم با ریتم مشخص می‌شوند. جانت نان در این کتاب چگونگی طراحی کاراکترهای دوبعدی را آموزش می‌دهد.

پیش از ساخت یک تصویر متحرک، هنرمند نیاز به کاراکترهای مناسبی دارد که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های انیمیشن‌سازی خلق شده باشند. جانت نان در کتاب آموزش طراحی متحرک‌‌سازی کارتون‌ها (انیمیشن) مراحل خلق شخصیت‌های کارتونی را به صورتی آموزش می‌دهد که طراحان مبتدی و پیشرفته به فیلم‌سازانی تبدیل شوند که گویی قرار است فریم‌های یک فیلم را روی کاغذ طراحی کنند. از این رو ذخن خلاق هنرمند با راهنمایی جانت نان آماده می‌شود تا مراحل اولیه‌ی ساخت یک انیمیشن دو بعدی را فرا بگیرد.

ژانت نون در کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) مراحل مختلفی را برای پیشرفت کار طراح در نظر می‌گیرد. یکی از این مراحل آماده‌سازی طرح‌ها برای انیمه شدن است. در این مرحله برای هر کاراکتر یک حرکت پیشنهادی در نظر گرفته می‌شود و پس از ایجاد نقطه‌های آغاز و پایان حرکت، فرم کاراکتر مطابق با یک فریم از تصویر طراحی می‌شود. در هنر سینما برای حرکت یک سوژه بر نوار فیلم، 24 فریم در ثانیه در نظر گرفته شده است. در واقع آنچه بر پرده‌ی سینما مشاهده می‌شود، حاصل کنار هم قرار گرفتن هزاران عکس است که گذشت زمان، آن‌ها را متحرک جلوه می‌دهد. جانت نان برای درک بهتر متحرک‌سازی کارتون‌ها هر کدام از این عکس‌ها را به عنوان یک فریم در نظر می‌گیرد و قدم برداشتن یک کاراکتر را به چندین طرح مشابه تبدیل می‌کند که باید به صورت دقیق در پی هم طراحی شوند.

در بخش های پایانی کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) مراحل تکنیکی و فنی متحرک سازی طرح‌های کارتونی ارزیابی می‌شود. در این مرحله جانت نان به نوشتن فیلمنامه مصور نیز اشاره می‌کند و تا حد نیاز عناصر کلیدی فیلمنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد. پس از آن، چگونگی استفاده از دوربین فیلمبرداری و کامپیوتر برای متحرک‌سازی هر چه بهتر کاراکترها عنوان می‌شود. کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) به هنرجو این امکان را می‌دهد که هر آنچه را بر کاغذ طراحی ثبت می‌کند، در پرده‌ای از خیال تماشا کند. این کتاب از جمله آموزش‌های پرکاربرد برای تقویت مهارت طراحی و آماده شدن برای مراحل پیشرفته‌ی انیمیشن‌سازی است.

کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) با ترجمه‌ی الهام سادات رضایی توسط انتشارات برگ نگار منتشر شده است.

کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به انیمیشن‌سازی و هنر طراحی مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) می‌خوانیم

سال‌‌ها قبل، با افتادن سیبی بر سر آیزاک نیوتن نیروی جاذبه به جهانیان معرفی شد، جاذبه تا به امروز از نیروی کشش برخوردار است. می‌توانیم قوانین را در انیمیشن تغییر داده و اجازه دهیم که یک کاراکتر صخره پشت‌سر بگذارد و با شادی در هوا گام بردارد، اما دیر یا زود متوجه مسیر اشتباهش خواهد شد، با ترس و وحشت درون دوربین نگاه خواهد کرد و آنگاه با صدای بامپ به زمین می‌خورد!

اجازه دهید نگاهی به پر و سندان بیندازیم. به‌منظور نشان دادن ویژگی‌های این دو آیتم خاص، از کمک دو انیمیشن کلاسیک پرطرفدار و معروف موش و گربه بهره گرفته‌ایم. این بار موش در آخر داستان مصور پر کاهی نصیبش خواهد شد؛ جاذبه‌ی انیمیشن بسیار معروف تام و جری به این دلیل است که سناریوی غیرعادی در فیلم دیده نمی‌شود، هرچند اغلب نتیجه‌ی آن غیرقابل پیش‌بینی است.

علاوه بر اضافه کردن علائم تعجب به هر حالت «صدای شلپ»، انیمیشن می‌تواند به‌دنبال لرزش دوربین باشد. لرزش کل تصویر شبیه به لرزش زلزله است. اگر در ارتباط با افکت‌های مناسب صدا صورت گیرد، زمینه‌ی تخیل را فراهم می‌کند. برای اینکه حرکت سندان از روبه‌رو نشان داده شود، از شما انتظار می‌رود که لرزش عمودی دوربین را نگاه کنید. برای اینکه کاراکتر به‌سرعت به سمت دیوار بدود لرزش پهلو به پهلو خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزارها و مواد لازم
حروف اختصاری جارگون باستر
شروع کنیم
شخصیت‌پردازی
وزن دادن
سرعت‌تان را کنترل کنید
طراحی کاراکتر انسان
طراحی کاراکترهای حیوانات
تناسب‌های اصلی سر و صورت
بیان حالات و احساسات
به کاراکترهایتان ستون فقرات بدهید
طرح‌های کلیدی
گسترش حرکت
تغییر شکل
افکت‌های ویژه
اثاثیه
انتخاب یک فضا
مهارت در ترسیم
نوشتن فیلمنامه‌ی مصور
انفجار مهیب
استفاده از دوربین فیلمبرداری و کامپیوتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن)
نویسنده
مترجمالهام السادات رضایی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-27-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن)

برای دریافت کتاب آموزش طراحی متحرک‌ سازی کارتون‌ها (انیمیشن) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.