معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان عربی

عکس جلد کتاب آموزش زبان عربی
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان عربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان عربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش زبان عربی

کتاب آموزش زبان عربی بیشتر مخصوص کسانی است که هیچ آشنایی اولیه‌ای با زبان عربی ندارند یا می‌خواهند هر چه سریع‌تر مکالمه به زبان عربی را فرابگیرند. امین بوچنتوف که خود متولد کشور مراکش است، در این کتاب بر پایه‌ی زبان عربی رسمی قواعد را آموزش می‌دهد، مهم‌ترین اصطلاحات و واژگان را ذکر می‌کند و مکالمه به زبان عربی را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهد. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی دامیز است که در آن‌ها همه‌چیز به شیوه‌ای آسان‌فهم توضیح داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب آموزش زبان عربی

کسانی که در ایران به دنیا آمده‌اند، احتمالاً از همان دوران مدرسه مقدمات زبان عربی مانند قواعد و برخی واژگان پرکاربرد این زبان را فراگرفته‌اند. این افراد اغلب تصور دارند که با زبان عربی آشنایی نسبی دارند؛ اما به‌محض اینکه با اولین عرب‌زبان مواجه می‌شوند، همه‌ی آموخته‌هایشان را فراموش می‌کنند! عربی‌ای که ایرانی‌ها در مدرسه آموزش می‌بینند، بیشتر بر مبنای عربی قرآنی است و با زبانی که امروزه ساکنان کشورهایی مانند عراق، عربستان و مصر به آن سخن می‌گویند، تفاوت بسیاری دارد. درواقع زبان عربی سه نوع متفاوت دارد: عربی قرآنی، عربی استاندارد مدرن که در کانال‌های رسمی عرب‌زبان از آن استفاده می‌کنند و سرانجام زبانی که در گویش‌های منطقه‌ای به کار می‌رود. این نوع آخر خودش به چهار دسته‌ی گویش آفریقای شمالی، گویش مصری، گویش مدیترانه‌ای و گویش کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس تقسیم می‌شود. این دسته‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند و احتمال دارد که گویشوران مناطق آفریقای شمالی صحبت‌های گویشوران منطقه‌ی مدیترانه را اصلاً متوجه نشوند. آگاهی به انواع زبان عربی، اولین گام یادگیری این زبان است. در کتاب آموزش زبان عربی (Arabic for Dummies)، قدم به قدم این زبان را با تکیه بر زبان عربی رسمی یاد می‌گیرید.

معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان عربی

کتاب آموزش زبان عربی بیش از آنکه بر قواعد و کلمات این زبان تمرکز کند، بر مکالمه تأکید دارد. همچنین این کتاب مشابه دیگر آثار، پنج بخش دارد و هر بخش متناسب با نیازهای مخاطبان طراحی شده است. در اولین بخش مبانی و قواعد زبان عربی مانند الفبا، مهم‌ترین نکات دستوری، اصطلاحات و واژگان کاربردی و همچنین مهم‌ترین عبارات را می‌آموزید. در دومین بخش امین بوچنتوف (Amine Bouchentouf) از عبارات رایج فراتر می‌رود و چند نکته‌ی مقدماتی زبان عربی را به مخاطبان آموزش می‌دهد. سومین بخش برای کسانی است که قصد دارند به کشورهای عرب‌زبان بروند و با دیگران به زبان عربی گفت‌وگو کنند یا حتی به آن‌ها پیام بدهند. در بخش چهارم بیشتر با فرهنگ مردمان عرب آشنا می‌شوید و چند ضرب‌المثل معروف عربی را یاد می‌گیرید. بخش پنجم که پیوست نام دارد، مانند دیگر کتاب‌های آموزش زبان دامیز شامل موارد زیر می‌شود: فرهنگ لغت عربی به فارسی و فارسی به عربی، جدول صرف فعل، و پاسخ‌نامه‌. (که سؤال‌های بخش «بازی و سرگرمی» در آن قرار دارد.)

امین بوچنتوف که در شهر کازابلانکای مراکش به دنیا آمده، فرصت این را داشته است که با افرادی متفاوت از فرهنگ‌های گوناگون جهان ارتباط بگیرد و به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط شود. او که در زمینه‌ی روابط جهان عرب و آمریکا تخصص دارد، فارغ‌التحصیل رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه میدلبری است و در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری بین‌الملل فعالیت می‌کند. او کتاب آموزش زبان عربی را برای کسانی نوشته‌ است که با زبان عربی و کشورهای عرب‌زبان هیچ آشنایی‌ای ندارند. بوچنتوف به محض فراغت از دانشگاه، اولین کتاب خود را با نام «دوره‌ی جامع زبان عربی» منتشر کرد و با کلاس‌ها و همایش‌های متعدد، مخاطبان بسیاری را به یادگیری زبان عربی فراخواند.

کتاب آموزش زبان عربی با ترجمه‌ی ذلیخا عظیم‌دخت و عادل رفیعی و به همت انتشارات آوند دانش منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

سری کتاب‌های «فور دامیز» (For Dummies) از آثار مرجع آموزشی هستند که غالباً برای آموزش به مبتدیان تدوین شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طیف متنوعی از موضوعات، از آشپزی تا زبان انگلیسی، مهارت‌های شخصی، سلامتی و بهداشت تا نکته‌های علمی، مسائل تاریخی و... را به مخاطبان خود می‌آموزند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی بارز کتاب‌های فور دامیز محسوب می‌شوند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفته است. چاپ نخستین کتاب این مجموعه به سال 1991 بازمی‌گردد. سری کتاب‌های فور دامیز توانسته‌اند به یکی از محبوب‌ترین آثار آموزشی برای تازه‌کارهای حوزه‌های گوناگون علمی، هنری، ادبی، روان‌شناختی و... بدل شوند. از کتاب‌های مجموعه‌ی فور دامیز که می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه نمایید، می‌توان عناوین زیر را برشمرد:

«مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد»، «داستان‌نویسی»، «ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد»، «فلسفه‌ی سیاسی»، «پرورش مغز»، «ابر غذاها»، «زندگی کم‌خرج»، «راهنمای بارداری برای پدران»، «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، و «الفبای موفقیت».

کتاب آموزش زبان عربی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با زبان عربی هیچ‌گونه آشنایی ندارید یا می‌خواهید مکالمه‌ی زبان عربی را در سطح مقدماتی فرابگیرید، کتاب آموزش زبان عربی بهترین گزینه برای یادگیری است.

در بخشی از کتاب آموزش زبان عربی می‌خوانیم

اصطلاح أبجد به نظام نوشتاری خاصی اشاره می‌کند که به‌موجب آن منحصراً از حروف برای نشان‌دادن همخوان‌ها استفاده می‌شود و واکه‌ها را به‌طور کامل از این نظام کنار می‌گذارد. نظام نوشتاری ابجد در این کتاب و سراسر جهان عرب به کار می‌رود. برای مثال، اکثر روزنامه‌های منطقه‌ی خاورمیانه از این نظام نوشتاری استفاده می‌کنند که در آن همخوان‌ها نمایش داده می‌شود؛ اما برای واکه‌ها حرفی در نظر گرفته نشده است. حتی اگر تلویزیون عربی را تماشا کنید، خواهید دید که زیرنویس‌های عربی با حروف ابجد است.

آیا نظام نوشتاری ابجد به گویشوران زبان عربی کمک می‌کند یا مشکل بیشتری برایشان به وجود می‌آورد؟ حقیقت این است که ابجد رایج‌ترین نظام نوشتاری است که برای زبان عربی استفاده می‌شود. متأسفانه هیچ راهی برای یادگیری این نظام نوشتاری قراردادی وجود ندارد، به‌جز اینکه به‌عنوان زبان‌آموز عربی وقت صرف کنید و به کاربری ماهر در به‌کارگیری حروف ابجد تبدیل شوید.

ریشه‌ی اصطلاح «ابجد» در حقیقت، به تلفظ حروف اول الفبای عربی برمی‌گردد:

ا، ب، ج، د. فینیقی‌ها نخستین کسانی بودند که از نظام نوشتاری ابجد استفاده کردند و در زبان‌های سامی از حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح با این نظام کتابت می‌شده است. علاوه بر زبان عربی، در زبان‌های آرامی و یونانی و عبری، صورت قدیمی این نظام نوشتاری به کار رفته است. نظام نوشتاری مذکور تاریخچه‌ای غنی دارد؛ به‌ویژه که ریشه‌ی اولیه‌ی آن به فینیقی‌ها بازمی‌گردد. فینیقی‌ها جزو نخستین کسانی بودند که درصدد ساده‌سازی نظام نوشتاری رایج هیروگلیف مصری برآمدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: شروع به کار
فصل 1: زبان عربی‌ای که می‌شناسید
فصل 2: نگاهی دقیق‌تر به الفبای عربی
فصل 3: قواعد پایه‌ی عربی
فصل 4: استفاده از اصطلاحات مهم
فصل 5: یادگرفتن اعداد و تاریخ و واحدهای اندازه‌گیری
فصل 6: در محل کار و خانه
بخش 2: به‌کاربردن عربی
فصل 7: معرفی خود با گفت‌وگویی کوتاه
فصل 8: پرسیدن نشانی و پیداکردن مسیر
فصل 9: کسب‌وکار و ارتباطات از راه دور
فصل 10: غذاخوردن در خانه و رستوران
فصل 11: خریدکردن
فصل 12: گشت‌وگذار در شهر
فصل 13: تفریح و موسیقی و سرگرمی‌های بیرون از خانه
بخش 3: عربی در سفر
فصل 14: برنامه‌ریزی برای سفر
فصل 15: سروکارداشتن با پول در یک کشور خارجی
فصل 16: مسافرت با هواپیما و قطار و خودرو
فصل 17: یافتن مکانی برای اقامت
فصل 18: مدیریت موقعیت‌های دشوار
بخش 4: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 19: ده روش برای یادگیری سریع زبان عربی
فصل 20: ده اصطلاح معروف عربی
فصل 21: ده ضرب‌المثل معروف عربی
بخش 5: پیوست
پیوست الف: فرهنگ لغت کوچک عربی به فارسی
فرهنگ لغت کوچک فارسی به عربی
پیوست ب: جدول فعل‌ها
پیوست ج: پاسخ‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش زبان عربی
نویسنده
مترجمعادل رفیعی، ذلیخا عظیم دخت
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات343
زبانعربی
شابک978-622-262022-6
موضوع کتابآموزش زبان عربی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش زبان عربی

Mohammadreza Aliverdiloo
۱۴۰۳/۵/۶
اگر دنبال یادگیری زبان عربی هستید بخرید خوب توضیح داده به درد بخوره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش زبان عربی

برای دریافت کتاب آموزش زبان عربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.