معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX

کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX تالیف شهریار مطلبی لطف آبادی و آوا شیروانی مقدم راه استفاده‌ی طراحان داخلی و معماران را از نرم‌افزار 3DS MAX برای مدل‌سازی و طراحی سه‌بعدی هموار می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع مدلسازی در AutoDesk 3DS MAX

امروزه با توسعه‌ی نرم‌افزارهای کاربردی، کاربران از رشته‌های مختلف می‌توانند به فراخور نیازشان از طیف وسیعی از آن‌ها استفاده کنند. نرم افزار 3DS MAX یکی از نرم‌افزارهایی است که پیش‌تر به‌عنوان نرم‌افزار تخصصی انیمیشن و متحرک‌سازی استفاده می‌شد. کاربردهای بسیاری در این نرم‌افزار مغفول مانده بود که با گذشت زمان کشف و مورد استفاده واقع شد. از جمله‌ی این کاربردها، که در میان معماران و مهندسان ساختمان محبوبیت دارد، طراحی سه‌بعدی است.

نرم‌افزار 3DS MAX این قدرت و امکان را به شما می‌دهد که مدل‌های سه‌بعدی بسیار دقیق و واقع‌گرایانه‌ای از عناصر معماری ایجاد کنید. در حقیقت تجسم بخشیدن به خلاقیت‌های متخصصان در این حوزه کاملاً با این نرم‌افزار ممکن خواهد شد. افزون‌بر این، اشکالات احتمالی پس از طراحی در این نرم‌افزار به‌راحتی قابل‌حلند. این ویژگی می‌تواند از خسارات احتمالی حین پروسه‌ی تولید و کار عملیاتی، جلوگیری کند. مدل‌سازی دیجیتال در این نرم‌افزار همچنین می‌تواند جهت طراحی جزئیات اجرایی مورد استفاده قرار بگیرد. 3D MAX افزونه‌های بسیاری دارد که برخی از آن‌ها به‌طور ویژه در جهت تسهیل فرایند تولید اجزای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX

فواید این نرم‌افزار به همین جا ختم نمی‌شود. موتورهای رندرینگ این نرم‌افزار بسیار قدرتمندند و این امکان را فراهم می‌کنند که تا کوچک‌ترین جزئیات به تصویر کشیده شوند. شهریار مطلبی لطف آبادی و آوا شیروانی مقدم با آگاهی کامل از قابلیت‌های این نرم‌افزار کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX را تدوین کرده‌اند. این کتاب در پنج فصل تلاش می‌کند تا مقدمات آشنایی مخاطب با 3DS MAX را فراهم کند و رفته‌رفته تمامی ملزومات کسب تخصص در این زمینه را به او بیاموزد. فصل اول، «آشنایی مقدماتی» به انواع نرم‌افزارهای 3DS MAX و تنظیمات و عملکردهای متفاوت آن می‌پردازد. در فصل دوم، «معرفی نوار ابزارها»، مخاطب با نوار ابزارهای اولیه آشنا می‌شود. فصل سوم شامل توضیح و کاربرد ابزارهای ترسیمی است که چگونگی طراحی دوبعدی و سه‌بعدی را توضیح می‌دهد. در فصل چهارم که آخرین فصل درسنامه‌ای کتاب است مولفان جزئیاتی مانند Snap و Angle را آموزش می‌دهند. شما با یادگیری هرآنچه در چهار فصل ابتدایی آموخته‌اید قادر خواهید بود که سه تمرین موجود در فصل پنجم را به سرانجام برسانید.

انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران این کتاب آموزشی را به مخاطب عرضه کرده است.

کتاب آموزش جامع مدلسازی در AutoDesk 3DS MAX برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در رشته‌ی معماری تحصیل کرده‌اید و یا به طراحی داخلی با نرم‌افزار علاقه دارید، کتاب آموزش جامع مدلسازی در AutoDesk 3DS MAX راهنمای شما در یادگیری مهارت کامپیوتری جدید است.

در بخشی از کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX می‌خوانیم

گفتگوی Preferences شامل گزینه‌هایی است که 3Dsmax برای عملیات خود ارائه می‌دهد. 3dsMax مطابق با گزینه‌هایی که در گفتگوی Preferences تنظیم کرده‌اید رفتار می‌کند. شما فقط نمونه ای را مشاهده کردید که چگونه می‌توانید سطوح Undo را تغییر دهید. اگر تعداد سطوح را افزایش دهید، 3dsMax را مجبور می‌کنید که از آن تنظیم پیروی کند. گفتگوی Preferences شامل پانل‌های زیادی با گزینه‌های زیادی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چرا به پوشه‌ی پروژه نیاز دارم؟

هنگامی که روی یک پروژه کار می‌کنید، باید با بسیاری از صحنه‌ها، فایل‌های بافت، داده‌های شخص ثالث، رندر، کتابخانه‌های مواد و غیره سروکار داشته باشید. اگر داده‌های پروژه را سازمان‌دهی نکنید، مدیریت دارایی‌های پروژه برای شما بسیار دشوار خواهد بود. پوشه‌ی پروژه به شما امکان می‌دهد تمام فایل‌های خود را در یک پوشه برای یک پروژه‌ی خاص سازماندهی کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی مقدماتی
انواع نرم‌افزارهای 3dsMax
تغییر تنظیمات Classic به Design
Caption Bar
Quick Access Toolbar
آیا می‌توانم دکمه‌ای را از نوار ابزار دسترسی سریع حذف کنم؟
عملکرد دستور Reset چیست؟
چگونه می‌توانم از maxstart.max استفاده کنم؟
چگونه می‌توانم تعداد Undo را تغییر دهم؟
Preferences چیست؟
چرا به پوشه پروژه نیاز دارم؟
فصل 2: معرفی نوار ابزارها
نوار ابزارهای اولیه
view port navigation (مدیریت صفحه)
روش انتخاب اجسام
Modifier
فصل 3: ابزارهای ترسیمی

Command Panel
ترسیمات سه‌بعدی
Geometry
Vertex
ترسیمات دوبعدی
Shapes
ساخت انیمیشن
فصل 4: ترسیم
Snap
Angle
ترسیم قوس و طاق
ProBoolean
تنظیمات ProBolean
Boolean
فصل 5: تمرین
تمرین 1
تمرین 2
تمرین 3

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-622-218-634-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX

برای دریافت کتاب آموزش جامع مدلسازی در AUTODESK 3DS MAX و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.