معرفی و دانلود کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه

عکس جلد کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه

اگر به دنبال یک راهنمای جامع هستید تا اصول اولیه‌ی شبکه‌های کامپیوتری را درک کنید، کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه نوشته‌ی داگ لاو گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این کتاب مفاهیم پیچیده‌ی شبکه را به زبان ساده و با مثال‌های عملی توضیح می‌دهد و امکان فهم آسانش را برای خوانندگانی که پیش‌زمینه‌‌ای در این خصوص ندارند، فراهم می‌سازد.

درباره‌ی کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه

اثری که پیشِ رو دارید یک راهنمای اساسی برای هر کسی است که می‌خواهد به دنیای شبکه‌های کامپیوتری وارد شود. کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه (Networking For Dummies) به نویسندگی داگ لاو (Douge Lowe) به‌عنوان یک منبع بنیادی شناخته می‌‎شود و توضیحات لازم، دستورالعمل‌های گام‌‌به‌‌گام و دیدگاه‌های عملی درباره‌ی شبکه‌سازی را ارائه می‌دهد.

تخصص داگ لاو در توضیح شفاف و مختصر مفاهیم پیچیده به‌خوبی در کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه نمایان است. مؤلف در انتقال مفاهیم و ساده‌سازی موضوعات فنی برای طیفِ وسیعی از مخاطبان بسیار موفق عمل کرده. این کتاب با یک مرور کلی بر شبکه‌سازی آغاز می‌شود. نویسنده توضیح می‌دهد که چرا شبکه‌ها مهم هستند و عملکردهای اساسی آن‌ها چیست. در ادامه نیز اصطلاحات و مفاهیم کلیدی را معرفی می‌کند و چارچوبی محکم برای خوانندگانی که به‌تازگی با این موضوع آشنا شده‌اند، نرسیم می‌کند.

داگ لاو در بخش نهایی کتاب که به عیب‌یابی اختصاص یافته است، روشی ارزشمند برای تشخیص و حل مشکلات شبکه ارائه می‌دهد. او یک راهکار سیستماتیک جهت عیب‌یابی معرفی می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند تا مشکلات را شناسایی و راه‌حل‌های موثری برای رفع آن‌ها پیاده‌سازی کنند. این اثر داگ لاو یک جلد از سری محبوب «دامیز» (For Dummies) است که به ساده‌سازی موضوعاتِ به‌ظاهر پیچیده‌ی شبکه و جذاب‌سازی آن‌ها برای خوانندگان معروف است.

کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه در زمر‌ی کتاب‌های آموزشی (شبکه‌های کامپیوتری و فناوری) قرار دارد و توسط محمدرضا شیروانی ترجمه و با همکاری انتشارات نبض دانش وارد بازار کتاب گردیده است.

کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مبتدیان و کاربران سطح متوسط مناسب به نظر می‌رسد. این اثر همچنین راهنمای جامعی به حساب می‌آید برای کسانی که می‌خواهند اصول شبکه‌های کامپیوتری را بیاموزند، شبکه‌های خانگی یا کوچکِ اداری را راه‌اندازی و مشکلات شبکه را عیب‌یابی کنند.

در بخشی از کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه می‌خوانیم

قواعدی که برای فیلتر بسته‌بندی تنظیم می‌کنید، بسته‌هایی را که آدرس‌های خاص یا پورت‌های خاص را مشخص می‌کنند، مجاز به عبور می‌باشند. به‌عنوان‌مثال، شما ممکن است بسته‌هایی را که برای سرور ایمیل یا سرور وب در نظر گرفته‌شده است را رد کنید و تمامی بسته‌های دیگر را رد نکنید.

یا ممکن است یک قاعده را تنظیم کنید که به‌طور خاص بسته‌هایی را که برای پورت‌هایی که توسط NetBIOS استفاده می‌شوند، رد شوند. این قانون اینترنت هکرها را از تلاش برای دسترسی به منابع سرور NetBIOS، مانند فایل‌ها یا چاپگر‌ها می‌گیرد.

هکرها از این ضعف با استفاده از تکنیک هک به نام جعل‌ای پی استفاده می‌کنند که در آن آدرس IP جعلی را در بسته‌هایی که به شبکه شما ارسال می‌شوند، وارد می‌کند. یکی دیگر از ضعف‌های فیلترینگ بسته‌بندی این است که هر بسته را به صورت جداگانه بررسی می‌کند، بدون توجه به اینکه بسته‌ها از قبل از طریق فایروال عبور کرده‌اند؛ به‌عبارت‌دیگر، فیلترینگ بسته بی‌ثبات است.

با وجود این ضعف‌ها، فایروال فیلتر بسته‌بندی دارای مزایای متعددی است که توضیح می‌دهد که چرا معمولاً از آن‌ها زیاد استفاده می‌شود:

- فیلترهای بسته‌بندی بسیار کارآمد هستند. آن‌ها هر یک از بسته‌های ورودی و خروجی را تنها برای چند میلی‌ثانیه نگه می‌دارند. پس از تعیین این آدرس‌ها و پورت‌ها، فیلتر بسته‌بندی به‌سرعت قوانین خود را اعمال کرده و یا بسته را همراهی و یا رد می‌کند.
- فیلترهای بسته‌بندی تقریباً به‌طور کامل برای کاربران شفاف هستند. تنها زمانی که یک کاربر متوجه خواهد شد که فایروال از فیلترینگ بسته‌بندی استفاده می‌کند، زمانی است که فایروال بسته‌ها را رد می‌کند. سایر تکنیک‌های فایروال نیاز دارند که مشتری‌ها و یا سرور‌ها مخصوصاً برای کار با فایروال پیکربندی شوند.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
درباره این کتاب
فرضیه‌های احمقانه
آیکون‌های مورداستفاده در این کتاب
فراتر از کتاب
فصل 1: شروع به کار با شبکه
فصل 2: زندگی در شبکه
فصل 3: راه‌های بیشتری برای استفاده از شبکه
فصل 4: برنامه‌ریزی یک شبکه
فصل 5: ‌ کار با TCP / IP
فصل 6: آه، چه وب‌سایت پیچیده‌ای: کابل‌ها، سوئیچ‌ها و روتر ها
فصل 7: پیکربندی مشتریان ویندوز
فصل 8: اتصال شبکه شما به اینترنت
فصل 9: راه‌اندازی یک شبکه بی‌سیم
فصل 10: شبکه مجازی
فصل 11: راه‌اندازی یک سرور
فصل 12: مدیریت حساب‌های کاربری ویندوز
فصل 13: مدیریت شبکه ذخیره سازی
فصل 14: مدیریت Exchange Server 2016
فصل 15: ایجاد یک اینترانت
فصل 16: به مدیریت شبکه خوش آمدید
فصل 17: حل مشکلات شبکه
فصل 18: پشتیبان گیری از داده‌های شما
فصل 19: امنیت شبکه شما
فصل 20: تقویت شبکه شما
فصل 21: مشکلات عملکرد شبکه
فصل 22: زندگی در شهر ابری
فصل 23: مدیریت دستگاه‌های موبایل
فصل 24: اتصال از خانه
فصل 25: شبکه‌سازی با لینوکس
فصل 26: شبکه‌های مک
فصل 27: ده فرمان شبکه
فصل 28: ده اشتباه بزرگ شبکه
فصل 29: چیزهایی که باید در گنجه خود نگهداری کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه
نویسنده
مترجممحمدرضا شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-8871-53-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه

برای دریافت کتاب آموزش تضمینی نصب، راه اندازی و عیب یابی شبکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.