معرفی و دانلود کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel نوشته‌ی جمعی از نویسندگان، با آموزش استفاده‌هایی که نرم‌افزار اکسل در زمینه‌ی بررسی و تحلیل‌های آماری دارد، به دانشجویان و پژوهشگران علوم ورزشی، آنان را با امکانات آماری این نرم‌افزار آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم‌افزار Excel

با توجه به پیشینه‌ی پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در جهان، یکی از پایه‌های روش‌شناسی در پژوهش‌های رشته‌های مختلف، استفاده از نظرگاه آماری و آمارهای توصیفی و استنباطی در جریان پژوهش است. علوم ورزشی نیز که یکی از دانش‌هایی است که با مقادیر کمی و محاسبات عددی سروکار دارد، از این قاعده مستثنی نیست. پژوهشگران و دانشجویان علوم ورزشی باید بتوانند با بررسی‌ها و تحلیل‌های آماری، در پژوهش‌هایشان به نتایجی دقیق و علمی برسند. کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم‌افزار Excel نوشته‌ی دکتر حسین پورسلطانی زرندی، میلاد پورسلطانی زرندی و معین پورسلطانی زرندی، یکی از منابعی است که می‌تواند به علاقه‌مندان کمک کند تا با استفاده از امکاناتی که نرم‌افزار اکسل به کاربران می‌دهد، تحلیل‌های آماری دقیق‌تر و علمی‌تری را در پژوهش‌هایشان ارائه دهند.

نرم‌افزار Excel یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد و مهم دنیاست که کاربردهای فراوان دارد و در حوزه‌های بسیار گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود. به نحوی که آن را معجزه‌ی مایکروسافت می‌دانند. یکی از کاربردهای این نرم‌افزار، بهره‌هایی است که می‌توان به لحاظ آماری از آن برد. تفاوت اکسل با دیگر نرم‌افزارهای آماری در این است که نرم‌افزاری ساده و در عین حال هوشمند است. کاربران در اکسل می‌توانند با یک‌بار نوشتن فرمول، اطلاعات بسیاری را بر آن فرمول عرضه کنند و به خروجی دلخواه خود دست یابند. از طرفی، سلول‌ها در این نرم‌افزار از رابطه‌ی تنگاتنگی برخوردار هستند و این امر موجب می‌شود کاربر بتواند با تغییر فقط یک سلول، در سلول‌های متعدد دیگری که به سلول مذکور وابسته هستند نیز، اعمال تغییر کند و خروجی دلخواه خود را بیابد. بر این اساس می‌توان گفت اکسل نرم‌افزاری هوشمند، آسان و نسبتاً جامع است و استفاده از آن برای مقاصد آماری می‌تواند تا حد زیادی نیاز کاربران را برطرف کند.

کتاب حاضر به بررسی استفاده‌های اکسل در زمینه‌ی آمار خواهد پرداخت. نویسندگان در این کتاب با زبان و بیانی ساده و با بهره بردن از تصویرها و شکل‌ها، برای درک بهتر مطالب، تلاش کرده‌اند تا همه‌ی آنچه را که لازم است یک دانشجو یا پژوهشگر علوم ورزشی درباره‌ی استفاده‌های آماری اکسل بداند، به او بیاموزند.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم‌افزار Excel نوشته‌ی دکتر حسین پورسلطانی زرندی، میلاد پورسلطانی زرندی و معین پورسلطانی زرندی در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم‌افزار Excel برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای پژوهشگران و دانشجویان علوم ورزشی مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel می‌خوانیم

یک داده پرت، مشاهده‌ای است که به‌طور غیر عادی یا اتفاقی از وضعیت عمومی داده‌های تحت آزمایش و نسبت به قاعده‌ای که براساس آن آنالیز می‌شوند، انحراف داشته است. به‌طور ساده‌تر، داده پرت مقداری است که نسبت به مجموع نمرات توزیع در حد افراط یا تفریط قرار داشته باشد.

آموزش دقیق و مناسب به پرسشگر، تمرین و تکرار زیاد پرسشگران در پرسیدن سوالات و پر کردن فرم‌های اطلاعاتی و دقت در انتخاب طرح و نمونه متناسب با جامعه از عمده‌ترین راه‌های جلوگیری از تولید داده‌های پرت هستند. نکته‌ی مهم این است که، داده‌های پرت امکان دارد در هر کار پژوهشی، اگر حتی روش‌های جلوگیری که عنوان شد به دقت اعمال گردند، تولید شوند. مهم این است که بتوان در ابتدا، تولید داده پرت را به حداقل رساند و ثانیاً درصورت وجود، آن‌ها را بررسی و درصورت نیاز اثر آن‌ها را کم یا برطرف کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با نرم افزار اکسل
آشنایی با نرم افزار اکسل
فصل 2: شاخص‫‌های توصیفی
شاخص‫‌های توصیفی
نمرات استاندارد Z
فصل 3: تجانس واریانس بین داده‌ها
مقیاس T
مقیاس سیگمایی
مقیاس هال
آزمون F برای تجانس واریانس در دو نمونه مستقل
فصل 4: نرمال بودن داده‌ها
داده‫‌های پرت
آزمون تعیین داده پرت گرابز
آزمون تعیین داده پرت Dixon
آزمون Q
آزمون Jarque-Bea
آزمون دی آگوستینو
فصل 5: روابط آماری و رگرسیون
ضریب همبستگی پیرسون
علیت و رابطه در ضرایب همبستگی
ضریب همبستگی تفکیکی یا جزئی یا پاره‌ای
مفاهیم کلیدی
ضریب همبستگی نیمه تفکیکی
رگرسیون ساده
فصل 6: مقایسه میانگین‌ها
آزمون t پیوسته یا همبسته یا زوجی
کاربردهای آزمون t پیوسته
آزمون t برای دو نمونه مستقل
آزمون تحلیل واریانس یک راهه (یک طرفه)
آزمون تحلیل واریانس دو راهه (دو طرفه)
آزمون طرح اندازه‫‌های تکراری
فصل 7: آمار غیر پارامتریک
آزمون دو جمله‌ای یا نسبت
آزمون خی‌دو تک‌نمونه‌ای
آزمون خی‌دو
آزمون خی - دو (جدول توافقی 2*2)
آزمون یا تحلیل نسبت‌های ریسک در جدول توافقی 2*2
آزمون رتبه‫‌های علامت دار ویلکاکسون
آزمون فریدمن
آزمون گرایش ال پیج
آزمون کوکران
آزمون میانه
آزمون کروسکال والیس
آزمون مک نمار
آزمون کلموگروف اسمیرنف تک‌بعدی
آزمون کلموگروف اسمیرنف دوبعدی
آزمون Z برای دو نمونه مستقل
فصل 8: پایایی
ضریب آلفای کرونباخ
ضریب کاپای کوهن
ضریب اسکات پی
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-355-494-8
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۹۵۰۰ ۵۵,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel

برای دریافت کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی محاسبات دستی و نرم افزار Excel و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.