معرفی و دانلود کتاب آمار و روش تحقیق: ویژه دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی

عکس جلد کتاب آمار و روش تحقیق: ویژه دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی
قیمت:
۴۸,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار و روش تحقیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار و روش تحقیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار و روش تحقیق: ویژه دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی

کتاب آمار و روش تحقیق، منبعی جامع برای آمادگیِ دانشجویان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی در آزمون‌های کارشناسیِ ارشد و دکتری است. علی زارعی، نویسنده‌ی کتاب، مطالب درسیِ آمار و روش تحقیق را در این اثر آموزش داده است. در کنار این آموزش‌ها، پاسخ آزمون‌های چندین دوره‌ی دکتری و کارشناسی ارشد در این کتاب قرار دارد. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر برای شرکت در آزمون‌‌های رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی، آماده می‌شوید.

درباره‌ی کتاب آمار و روش تحقیق

کتاب آمار و روش تحقیق، اثری جامع و آموزشی برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی است. کتاب حاضر، منبعی کامل برای آشنایی با پرسش‌های مطرح شده در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی به‌حساب می‌آید. علی زارعی، نویسنده‌ی کتاب، پاسخ تمامی آزمون‌های دوره‌ی دکتری از سال 1394 تا 1402 و آزمون‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد از سال 1393 تا 1402 را در این اثر گنجانده است. تمامی مطالب درس آمار و روش تحقیق نیز در این اثر آموزش داده شده است. نویسنده‌، مطالب درسی را با زبانی ساده و خوش‌فهم توضیح داده تا درک راحت‌تری از مفاهیم آمار و تحقیق در ذهن خواننده شکل بگیرد. در کنار توضیح مطالب درسی، مفاهیم آمار و تحقیق در این کتاب با مثال‌های کاربردی در این اثر قرار گرفته‌اند. مثال‌ها و نکته‌های این کتاب، مفاهیم آموزشی آمار و روش تحقیق را در ذهن خواننده ماندگار می‌کند.

مطالب آموزشی کتاب آمار و روش تحقیق با توضیحاتی درباره‌ی آمار توصیفی آغاز می‌شود. در این بخش، تعریفی از آمار، مقیاس‌ها، فراوانی مطلق،‌ فراوانی تجمعی، معیارهای پراکندگی و تبدیل‌های خطی پیش روی خواننده قرار می‌گیرد. تعریف احتمال، اصول شمارش، متمم یک پیشامد، توزیع‌های احتمال گسسته، توزیع دوجمله‌ای، توزیع احتمال هندسی و توزیع نرمال را در بخش بعدی مطالعه می‌کنید. آموزش‌های کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی نمونه‌گیری، ویژگی‌های برآوردگر، شرایط تقریب خوب به نرمال و توزیع نسبت ادامه پیدا می‌کند. این مطالب با آموزش‌هایی درباره‌ی روش پژوهش و طرح‌های آزمایشی، خاتمه می‌یابد. در پایان هر فصل از این کتاب، سوالات کارشناسی ارشد و پرسش‌های دکتری قرار گرفته‌اند. مفاهیم آموزشی این اثر در کنار متن با نمودار و جدول توضیح داده شده‌اند تا خواننده راحت‌تر با اطلاعات آمار و روش تحقیق آشنا شود.

کتاب آمار و روش تحقیق را انتشارات حافظ پژوه، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آمار و روش تحقیق برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی داوطلب‌های رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی که به‌دنبال منبعی برای فراگیری درس‌ آمار و روش تحقیق می‌گردند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای دانش‌آموخته‌هایی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و به منبعی برای تجدید آموخته‌های خود نیاز دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب آمار و روش تحقیق: ویژه دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی می‌خوانیم

فرض کنید شما در حال تحقیق این فرضیه هستید که بین تحصیلات کارکنان و رضایت شغلی آن‌ها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد یا خیر؟ این فرضیه دو متغیر دارد تحصیلات کارکنان با طبقه‌بندی‌های دیپلم و کمتر فوق دیپلم لیسانس و بالاتر و رضایت شغلی با طبقه‌بندی‌های کم متوسط و زیاد بر خلاف متغیرهای اسمی که جهت رابطه در آن‌ها مفهومی نداشت در این جا بنا به ماهیت متغیر رتبه‌ای جهت رابطه مفهوم دارد لذا قبل از هر چیز بایستی بررسی کنید که رابطه در این حالت به چه معنی می‌باشد.

اگر هر دو متغیر دارای مقیاس رتبه‌ای باشند از ضریب‌های همبستگی زیر استفاده می‌کنیم:

1- ضریب همبستگی گاما حاصل تعامل زوج‌های هماهنگ (همسو) زوج‌های غیر هماهنگ و معکوس و نادیده گرفتن زوج‌های گره خورده. (بدون تاثیر)

2- ضریب همبستگی تاو کندال: حاصل تعامل زوج‌های هماهنگ همسو زوج‌های غیر هماهنگ و معکوس و زوج‌های گره خورده. (بدون تاثیر)

3- ضریب تاو کندال: حاصل تعامل تعداد زوج‌های هماهنگ و معکوس.

4- ضریب d سامرز شکل خاصی از ضریب همبستگی گاما که یکی از متغیرها به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آمار توصیفی
فصل دوم: احتمال
فصل سوم: نمونه‌گیری
فصل چهارم: توزیع‌های نمونه‌گیری-برآورد فاصله‌ای-آزمون فرض
فصل پنجم: ضریب همبستگی- رگرسیون
فصل ششم: تحلیل واریانس
فصل هفتم: ناپارامتری
فصل هشتم: پژوهش و فرضیه
فصل نهم: طرح‌های آزمایشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار و روش تحقیق: ویژه دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حافظ پژوه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-8606-51-2
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمار و روش تحقیق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آمار و روش تحقیق

برای دریافت کتاب آمار و روش تحقیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.