معرفی و دانلود کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان

برای دانلود قانونی کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان

کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان، منبعی جامع برای آشنایی و پیشگیری از آلودگی هوا در داخل ساختمان است. محمدهادی دهقانی، حافظ گلستانی‌فر و غلامرضا سروی، نویسنده‌های کتاب، با زبانی علمی و درعین‌ِ‌حال قابل فهم، ابعاد مختلف آلودگی هوای داخل ساختمان را بررسی کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، راهکارهایی عملی برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان

کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان، راهنمایی کامل برای شناخت و مقابله با آلودگی هوای داخل ساختمان است. محمدهادی دهقانی، حافظ گلستانی‌فر و غلامرضا سروی، ریشه‌ها و پیامد‌های آلودگی هوای داخل ساختمان را بررسی کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با راهکارهایی برای کاهش آلاینده‌های داخل ساختمان و ایجاد هوای پاک در منزل و محل‌کار، آشنا می‌شوید. آلودگی هوای داخل ساختمان، خطرهای بی‌شماری برای سلامتی انسان دارد. در این زمینه می‌توان به بیماری‌های خطرناکی مانند آسم، ذات‌الریه و عفونت‌های سینوسی اشاره کرد. این بیمار‌ی‌ها به‌ویژه‌ برای کودکان و سالمندان، خطرناک هستند. آلرژی، سردرد، سرگیجه، خستگی، بیماری‌های قلبی و عروقی و در برخی موارد، سرطان را می‌توان از دیگر آسیب‌های آلودگی هوای داخل ساختمان نام برد. نویسنده‌های کتاب، در ابتدای این اثر به تاریخچه‌ای از آلودگی هوا، انواع آلودگی‌ها و منابع آلاینده‌ اشاره کرده‌اند. انواع آلاینده‌های موجود در محیط داخلی در این کتاب کاملاً بررسی شده است. ذرات معلق قابل استنشاق، مهم‌ترین آلاینده‌ای هستند که در هوای آلوده‌ی داخل ساختمان وجود دارد. این ذرات معلق بسیار ریز و مضر هستند، در هوا معلق می‌مانند و توسط انسان استنشاق می‌شوند. ویژگی‌ این ذرات، اندازه‌ی آن‌ها و شاخص کیفیت هوا، در این کتاب توضیح داده شده است.

باکتری‌ها، اندوتوکسین‌ها و قارچ‌ها، آلاینده‌های دیگری هستند که در کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان به آن‌ها اشاره شده است. مخمرها، ویروس‌ها و ذرات آلرژی‌زا، دیگر منابع آلاینده‌ی هوای داخل ساختمان به‌شمار می‌روند. پس از توضیحِ چگونگی ایجاد و آسیب‌های این ذرات آلاینده‌، نویسنده‌های کتاب به آلاینده‌های آلی و غیر آلی در داخل ساختمان اشاره کرده‌اند. فرمالدئید، پلی کلرینه بی‌فنیل، دی‌اکسید کربن، منواکسید کربن و دی‌اکسید گوگرد، در کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان به‌عنوان آلاینده‌های بسیار خطرناک معرفی شده‌اند. در ادامه‌ی کتاب حاضر، توضیحاتی را درباره‌ی بیماری‌های ناشی از کیفیت کم هوای داخل ساختمان مطالعه می‌کنید. بیماری‌های ریوی مزمن، سرطان و عفونت‌های تنفسی حاد در کودکان، در گروه عارضه‌های خطرناکی قرار می‌گیرند که نویسنده‌های این کتاب، یکی از دلیل‌های ایجاد این بیماری‌ها را آلودگی هوای داخل ساختمان می‌دانند. در بخش بعدی کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان، روش‌های کنترل کیفیت هوای داخلی ساختمان‌ را مطالعه می‌کنید. کاهش منابع آلودگی، تهویه‌ی مناسب، استفاده از دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا، مصالح ساختمانیِ سالم و قراردادن پنجره‌ها و درها در قسمت‌های مناسب را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین روش‌های کنترل کیفیت هوای داخلی ساختمان نام برد. با انجام توصیه‌های این کتاب، می‌توانید آلودگی هوای داخل ساختمان را به میزان چشمگیری کاهش دهید.

اتاق پاک، مفهوم مهمی در بحث آلودگی هوای داخل ساختمان است که نویسنده‌های این اثر به آن اشاره کرده‌‌اند. اتاق‌های پاک، فضاهای بسیار کنترل‌شده‌ای هستند که برای به حداقل رساندن آلاینده‌ها طراحی می‌شوند. در پایان کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان، استانداردها و رهنمودهای کنترل آلودگی هوا را مطالعه می‌کنید و با قانون کنترل آلودگی هوا و استاندارهای این حوزه، آشنا می‌شوید.

کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان را انتشارات دانشگاهی فرهمند، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان برای چه کسانی مناسب است؟

مهندسان رشته‌های مهندسی عمران، افرادی که دستی در ساخت‌و‌ساز دارند و دانشجویان معماری، مخاطب‌های اصلی کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند و در پی یافتن روش‌هایی برای کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان هستند، نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان می‌خوانیم

پس از جنگ جهانی دوم، تغییراتی آرام و در برخی موارد سریع و غیرمنتظره پدید آمد که در چگونگی زندگی مردم، هم در خانه‌ها و هم در محیط‌های کاری موثر بود. استانداردهای زندگی دگرگون شد و با افزایش هزینه‌ها معماران به این فکر افتادند که مصالح جدیدی را جایگزین مصالح سنتی، مانند چوب کنند. افزون بر مصالح ساختمانی، لوازم منزل نیز تغییر کرد. به این شکل که پلاستیک و الیاف مصنوعی کاربرد بسیاری پیدا کردند. استفاده از مواد پاک‌کننده و حشره‌کش‌ها، پرداختن به امور بهداشتی و درمانی در خانه‌ها، پخت‌وپز و... مقادیر بسیار زیادی از مواد شیمیایی مصنوعی را به داخل فضاهای بسته وارد کرد و این در حالی بود که هیچ‌گونه اطلاعی در مورد تاثیر منفی این عوامل شیمیایی بر ساکنان در دسترس نبود.

پس از سال 1950 استفاده از ترکیبات شیمیایی کلردار مانند کلرید وینیل به سرعت در محیط‌های بسته افزایش یافت. برای نمونه، کاغذهای بدون کاربن و ماشین‌های کپی در زمره لوازمی هستند که گازهای شیمیایی از خود متصاعد می‌کنند. بحران انرژی در سال‌های 1973 و 1974 و افزایش قیمت نفت موجب نگرانی مردم در مورد هزینه‌ سوخت شد. به منظور صرفه‌جویی انرژی، طراحی ساختمان‌ها به گونه‌ای تغییر کرد که از ورود هر چه بیشتر هوای خارج به داخل جلوگیری شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه‌ای بر آلودگی هوا
بخش دوم: آلاینده‌های موجود در محیط داخلی
فصل اول: ذرات معلق قابل استنشاق
فصل دوم: آئروسل‌های بیولوژیکی
فصل سوم: مواد آلی در داخل ساختمان
فصل چهارم: آلاینده‌های معدنی (غیر آلی) داخل ساختمان
بخش سوم: بیماری‌های مرتبط با کیفیت پایین هوای ساختمان
بخش چهارم: کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان‌ها
بخش پنجم: استانداردها و رهنمون‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آلودگی هوای داخل ساختمان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-600-92275-3-2
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان

برای دریافت کتاب آلودگی هوای داخل ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.