معرفی و دانلود کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

عکس جلد کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی
قیمت:
۱۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

دوست خوب چه در دوران کودکی و نوجوانی و چه در روزهای سخت بزرگسالی می‌تواند دشواری‌های زندگی را کمتر کند. کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی نوشته‌ی پتر هوراچک داستان دلنشینی از دوستی،‌ شراکت و مهربانی است. این اثر برنده‌ی بهترین جایزه‌ی کتاب کودک واشنگتن پست شده است.

درباره‌ی کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

اگر همه‌ی دوستی‌ها موقت بود، چه اتفاقی می افتاد؟ شاید فکر کنیم که بچه‌ها، دوستان خوب و بد را از هم تشخیص نمی‌دهند و فقط به این فکر می‌کنند که چند ساعتی با یک نفر بازی کنند. در صورتی که کودکان برای انتخاب دوست به چیزهایی فکر می‌کنند که شاید برای ما اهمیت نداشته باشد. شاد بودن، شریک شدن در بازی، بخشنده بودن و... این موارد ویژگی‌هایی هستند که بچه‌ها برای پیدا کردن دوست خوب در ذهن‌شان بررسی می‌کنند. کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی (Jonathan And Martha) نوشته‌ی پتر هوراچک (Petr Horacek) یکی از این ویژگی‌ها را برجسته ساخته و به زبان تصویر و رنگ به کودکان انتقال می‌دهد. این کتاب به کودکان می‌آموزد که در جمع دوستان‌شان برای بخشنده‌بودن و کار مشترک کوشا باشند.

معرفی و دانلود کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

داستان کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی از این قرار است که آقای نارنجی و خانم نارنجی روی یک درخت با هم زندگی می‌کنند. آن‌ها کرم‌های برگ درخت هستند و هر دو نارنجی رنگ‌اند. دوستی بین آقای نارنجی و خانم نارنجی به خوبی ادامه دارد تا اینکه روزی گلابی رسیده و آب‌داری از درخت پایین می‌افتد. با این اتفاق، دوستی کرم‌ها وارد مرحله‌ی تازه‌ای می‌شود. داشتن یک گلابی رسیده برای کرم‌ها یک نعمت بزرگ است و با افتادن گلابی از درخت، خواسته‌های شخصی این دو بروز می‌یابد. پتر هوراچک با طراحی موقعیت اصلی این داستان تلاش می‌کند خودخواهی را نکوهش کند و در عوض شیرینیِ بخشش را به عنوان یک رفتار انسانی ارزشمند جلوه دهد.

کودکان گاهی برای رسیدن به خواسته‌های کوچک و بزرگ دست به هر کاری می‌زنند. این امر به دلیل ناتوانی آن‌ها برای رسیدن به آرزوهای‌شان نیست؛ بلکه روح پاک و بی‌آلایش این فرشته‌های زمینی امکان صبر کردن و اندیشیدن به کم و کیف هر کاری را از آن‌ها می‌گیرد. پتر هوراچک در کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی این چالش عمیق دوران کودکی را در یک موقعیت نمایشی شبیه‌سازی کرده است. آقای نارنجی و خانم نارنجی از جایی دچار مشکل می‌شوند که خواسته‌های آن‌ها به شکل فردی و بدون در نظر گرفتن نیاز طرف مقابل بروز می‌یابد. این برخورد ارتباطی حتی در دنیای پدر و مادرها نیز دیده می‌شود. تفاوت در این است که والدین به واسطه‌ی تجربه‌ای که در طول زندگی مشترک به دست آورده‌اند، راه حل گذر کردن از اینگونه بحران‌ها را نیز آموخته‌اند.

پتر هوراچک در کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی زندگی حیوانات را برای طراحی موقعیت داستانی انتخاب کرده است. استفاده از این روش در انتقال پیام اخلاقی و تربیتی مناسب است و یکی از رایج‌ترین شیوه‌های آموزشی به‌شمار می‌رود. بسیاری از قصه‌های تمثیلی و حکایت‌های پندآموز فارسی نیز به همین شکل تالیف شده‌اند. پتر هوراچک که دانش‌آموخته‌ی هنرهای تجسمی در چکسلواکی است با استفاده از تجربه‌ای که در نقاشی و طراحی داشته و همین‌طور به واسطه‌ی شناخت عمیقی که از دنیای کودکان دارد، زندگی شخصیت‌های دلنشین و جذاب کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی را طراحی و تالیف کرده است. پتر هوراچک زندگی کرم‌ها را با وارد کردن یک شخصیت فرعی به داستان از تعادل خارج می‌کند و با ایجاد این چالش، ذهن مخاطب خردسال را درگیر پیدا کردن راه حل برای حل مشکل دو دوست قدیمی می‌کند.

این اثر را حمید پیرهادی به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر پرنده‌ی آبی،‌ واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، عهده‌دار چاپ و انتشار آن بوده است.

نکوداشت‌های کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

  • علاوه بر رنگ‌های پرنشاط، یکی از ویژگی‌های این کتاب استفاده از ترکیب‌بندی خوب تصاویر در جهت پیشرفت داستان است. (گیل رابینز، Book For Keeps)
  • تصویرپردازی آبرنگ و مدادرنگیِ هوراچک در عین سادگی بسیار جذاب و جسورانه است. (Library Journal)

کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان پنج تا هفت ساله که قصد دارید مفاهیمی همچون دوستی،‌ گذشت و تفاوت‌های فردی را به آنان آموزش دهید،‌ مناسب است.

در بخشی از کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی می‌خوانیم

خانم نارنجی از طرف راست گلابی شروع کرد به گاز زدن.
آقای نارنجی از طرف چپ گلابی شروع کرد به گاز زدن.
آن‌ها گلابی را گاز زدند و گاز زدند...
این‌جوری شد که به هم رسیدند.
آقای نارنجی می‌خواست دعوا کند.
خانم نارنجی هم می‌خواست دعوا کند.
آن‌ها شروع کردند به دعوا، به سر و کله‌ی هم پیچیدند. بیش‌تر و بیش‌تر... تا اینکه یکی شدند.
آقای نارنجی و خانم نارنجی راهی نداشتند جز اینکه پیش هم بمانند... و همه‌چیز را با هم شریک شوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی
نویسنده
مترجمحمید پیرهادی
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-121-714-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی

برای دریافت کتاب آقای نارنجی، خانم نارنجی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.