معرفی و دانلود کتاب آبی سربلند

عکس جلد کتاب آبی سربلند
قیمت:
۳۹۵۰۰ ۱۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آبی سربلند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آبی سربلند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آبی سربلند

کتاب آبی سربلند نوشته‌ی ابتهاج محمد و ساجده علی داستانی مذهبی و آموزنده درباره‌ی روز اول مدرسه و اولین روز استفاده از حجاب توسط دو خواهر را روایت می‌کند. این کتابْ داستانی پر از امید و تجربیات جدید درمورد پیوند ناگسستنی بین خواهران و افتخار به هویت، پیش چشم خوانندگان خردسالش به تصویر می‌کشد. این کتاب نامزد جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی شارلوت هاک شده است.

درباره‌ی کتاب آبی سربلند

ابتهاج محمد (Ibtihaj Muhammad) و ساجده علی (Sajidah Ali) داستان کتاب آبی سربلند (The Proudest Blue) را با فائزه، دختر کوچکی که با کوله‌پشتی جدید و کفش‌های چراغ‌دارش آماده برای اولین روز مدرسه است، شروع می‌کنند. این روز نه تنها آغاز یک سال تحصیلی جدید است، بلکه اولین روزی است که خواهر بزرگ‌ترِ فائزه، آسیه، با حجابی از پارچه‌ای زیبا به رنگ آبی اقیانوسی، به مدرسه می‌رود. فائزه از این اتفاق هیجان‌زده است و می‌داند که این روز برای خواهرش بسیار خاص خواهد بود. اما همه‌ی افراد مدرسه حجاب را زیبا نمی‌بینند و آسیه با کلمات دردناک و رفتارهای آزاردهنده‌ای مواجه می‌شود که او را گیج و ناراحت می‌کنند. فائزه با دیدن این رفتارها، راه‌های جدیدی برای نشان دادن حمایت از خواهرش پیدا می‌کند. او با یادآوری زیبایی حجاب و ارزش‌هایی که خانواده به او آموخته‌اند، به خواهرش کمک می‌کند تا در برابر این کلمات منفی قوی بماند.

معرفی و دانلود کتاب آبی سربلند

حاتم عالی با هنر زیبای خود، داستان را به شکلی خیال‌انگیز و جذاب برای کودکان به تصویر می‌کشد. رنگ‌های زنده و طرح‌های جالب او، احساسات و حال و هوای داستان را به خوبی منتقل می‌کنند و خوانندگان را به دنیای فائزه و آسیه می‌برند. این کتاب توانسته عناوینی مانند کتاب پرفروش آمازون، نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب نوجوان پنسیلوانیا و نامزد جایزه‌ی کتاب کودک شارلوت هاک را کسب کند. کتاب آبی سربلند که در ایران توسط دکتر لیلا کاشانی وحید در انتشارات مهرسا و مهروماه ترجمه شده داستانی زیبا و تاثیرگذار درباره‌ی هویت، خانواده و قدرت مواجهه با چالش‌ها است. این کتاب با نوشتاری ساده و تصاویری جذاب، پیام‌های مهمی را به کودکان منتقل می‌کند و برای هر خانواده‌ای که به دنبال تقویت ارزش‌های فرهنگی و هویتی در فرزندانشان هستند، انتخابی عالی به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های کتاب آبی سربلند

  • کتاب آبی سربلند، داستانی الهام‌بخش و پرشور درمورد خواهرانی است که با چالش‌های شروع مدرسه و پوشیدن حجاب روبه‌رو می‌شوند. این کتاب به زیبایی قدرت خواهرانگی و اهمیت پذیرش خود را به تصویر می‌کشد. (Kirkus Reviews)
  • آبی سربلند، داستانی صمیمی و دلنشین است که به کودکان کمک می‌کند تا با مفاهیمی مانند تفاوت، پذیرش و احترام به دیگران آشنا شوند. (Common Sense Media)

جوایز و افتخارات کتاب آبی سربلند

  • از کتاب‌های پرفروش آمازون؛
  • جزء لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب نوجوان پنسیلوانیا؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک شارلوت هاک؛
  • جزو ده کتاب برتر حوزه‌ی زنان؛
  • کتاب منتخب بوک لیست؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب تصویری گودریدز.

کتاب آبی سربلند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آبی سربلند برای کودکان 3 تا 8 ساله بسیار مناسب است. داستان ساده و قابل فهم است و تصاویر زیبا و جذاب، توجه کودکان را به خود جلب می‌کند. همچنین، این کتاب برای خانواده‌هایی که می‌خواهند ارزش‌های فرهنگی و هویتی را به فرزندان خود بیاموزند، بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب آبی سربلند می‌خوانیم

مامان روسری صورتی را انتخاب می‌کند. مامان عاشق رنگ صورتی است. اما آسیه سری به مخالفت تکان می‌دهد. من دلیلش را می‌دانم: پشت ویترین یک روسری آبی هست، روشن‌ترین آبی... وقتی به رنگ آبی این روسری خوب نگاه کنی، شبیه دریا و آسمان است که بین آن‌ها هیچ فاصله‌ای نیست. امروز اولین روز حجاب آسیه است. او می‌داند، من هم می‌دانم. ما خواهر هستیم. فردای آن روز،‌ اولین روز مدرسه است. من در حیاط خانه منتظر آسیه هستم. با کوله‌پشتی و کفش‌های برق‌برقی جدیدم حس می‌کنم خیلی مهم شده‌ام. دلم می‌خواهد دور خودم بچرخم. آسیه از خانه بیرون می‌آید. من دست از چرخیدن می‌کشم و می‌ایستم. امروز بهترین و قشنگ‌ترین روز مدرسه است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آبی سربلند
نویسنده،
مترجملیلا کاشانی وحید
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-7924-33-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۵۰۰ ۱۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آبی سربلند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آبی سربلند

برای دریافت کتاب آبی سربلند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.