نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان - فئودور داستایوفسکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Mehdi Nik
۱۴۰۳/۳/۱۳
داستایوسکی در «مردمان فرودست» با طرحی روانشناسانه از شخصیت‌ها و نمایش احساسات عمیق و پیچیده آن‌ها در قالب و شیوه نامه‌نگاری، به مخاطب اجازه می‌دهد که به درونی‌ترین افکار و عواطف شخصیت‌ها دسترسی پیدا کند و به‌این‌ترتیب، تصویری زنده و ملموس از زندگی فقرا در روسیه تزاری ارائه می‌دهد.
او با دقت و حساسیت، دشواری‌های طاقت‌فرسای روزمره افراد فقیر را به تصویر می‌کشد و نقدی اجتماعی از ساختارهای ناعادلانه جامعه که در نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی دست و پا می‌زنند ارائه می‌دهد.
با وجود سادگی نسبی ساختار داستان در مقایسه با آثار متاخر دیگر نویسنده همچون «برادران کارامازوف» و «جنایت و مکافات»، همچنان در نمایش زوایای پنهان روان انسان موفق است.
طبق معمول ترجمه خوب و روان جناب شهدی و روایت خوب آقای سلطانزاده که یکه‌تاز راویان آثار داستایوسکی است، شنیدن اثر را جذاب‌تر می‌کند.
somayeh tohidlou
۱۴۰۳/۳/۲
وقتی موضوع زندان و دادگاه و استنطاق اگر باشد، داستایوفسکی به دلیل تجارب فردی‌اش بهترین روایت را دارد و این کتاب ظاهرا تجربه خود اوست در زندان. کتابی درخشان در مردمنگاری در زندان.
کتاب جزئیاتی دارد از ادم‌ها و روابطشان و تحلیل‌هایی که می‌شد روی روابط بین انسانی داشت. اما بخش چشمگیرش جاییست که او رفتارهایی که توهم ازادی می‌دهد را روایت می‌کند.
‌داستایوفسکی شرح می‌دهد که چطور ارامترین انسان‌ها در یک لحظه علاقمندند به رهایی برسند و چطور به شورشی از درون و بیرون دست می‌زنند تا به درکی از آزادی برسند. حتی اگر چنین انتظاری از ایشان نبوده باشد.
‌چنان درباره احساس آزادی، احساس قدرت و روابط قدرت و حتی روابط و مناسبات طبقاتی حتی در جامعه‌ای چون زندان سخن می‌گوید که می‌توان روایتش در زندان را به جامعه بزرگتر تعمیم داد.
سعید خراسانی
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب تجربیات خود نویسنده در زمان زندانی بودن در سیبری است، درخصوص اتفاق‌هایی که برای او افتاده میشه گفت سرگذشت خودنوشته نویسنده است، من قبلا به همین نام کتاب صوتی با صدای آقای بهروز رضوی شنیده بودم، ولی انگار آن کتاب را از روی کتاب اصلی و بصورت خلاصه نوشته‌اند و بیشتر نامه‌های داستایوسکی به برادرش را برای نکارش آن استفاده کرده‌اند و خیلی با این کتاب متفاوت بود، کتاب از داستایوسکی با صدای آقای آرمان سلطان زاده بی نظیر می‌شود، نمیشه از دست داد و حتما باید چندین بار آن را شنید
ایمان نادریان
۱۴۰۳/۲/۲
چقدر دلتنگ ترکیب ستایوفسکی با صدای آرمان سلطان‌زاده و ترجمه پرویز شهدی بودیم این سه گانه بی‌نظیر هنوز یاد کتاب‌های داستایوفسکی مثل برادران کارامازوف ابله و قمارباز و سایر آثار ا صدای آقای سلطان‌زاده عزیز در خاطرمان هست البته هر کسی با آثار داستایوفسکی آشنا باشد بدون دانستن نویسنده این کتاب و دغدغه او از رنج انسان و ظلم‌هایی که بر همدیگر روا می‌دارند متوجه می‌شد که این هم یکی از تجربیات داستایوفسکی است در هر حال کتاب عالی بود ممنونم خسته نباشید
واراگ سینانیان
۱۴۰۳/۳/۲۲
موضوع کتاب در مورد نویسنده ی اثر و دوران محکومیت اش توی زندانی در سیبری است. داستان کتاب برخلاف بعضی از آثار این نویسنده که کمی سنگین است، بسیار روان و خوب نوشته شده و صد البته با گویندگی جناب سلطان زاده این کتاب برای خواننده ی اثر فراموش نشدنی خواهد بود.
پریسا صمیمی
۱۴۰۳/۲/۱۶
شندین این کتاب را به مخاطب هایی که در داستان و رمان و روایتهای نویسندگان و فیلمنامه نویسان بزرگ، دنبال رد پای مرجعی شایسته می گردند، پیشنهاد می کنم. مثل من محظوظ بشوید.
رقیه جباری
۱۴۰۳/۳/۱۵
به جای شراب در جای جای کتاب کلمه نوشابه رو جایگزین کرده این؟ خودسانسوریه یا واقعا اصلاحیه خورده؟ بهتر نبود از کلمه اصلی یا نوشیدنی استفاده میکردین
نوشابه خیلی ضایعه
مینا مصلایی
۱۴۰۳/۳/۷
کتابهای داستایوفسکی احتیاج به نظردهی ندارد بسیار عمیق بسیار روانشناسی شده بسیار فصیح، انتخاب لغات برای درک خواننده... و گویندگی فوق العاده حرفه ای... باتشکر
امیر دژستان
۱۴۰۳/۴/۴
به نظرم عمیق‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای آدمی در این داستان به بهترین شیوه بیان شده، ترجمه روان و خوانش بی نظیر جناب سلطان زاده هم ارزش کار را چند برابر کرده.
عماد کلاهچی
۱۴۰۳/۲/۲۸
برای خارج شدن از یک بعد راحت طلبی و لذت جویی دائمی و کمی سفت و محکم بودن در زندگی و وارد بعد حقیقی تر زندگی خیلی موثر بود برام
فرهاد.
۱۴۰۳/۲/۹
سلام کتابی با ترکیب داستان‌های جالب و شخصیت‌های مشابه زندگیمان که قلم قوی و صدای راوی این اثر رو شنیدنی کرده
رضا اکبری
۱۴۰۳/۳/۲۸
داستایوفسکی در این داستان انسان را به عمیق‌ترین جای روح یک انسان می‌برد. واقا عالی بود اجرا هم بی نقص لذت بردم
حسین عرب
۱۴۰۳/۳/۲۴
عالی بود. به شخصه وقتی گوش میکردم احساس میکردم خودمم انگار کنار راوی حضور داشتم تو داستان. منتظر بودم تمومشه آزادشم
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۳/۲/۸
نه خیر نپسندیدم چنگی به دلم نزند، فکر نمیکنم عنوان یکی از شاهکارها را به این اثر نسبت داد و تا حد زیادی در معرفی این کتاب اغراق شده است.
نسرین مالکی
۱۴۰۳/۴/۵
عالی عالی عالی چه اثر ارزشمندی چه نکات اخلاقی ریزی واقعا این لول از توصیف وصف ناپذیره!
اسحاق آراد
۱۴۰۳/۱/۳۱
بی نهایت منتظر این اثر بودم. سپاس آرمان عزیز..
Sanaz Darbandi
۱۴۰۳/۲/۲۰
اثر بی نظیر دیگری از این نویسنده ممنون کتابراه بسیار لذت بردم
اسماعیل آذری
۱۴۰۳/۲/۴
خیلی خیلی از تجربیات این زندانی لذت بردم..... نویسنده محشور بود... درود بر آوانامه
واهه یوسفی
۱۴۰۳/۲/۲۹
نسبت به کتاب‌های دیگر داستایفسکی جذابیت کمتری داشت.
sana K
۱۴۰۳/۲/۲۵
بینهایت زیبا، بخصوص با صدای استاد ارمان زاده
مریم حضرتی
۱۴۰۳/۳/۲۴
بسیار عالی است واقعا لذت بردم