معرفی و دانلود کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت

عکس جلد کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت

امیرمحمد پهلونژاد در کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم در دنباله‌ی مباحث خود پیرامون کوچینگِ مبتنی بر روان‌شناسی مثبت‌گرا، به مخاطبان آموزش می‌دهد که چطور تاب‌آوری خود را افزایش دهند و راه‌های کنار آمدن با مشکلاتشان را بیابند. او با بررسی مفهوم بخشش و مهربانی به ایجاد و حفظ پیوندهای انسانی و اجتماعی کمک زیادی می‌کند.

درباره‌ی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم

در جلد اول کتاب کوچینگ زندگی مثبت خواندیم که تعریف مداخلات مثبت، نظریه‌ی شخصیت و نظریه‌ی نیک‌زیستی چیست. همچنین قدرت و اهمیت خوش‌بینی و قدردانی را در مسیر رشد و پیشرفت شخصی دریافتیم. امیرمحمدپهلونژاد مؤلف این کتاب دوجلدی مأموریت خود را در زندگی این‌گونه تعریف می‌کند: «تعهد به رشد و توسعه‌ی‌ شخصی مستمر و کمک به افراد و تیم‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی و عملکردشان». او همان‌گونه که وعده می‌دهد به شما کمک می‌کند تا به حداکثر پتانسیل‌های خود برای بهبود کیفیت زندگی‌تان برسید. او این کار را که در اصل کوچینگ نامیده می‌شود، با تکیه بر روان‌شناسی مثبت انجام می‌دهد. روان‌شناسی مثبت شاخه‌ای از روان‌شناسی کاربردی است که بر نقاط قوت افراد تمرکز می‌کند و بدون در نظر گرفتن نقاط ضعف، سعی در شکوفا کردن انسان‌ها دارد. این نوع روان‌شناسی کاملاً با مثبت‌نگری افراطی که در باور عموم وجود دارد، تفاوت می‌کند.

کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم با بخش ششم، فصل نهم آغاز می‌شود؛ چراکه فصل‌های قبلی موضوع بحث کتاب اولِ این مجموعه‌ی دوجلدی بوده است. امیرمحمد پهلونژاد در این بخش، از مدیریت استرس، سختی‌ها و آسیب‌ها حرف می‌زند. زندگی هیچ‌کس بدون استرس، ناملایمات و بدبیاری و بحران نیست. احتمالات زیاد و پیش‌بینی‌نشده‌ای سر راه شما قرار دارند: مرگ یکی از عزیزان، بیماری شدید، حادثه، قربانی شدن، فاجعه‌ی طبیعی، حمله‌ی تروریستی، خشونت خانگی، فقر، بدنامی، طلاق و از دست دادن شغل. این فهرست انتها ندارد. در پی چنین چالش‌های حادی، بسیاری از افراد افسرده، ترسیده یا گیج می‌شوند. پس از این رویدادهای آسیب‌زا، تمرکز روی کارهای روزمره زندگی برای افراد آسیب‌دیده دشوار می‌شود و ممکن است نتوانند خوب بخوابند و غذا بخورند. برخی از آن‌ها در برابر یک ضایعه، واکنش‌های شدید و طولانی‌مدتی نشان می‌دهند به‌طوری که قادر نیستند ماه‌ها یا حتی سال‌ها به حالت قبلی و عادی خود برگردند.

راهبردهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا پایین‌ترین زوال و سخت‌ترین افول‌ها را در زندگی خود مدیریت کنید؛ این راهبردها همچنین به افزایش شادی در زندگی می‌انجامند. دو راهبردِ توصیف‌شده در این بخش از کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم، «کنار آمدن» و «بخشش» هستند که نه‌تنها در پاسخ به ضایعات و آسیب‌های شدید، بلکه به‌عنوان راهی برای مقابله با چالش‌های روزمره،‌ طبیعی و قابل انتظار زندگی ارزشمندند.

امیرمحمدپهلونژاد انواع و اقسام راه‌های کنار آمدن با مشکلات زندگی را برمی‌شمرد و چرایی بخشش و چگونگی تمرین کردن آن را آموزش می‌دهد. او فصول دیگر کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم را به مسائلی همچون تاب‌آوری، غرقگی، ایجاد و حفظ پیوندهای انسانی و اجتماعی اختصاص می‌دهد.

کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم از سوی انتشارات نسل یاسان چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به روان‌شناسان، کوچ‌ها و علاقه‌مندان به یادگیری مباحث کوچینگ و روان‌شناسی مثبت پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت می‌خوانیم

هشدار اول: برخی از رفتارهای خاص مهربانانه و کمک‌کننده، برای سلامت روانی و جسمی ما زیان‌بخش است. مانند مراقبت تمام‌وقت از عزیزان و نزدیکانی که دارای بیماری‌های مزمن یا ازکارافتاده هستند. مثلاً آن‌هایی که از عزیزانشان با بیماری آلزایمر مراقبت تمام‌وقت می‌کنند،‌ سطح افسردگی‌شان سه برابر یک انسان عادی است. یا آن‌هایی که از عزیزشان با صدمات ستون ‌فقرات نگهداری می‌کنند،‌ استرس شدید هیجانی و جسمانی،‌ فرسودگی، خشم، و رنجش گزارش می‌کنند. به‌علاوه، این مراقبت کنندگان از مریض‌هایشان، افسرده‌تر هستند. مراقبت کردن از مریض‌ها کاری بی‌وقفه و بسیار سخت است و اغلب با غصه خوردن و اندوه از دست دادن همدم خود یا از دنیا رفتن قریب‌الوقع او همراه است. به این معنی نیست که این کار باید کنار گذاشته شود، بلکه باید از این اطلاعات کمک گرفت تا بتوان این افراد را برای این شرایط آماده کرد و کمک‌های لازم را در اختیارشان قرار داد. در واقع، هر رفتار کمک‌کننده و مهربانانه‌ای که شاق،‌ پرمسئولیت و خسته‌کننده است‌ و با اهداف و عملکرد روزانه‌ی زندگی شما در تداخل است یا باعث رنجش می‌شود، مطمئناً سد راه شادمانی و نیک‌زیستی شما خواهد بود، حتی اگر هنوز کاری درست، به جا و شرافتمندانه برای انجام دادن باشد.

هشدار دوم: یک عمل مهربانانه باید آزادانه و خودمختارانه انجام شود تا باعث حداکثر بهبود و ترقی در نیک‌زیستی ما شود. اگر مجبور شوید تا به کسی کمک کنید (یا لطفی در حقش انجام بدهید) شاید هنوز باور داشته باشید که انسان بخشنده، محترم و نجیبی هستید و حتی شاید هنوز قدردانی و قدرشناسی کسی که به او کمک کرده باشید را دریافت کنید، اما این مزایا می‌تواند در برابر رنجش حاصل از این احساس و فکر که از شما سوء‌استفاده شده، رنگ ببازد و اثرشان را از دست بدهد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی مؤلف
دیباچه (دکتر علی صاحبی)
مقدمه‌ی مؤلف
بخش ششم: مدیریت استرس، سختی‌ها و آسیب‌ها
فصل نهم: کنار آمدن با مشکلات
فصل دهم: بخشش
فصل یازدهم: تاب‌آوری
بخش هفتم: زندگی در لحظه‌ی حال
فصل دوازدهم: غرقگی
فصل سیزدهم: چشیدن طعم لذت
بخش هشتم: ایجاد و حفظ پیوندهای انسانی و اجتماعی
فصل چهاردهم: مهربانی
فصل پانزدهم: پرورش روابط انسانی و اجتماعی مثبت
بخش نهم: کارآمدی، موفقیت و کامیابی
فصل شانزدهم: پایداری
فصل هفدهم: هدف‌گذاری مثبت و امید
بخش دهم: سرمایه‌ی روان‌شناختی
فصل هجدهم: سرمایه‌ی روان‌شناختی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات506
زبانفارسی
شابک978-622-92941-1-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم

برای دریافت کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.