معرفی و دانلود کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی

کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی، اطلاعاتی درباره‌ی چگونگیِ عملکرد کسب‌وکارهای اقامتی و صنعت گردشگری را در خود گنجانده است. پیتر شنده، الک ان. دالتون و میشل یو، نویسنده‌های کتاب، راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری و رضایت مشتریان صنعت مهمان نوازی، در این اثر مطرح کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش‌های رونق‌بخشی به کسب‌و‌کارهای فعال در صنعت مهمان نوازی را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی

کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی (Operations Management in the Hospitality Industry) راهنمای کاملی برای مدیران و کارشناسان صنعت هتل‌داری و گردشگری به‌حساب می‌آید. پیتر شنده (Peter Szende)، الک ان. دالتون (Alec N. Dalton) و میشل یو (Michelle Yoo)، نویسنده‌های کتاب، روش‌های مدیریت کسب‌و‌کار‌های فعال در حوزه‌ی مهمان‌ نوازی را به خواننده آموزش داده‌اند. کسب‌وکارهایی که به ارائه‌ی خدمات اقامتی، پذیرایی و تفریحی به مسافران و گردشگران می‌پردازند، ذیل صنعت مهمان نوازی جای می‌گیرند. بر اساس این تعریف، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی، آژانس‌های مسافرتی و سایر کسب‌وکارهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در خدمت مسافران و گردشگران هستند، در زیرگروه صنعت مهمان نوازی قرار دارند.

مطالب کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی با توضیحاتی درباره‌ی درک راهبرد عملیات خدمات آغاز می‌شود. در این بخش با تعریفِ مفهوم خدمت در صنعت مهمان نوازی آشنا می‌شوید و در جریان چشم‌انداز خدمات راهبردی و راهبرد عملیات برای خدمات گردشگری قرار می‌‌گیرید. طراحی تجربه‌ی خدمات، بخش بعدی کتاب را تشکیل می‌دهد. پس از مطالعه‌ی این بخش، تعریفی از مفاهیمی مانند محصول، فرایند، مردم، شواهد فیزیکی، مکان، ارتقا، قیمت طراحی تجربیات مهمان، تجزیه‌و‌تحلیل دنیای تجربی مشتری و مدل‌سازی و تجسم تجارب مهمان، در صنعت مهمان‌ نوازی را فرا می‌گیرید.

نویسنده‌های کتاب در ادامه به توضیحاتی درباره‌ی طراحی محیط‌های خدماتی پرداخته‌اند. طراحی محیط‌های کاری در این صنعت باید به گونه‌ای باشد که حس دعوت‌کنندگی، آرامش و راحتی را به مشتریان منتقل کند و باعث افزایش بهره‌وری و رضایت شغلیِ کارمندان شود. پیش‌بینی تقاضا، نکته‌ی مهم دیگری است که در این اثر درباره‌ی آن صحبت شده. با مطالعه‌ی این بخش،‌ روش‌های برآورد تقاضا و عرضه در صنعت گردشگری را فرا می‌‌گیرید و با مدل‌های ذهنی، عِلّی و سری زمانی، آشنا می‌شوید. مطالب کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی با توضیحاتی درباره‌ی کنترل موجودی، مدیریت زنجیره‌ی تامین، سازماندهی کارکنان، مدیریت ظرفیت و انتظار، اندازه‌گیری و سنجش کیفیت و بهبود اثربخشی و کارایی، خاتمه پیدا می‌کند. مفاهیم آموزشیِ این کتاب در کنار متن با جدول‌ها و نمودارهایی توضیح داده شده‌‌اند. فهرست تمامی این جدول‌ها در انتهای کتاب قرار دارد.

نویسنده‌های کتاب، مطالب هر فصل از این اثر را با ذکر چکیده‌ای از نکته‌های همان فصل آغاز کرده‌اند. این رویکرد باعث می‌شود تا قبل از مطالعه‌ی کامل مطالب هر فصل، اطلاعاتی درباره‌ی مطالبی که قرار است مطالعه کنید، به‌دست آورید. در پایان هر فصل نیز پرسش‌هایی از مطالب همان فصل، گنجانده شده تا نکات فصل‌های کتاب در ذهن خواننده مرور شود.

کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی را انتشارات دانشگاه یزد، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های گردشگری، مخاطب‌‌های اصلی کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب پیش رو برای کارشناسان و فعالانِ صنعت گردشگری نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی می‌خوانیم

ساختمان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که الزامات خاصی را برای استفاده مؤثر دارا هستند. بااین‌حال، طراحان و توسعه‌دهندگان باید در نظر بگیرند که چگونه یک مرکز مهمان‌نوازی را برای برآورده کردن نیازهای عملیات آینده طراحی کنند. غیرمعمول نیست که رستوران یا هتل در حجم، اشغال و فروش در طول زمان تغییر کند. به‌عنوان مثال، آشپزخانه رستوران باید قابلیت اضافه کردن تجهیزات اضافی داشته باشد، و اتاق‌های ناهارخوری و ضیافت باید ظرفیت افزایش تعداد صندلی را دارا باشد. امکانات هتل مانند سالن‌های ورزشی، آب‌درمانی، مراکز تجاری و اتاق‌های جلسه باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که امکان استفاده مجدد و گسترش را فراهم کنند. تغییر در ترکیب اتاق‌های هتل معمول نیست، اگرچه امکان‌پذیر باشد – به‌خصوص اگر از طراحی مدولار استفاده شود. توصیه می‌شود در هتل‌ها اتاق‌ها با ترکیبات و چیدمان‌های متفاوتی، طراحی شوند. بااین‌حال، برند، مکان، سایت و تقاضای مهمان همگی ترکیب اتاق هتل را مشخص می‌کنند. خانواده‌ها و مسافران تفریحی، بیشتر به اتاق‌های دو نفره، دو نفره رویال و متصل نیاز دارند. در حالی که هتل‌های مجلل، 5 تا 10 درصد از ترکیب خود را در سوئیت‌ها دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: درک راهبرد عملیات خدمات
فصل 2: طراحی تجربه‌ی خدمات
فصل 3: طراحی محیط‌های خدماتی
فصل 4: پیش‌بینی تقاضا
فصل 5: کنترل موجودی
فصل 6: مدیریت زنجیره تأمین
فصل 7: سازماندهی کارکنان
فصل 8: مدیریت ظرفیت و انتظار
فصل 9: اندازه‌گیری و سنجش کیفیت
فصل 10: بهبود اثربخشی و کارایی
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی
نویسنده، ،
مترجمفائزه السادات میرفخرالدینی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات347
زبانفارسی
شابک978-622-5846-80-7
موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری، کتاب‌های مهارت‌های رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی

برای دریافت کتاب مدیریت عملیات در صنعت مهمان نوازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.