معرفی و دانلود کتاب کودکان تیزهوش: مجموعه فعالیت‌های کاربردی

عکس جلد کتاب کودکان تیزهوش: مجموعه فعالیت‌های کاربردی
قیمت:
۶۶,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودکان تیزهوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکان تیزهوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکان تیزهوش: مجموعه فعالیت‌های کاربردی

کتاب کودکان تیزهوش، یکی از کتاب‌های منتخب موسسه‌ی درمان روان‌کاوی با رویکرد شناختی و رفتاری است که به کمک والدین و سرپرستان کودکان بااستعداد و تیزهوش می‌آید. هیتر بورمن با این کتاب به شما در تربیت فرزند و پرورش اعتمادبه‌نفس و استقلال کودک تیزهوشتان در کنار رشد استعدادهایش کمک می‌کند. با این کتاب کودکتان قادر خواهد بود تفاوت‌های خود را به کمک فعالیت‌ها و تمرین‌های جذاب و سرگرم‌کننده به بهترین شکل بپذیرد.

درباره‌ی کتاب کودکان تیزهوش

هوش و استعداد خارق‌العاده در کودکان از جمله نعمت‌هایی است که زیان‌ها و مشکلاتی نیز به همراه دارد. اغلب افراد تصور می‌کنند که پرورش یک کودک تیزهوش از دیگر کودکان ساده‌تر است، اما در واقع چنین کودکانی علاوه‌بر توانایی‌های غیرمعمول، نیازهای غیرمعمولی نیز دارند و تربیت آن‌ها نیازمند راهنمایی و کمک افراد متخصص است. برای مثال کودکان تیزهوش، اغلب بیش از دیگر کودکان متوجه تفاوت‌های خود با دوستانشان هستند و این خودآگاهی می‌تواند به استقلال و اعتمادبه‌نفس آن‌ها ضربه بزند. هیتر بورمن (Heather Boorman) در کتاب کودکان تیزهوش (The Gifted Kids Workbook) با تمرکز بر نیازهای روانی و عاطفی این کودکان، به کمک تمرین‌ها و فعالیت‌های عملی تلاش می‌کند در پذیرش آن‌ها به کودک کمک کند.

احساس متفاوت بودن، تجربه‌ی سختی برای کودک است که می‌تواند منجر به احساس طردشدگی و کمبود اعتمادبه‌نفس شود. کودکتان با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزد که مشکلات و مزایای شرایط خاص ذهنی و عاطفی خود را درک کرده و آن‌ها را تحت کنترل خود دربیاورد. فرزند شما با کمک کتاب کودکان تیزهوش قادر خواهد بود درک بهتری از استعدادها و توانایی‌های خاص خود داشته باشد و راهکارهایی اساسی برای مدیریت عواطف، کنترل اضطراب، حفظ روحیه و ساختن روابط موثر و سالم بیاموزد. مخاطبان کتاب با انجام فعالیت‌ها و تمارین می‌آموزند که در تجربه‌های خود تنها نیستند و بسیاری از چیزهایی که آن‌ها را در نظر دیگران عجیب و متفاوت می‌کند در واقع با توجه به شرایط خاص کودک، قابل درک و پیش‌بینی است. هدف نهایی نویسنده این است که به کودک بیاموزد تفاوت‌ها و اختلافات او با دیگران، نشانه‌ی استعداد و ذکاوت خارق‌العاده و مایه‌ی غرور و افتخار است.

معرفی و دانلود کتاب کودکان تیزهوش

هیتر بورمن کتاب کودکان تیزهوش را در پنج بخش مجزا نگاشته و در هر بخش فعالیت‌های متعددی برای غلبه بر برخی مشکلات خاص معرفی و تشریح کرده است. بخش اول کتاب تحت عنوان درک تیزهوشی شامل دو فعالیت است. بخش دوم با عنوان لذت بردن از تنش‌های تیزهوشی، هشت فعالیت را در این زمینه معرفی کرده است. بخش سوم، بهبود کشمکش‌های تیزهوش بودن نام گرفته و شامل هفت فعالیت ذهنی و آموزشی است. بخش چهارم با نام «بهبود دوستی‌ها و روابط اجتماعی» در قالب پنج فعالیت مجزا به آموزش مهم‌ترین نکات در زمینه‌ی برقراری روابط پرداخته است. هیتر بورمن در بخش نهایی کتاب تحت عنوان «انتخاب هویت»، پنج فعالیت را برای پذیرش هویت خود به‌عنوان یک فرد تیزهوش و باز کردن راه برای کشف دیگر جنبه‌های شخصیت مخاطب معرفی کرده.

کتاب کودکان تیزهوش با ترجمه‌ی محبوبه رمضان‌زاده از سوی انتشارات کتاب‌درمانی روانه‌ی بازار شده است.

نکوداشت‌های کتاب کودکان تیزهوش

  • هیتر بورمن از دانش گسترده‌اش در زمینه‌ی استعداد و هوش کودکان کمک گرفته تا فعالیت‌هایی را طراحی کند که به کودکان بااستعداد و استثنایی کمک کند استعداد خود را شناسایی کنند. درک قدرت‌ و ضعف‌های هر کسی، قسمت مهمی از فرآیند پذیرش خود است. و فعالیت‌های این کتاب به کودکان استثنایی کمک می‌کند تجربه‌ی دشوار بزرگ شدن به‌عنوان یک کودک بااستعداد را بپذیرند. (Edward R. Amend, PsyD)
  • من کتاب کودکان تیزهوش را به‌شدت به معلمان و والدین کودکان استثنایی پیشنهاد می‌کنم؛ هرچند این کتاب برای هر کودکی مفید خواهد بود. (Lisa Van Gemert, MEdT)
  • چه کتاب بی‌نظیری! کاش وقتی کودکانم کوچک‌تر بودند این کتاب را داشتم. این کتاب به کودکان بااستعداد و تیزهوش کمک می‌کند به روش درست، به خودآگاهی برسند و به آن‌ها اطمینان می‌دهد که هر جوری که هستند، مورد پذیرش هستند. هیتر بورمن واقعاً با این کتاب شاهکار کرده. (Corin Goodwin)

کتاب کودکان تیزهوش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کودکان تیزهوش راهنمای آموزشی و تربیتی بی‌نظیری برای تمام والدین و سرپرستان کودکان تیزهوش و استثنایی خواهد بود.

در بخشی از کتاب کودکان تیزهوش: مجموعه فعالیت‌های کاربردی می‌خوانیم

آیا تا به حال به شما گفته شده که خیلی حساس هستید؟ خیلی پیچیده هستید؟ زیاد حرف می‌زنید؟ خیلی کنجکاو هستید؟ حواس پرت؟ در دنیای خودتان غوطه‌ور هستید؟ خیلی خیلی خیلی زیاد؟ اگر تا به حال چنین تجربه‌ای داشته‌اید تنها نیستید. سال‌ها قبل یک روان‌شناس هلندی به نام دابروکسی افراد مختلف زیادی را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که هرچه فرد، باهوش‌تر باشد؛ چالش‌های بیشتری را در زندگی تجربه می‌کند او پنج زمینه‌ی مختلف را مشخص کرد که افراد تمایل دارند این تنش‌ها را تجربه کنند. او آن‌ها را قابلیت برای پاسخ‌های قوی‌تر عصبی نامید تنش‌ها شامل عقلانی، تخیل، احساسی، روانی-حرکتی و نفسانی هستند. نگران نباشید ما توضیح می‌دهیم که هریک از آن‌ها به چه معنا است. اکنون فقط لازم است بدانید که آن‌ها وجود دارند.

البته همه‌ی کودکان تیزهوش تنش‌ها را تجربه نمی‌کنند اما اکثر آن‌ها حداقل در یکی از این زمینه‌ها دچار تنش می‌شوند. به علاوه، همه‌ی کودکان تیزهوش این تنش‌ها را به طور یکسان و مشابه تجربه نمی‌کنند. به نظر می‌رسد هرچه باهوش‌تر باشید، با تنش‌های بیشتری مواجه می‌شوید اما داستان همیشه این گونه نیست.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
نامه‌ای به والدین
بخش اول: درک تیزهوشی
فعالیت 1: شما بیگانه نیستید بلکه متفاوت هستید
فعالیت 2: تفاوت‌های درونی شما
بخش دوم: لذت بردن از تنش‌های تیزهوشی
فعالیت 3: زندگی کردن با تنش‌ها
فعالیت 4: روش‌های درست برای بیان احساسات قوی
فعالیت 5: برای متعادل ساختن ذهنتان احساسات خود را متعادل سازید
فعالیت 6: مدیریت عواطف قوی
فعالیت 7: حواس پنجگانه خود را تحت کنترل قرار دهید.
فعالیت 8: تغذیه و تمرکز بر هوش قوی شما
فعالیت 9: و خلاقیت خود را رها سازید و پا برجا بمانید
فعالیت 10: مدیریت انرژی بدن پرتنش
بخش سوم: بهبود کشمکش‌های رایج تیزهوش بودن
فعالیت 11: روش‌های ذهن‌آگاهی برای آرام شدن و حفظ خونسردی
فعالیت 12: تفاوت بین دانستن و یاد گرفتن
فعالیت 13: غلبه بر ناامیدی
فعالیت 14: مدیریت اضطراب
فعالیت 15: شما نمی‌توانید کامل باشید
فعالیت 16: داشتن احساس بهتر در زمان ناخوشی
فعالیت 17: چه اهمیتی دارد؟
بخش چهارم: بهبود دوستی‌ها و روابط اجتماعی
فعالیت 18: خلق دوستی‌های عاقلانه
فعالیت 19: شنونده خوبی باشید
فعالیت 20: دفاع از خودتان
فعالیت 21: انعطاف‌پذیر بودن
فعالیت 22: شما می‌توانید آنچه برایتان اهمیت دارد را انتخاب کنید
بخش پنجم: انتخاب هویت
فعالیت 23: کنار آمدن با فشار معرفی شدن به عنوان فرد تیزهوش
فعالیت 24: کودکی باشید که می‌خواهید
فعالیت 25: درون‌گرا هستید یا برون‌گرا؟ چرا اهمیت دارد؟
فعالیت 26: خوب بودن در کارهای مختلف
فعالیت 27: شما بیشتر از تیزهوشی‌تان هستید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکان تیزهوش: مجموعه فعالیت‌های کاربردی
نویسنده
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-648344-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکان تیزهوش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکان تیزهوش

برای دریافت کتاب کودکان تیزهوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.