معرفی و دانلود کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos

عکس جلد کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos

مجید طبیبی جبلی و منیر رضایی در کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos از ارتباطات پیچیده‌ی پدیده‌ها در شاخه‌های مختلف علوم انسانی مانند جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و اقتصاد می‌گویند. در این کتاب جدیدترین و به‌روزترین نظریه‌های دانشمندان علوم انسانی را در باب نظریه‌ی علت و معلول می‌خوانید و کار با نرم‌افزارهای Spss و Amos را می‌آموزید.

درباره‌ی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos

علت و معلول در رشته‌ی علوم انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر محققی بخواهد رابطه‌ی میان اتفاقات، رفتارهای انسان و جنبش‌ها را به‌طور کامل درک کند، باید از علت و معلول آگاه باشد. مورخانی که در جست‌وجوی دلایل وقوع رویدادهای تاریخی مانند انقلاب‌ها، جنگ‌ها و تغییرات اجتماعی گسترده هستند، باید طیف گسترده‌ای از منابع را تجزیه و تحلیل کنند. منابعی مانند کتاب‌ها، اسناد، گزارش شاهدان عینی و هر آن‌چه به تحقیقاتشان مربوط می‌شود. در این میان تجزیه و تحلیل همه‌ی این منابع شاید سال‌ها به طول انجامد؛ از این رو کمک گرفتن از ابزارها، ضروری به نظر می‌رسد. دو نرم‌افزار Spss و Amos در میان پژوهشگران علوم انسانی محبوبیت دارند. در کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos، با این دو نرم‌افزار کاربردی بیشتر آشنا می‌شوید.

نرم‌افزار Spss (Statistical Package for the Social Sciences) یکی از ابزارهایی است که در علوم انسانی و علی‌الخصوص جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم تربیتی استفاده می‌شود. از این نرم‌افزار آماری قدرتمند در مدیریت داده‌ها، تجزیه و تحلیل آماری و ایجاد نمودارها و به‌طور کلی به تصویر درآوردن داده‌ها بهره می‌برند. برای مثال اگر فردی در رشته‌ی علوم تربیتی از دانش‌آموزان نظرسنجی کند و عملکرد دانش‌آموزان را در دست داشته باشد، می‌تواند برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار Spss استفاده کند. رابط کاربری ساده و ابزارهای متعددی که در نرم‌افزار وجود دارد، آن را به یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای حوزه‌ی علوم انسانی تبدیل کرده است. مجید طبیبی جبلی و منیر رضایی در کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos، روش کار با این نرم‌افزار را آموزش می‌دهند.

نرم‌افزار AMOS برای مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده می‌شود. مدل‌سازی معادلات ساختاری یا SEM یک روش آماری است که در آن رابطه‌ی میان متغیرهای مختلف بررسی می‌شود. این نرم‌افزار هم مانند Spss در رشته‌های علوم انسانی از جمله روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. AMOS به محقق این امکان را می‌دهد تا مدل‌هایی را براساس روابط فرضی بین متغیرها بسازند و آن مدل‌ها را با دنیای واقعی و داده‌های تجربی مقایسه کنند. در کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos، درباره‌ی این نرم‌افزار و نحوه‌ی کار با آن بیشتر می‌خوانید.

انتشارات مهد پژوهش این کتاب مجید طبیبی جبلی و منیر رضایی را منتشر کرده است.

کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما دانشجو، پژوهشگر علوم انسانی یا هر فرد دیگری هستید که به دنبال روش‌های دقیق برای کشف روابط علت و معلولی بین پدیده‌ها می‌گردد، کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos برای شما نوشته شده است.

در بخشی از کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos می‌خوانیم

مسئله‌ی اینکه در رابطه‌ی علی و معلول چه چیزی دربرگیرنده و چه چیزی مستثنی است، مشکل‌آفرین شده است. علل زیادی وجود دارد که مشخص می‌کند علل مهم هستند یا مرتبط و چگونه تصمیم گرفته شده است. به‌عنوان مثال، شخصی رد حال پیاده‌روی می افتد و پای او می‌شکند. شاید علت افتادن عدم تعادل باشد که دلیل آن صدمه‌ی وارده به سر در چند سال گذشته است. شاید جاده یخ‌زده باشد و از دست دادن تعادل قبلی ناشی از صدمات وارده به سر باشد که بخشی از پیامدهای متعاقب آن بوده است. شاید پوشیدن کفش نامناسب باشد (مثلاً کف کفش سُر باشد)، شاید علت طوفان شدید باشد، شاید فرد مشکل ژنتیکی داشته و اضافه وزن دارد و همچنین یک عدم حفظ تعادل ساده می‌تواند علل مختلف داشته باشد و شاید شخص با احتیاط راه نرفته باشد. در این صورت، علل نه‌تنها عدیده است، بلکه می‌تواند ژنتیکی یا محیطی باشد و همزمان نباشد. برخی قبل و برخی بعد از دیگری رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: دنیای علت و معلول
فصل دوم: ابزاری برای درک رابطه‌ی علت و معلول
علت و معلول: مشکل شمول
علل و شرایط
زنجیره‌ها و خطوط علی
مسیر (جهت) رابطه‌ی علی معلولی
شرایط لازم و کافی
علت‌ها و معلول‌هایی حقیقی (واقعی)
آیا علت همیشه بر معلول مقدم است؟
محدودیت‌های علی معلولی تعیین‌کننده
خلاصه
فصل سوم: رابطه‌ی علت و معلولی احتمالی
یک مثال عملی تدریس در کلاس کم‌جمعیت
احتمالات، پیش‌بینی و رگرسیون
آیا می‌توان قدرت نسبی علت‌ها را واقعاً محاسبه کرد؟
روابط خطی و غیرخطی علت و معلول
احتمال شرطی
علت‌ها، رخدادها، حالت‌ها، فرایندها و معلول‌ها
رابطه‌ی شبه علت و معلولی
محاسبه احتمالات
جداسازی (screening off) و چنگال‌های سببی (casual forks)
سفسطه زیست‌محیطی (ECOLOGICAL FALLACY)
مدل‌های بازگشتی و غیربازگشتی
چطور می‌توان متغیرهای مختلف را کنترل کرد.
کنترل متغیر سوم
متغیرهای مقدم و مداخله‌کننده
متغیر میانجی
متغیر تحریف‌کننده
تحلیل مسیر
آمار و رابطه‌ی علت و معلولی
استفاده از ردیاب‌ها (TRACERS) در پژوهش کیفی
نتیجه‌گیری
فصل چهارم: بررسی دقیق‌تر علت و معلول
مقدمه
مراحل شناسایی رابطه‌ی علت و معلولی
نتیجه‌گیری
فصل پنجم: شناسایی اثرات علت‌ها
مقدمه
دست‌کاری علت‌ها
اقدام‌پژوهی
روش‌های آزمایشی
آزمایش‌های کنترل‌شده تصادفی در رویکردهای تجربی
مسائلی دیگر در آزمایش‌های تجربی
زمان‌بندی جمع‌آوری داده‌ها
مشکل ادراک شخصی سفسطه میزان پایه
نتیجه‌گیری
فصل ششم: تعیین علل معلول‌ها
مقدمه
مورد مطالعاتی درس شیمی کاترین
آزمایشات عطف بماسبق در تعیین علیت
یکسان سازی در مدارس ماکانو
ساختارسازی و عادت‌واره در مدارس ماکانو
ارزیابی کردن
فصل هفتم: علیت علت مؤثر، غیرمنطقی یا ازدست‌رفته
خلاصه‌ی بحث کتاب
چشم‌اندازها و چالش‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات323
زبانفارسی
شابک978-622-7699-59-3
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos

برای دریافت کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.