معرفی و دانلود کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

عکس جلد کتاب کسب و کاری به نام فوتبال
قیمت:
۸۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کاری به نام فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کاری به نام فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

کتاب کسب و کاری به نام فوتبال نوشته‌ی میثم راستی، با توجه به شرایط موجود، به مسئله‌ی اقتصاد فوتبال در ایران می‌پردازد. نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند تا با بررسی معضلات دخالت دولت در فوتبال به عنوان یک فعالیت اقتصادی، بر اساس تجربه‌ها و مشاهداتش در جامعه‌ی فوتبالی، وضعیت فعلی فوتبال را به‌عنوان یک کسب‌وکار تحلیل و بررسی کند و راه‌حل‌هایی را برای حل مشکلات اقتصاد فوتبال در ایران، ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب کسب‌وکاری به نام فوتبال

میثم راستی در کتاب کسب و کاری به نام فوتبال تلاش کرده است تا بر مبنای تجربه‌ها، مشاهدات و پژوهش‌هایش، تصویری جامع و نقادانه از وضعیت امروز اقتصاد فوتبال ایران به دست دهد. به طور کلی، این کتاب در صدد آن است که ظرفیت‌های اقتصادی صنعت فوتبال را برشمارد و رویکرد مدیران امروز را نسبت‌به صنعت فوتبال به نقد بکشد. نویسنده معتقد است ورود دولت به صنعت فوتبال و تزریق بودجه‌های نجومی به باشگاه‌ها، نه‌تنها فایده‌ای برای فوتبال ندارد، بلکه موجب ازبین‌رفتن ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی آن نیز می‌شود.

مدیران ایران معتقدند که با توجه به شرایط موجود و مسائلی از قبیل نبود قانون کپی‌رایت در ایران، انحصار پخش فوتبال به دست صداوسیما و ...، نمی‌توان کار مؤثری در حوزه‌ی صنعتی کردن فوتبال انجام داد. در مقابل، نویسنده‌ی کتاب عقیده دارد که این رویکرد مداخله‌جوی دولت و مدیران دولتی است که موجب ناتوانی فوتبال در صنعتی شدن شده است.

نویسنده معتقد است دخالت دولت در هیچ‌یک از صنایع موجود، از جمله فوتبال، کاری از پیش نبرده است و فقط آن صنعت را به عقب رانده. تفکر دولتی، خود، مانعی اصلی بر سر راه صنعتی شدن و سودآور شدن فوتبال است. درصورتی‌که با ورود بخش خصوصی به سطوح مدیریتی این ورزش، فوتبال می‌تواند کسب‌وکاری درآمدزا، اشتغال‌زا و اثرگذار باشد و به جای اینکه سالانه هزینه‌های هنگفتی را روی دست دولت بگذارد، باری را از دوش آن بردارد. این ورزش حدود بیست سال است که به عنوان یک فعالیت ورزشی و اجتماعی شناخته می‌شود و بی آنکه بازخورد مؤثر و مفیدی داشته باشد، مبالغ بسیار زیادی را از سوی دولت دریافت می‌کند.

بر اساس نظرات نویسنده، علاوه بر دولت‌ها و مدیران، تماشاگران و هواداران فوتبال نیز، با نشناختن ماهیت این رشته‌ی ورزشی و صنعتی، در عقب انداختن فوتبال به عنوان یک کسب و کار، نقش دارند. او با هدف آگاهی‌سازی و آموزش، کتاب حاضر را بر اساس دریافت‌ها، مشاهدات، تجربیات و پژوهش‌هایش نگاشته و به مخاطبان عرضه کرده است.

میثم راستی در کتاب کسب و کاری به نام فوتبال نقاط ضعف و ایرادهای موجود در ساختار مدیریتی و اقدامات جاری فوتبال ایران را با دیدی واقع‌گرایانه برمی‌شمارد و راه حل‌هایی را برای این معضلات تبیین می‌کند. از آنجا که اشتراکات بسیاری در حوزه‌ی فعالیت‌های ورزشی وجود دارد، مدیران دیگر رشته‌ها نیز می‌توانند از مباحث کتاب حاضر بهره بگیرند.

کتاب کسب و کاری به نام فوتبال نوشته‌ی میثم راستی توسط انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است.

کتاب کسب‌وکاری به نام فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران و سیاست‌گذاران ورزشی، مدیران باشگاه‌ها، تماشاگران و هواداران جدی فوتبال، و حتی مدیران ورزشی سایر رشته‌ها مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب کسب و کاری به نام فوتبال می‌خوانیم

شاید یکی از علت‌هایی که ما علی‌رغم هزینه‌های فراوان در ورزش به‌ویژه فوتبال هنوز نتوانسته‌ایم حرفه‌ای شویم این باشد که همواره از شیوه‌ی عملکرد نمونه‌های موفق الگوبرداری کرده‌ایم، بدون اینکه در نظر بگیریم برای رسیدن به این موفقیت چه مسیری طی شده است. در هیچ لیگ موفقی در دنیا تیمی را پیدا نمی‌کنید که تعداد تماشاگران آن در بازی‌های خانگی کمتر از صد نفر باشد ولی این موضوع را در ایران و در بالاترین سطح آن شاهد هستیم. باشگاه‌هایی در ایران وجود دارند که علی‌رغم داشتن امکانات و تجهیزات خوب بدون تماشاگر، یعنی بدون سرمایه‌ی اجتماعی، هستند.

مدیران و سیاست‌گذاران ورزش کشور توجه داشته باشند که فوتبال برای ادامه‌ی حیات و قدرتمند شدن و برای اینکه باری بر دوش دولت و سایر نهادها نباشد بیش از اینکه به امکانات سخت‌افزاری نیاز داشته باشد، به مخاطب و پایگاه اجتماعی نیاز دارد. اگر پایگاه و جایگاه اجتماعی ایجاد شود فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری کار چندان دشواری نیست. اما متأسفانه ما همیشه می‌خواهیم از میانه‌ی نردبان موفقیت شروع به بالا رفتن کنیم و به همین دلیل است که هرگز به پله‌های بالایی نرسیده‌ایم. پس اگر می‌خواهید باشگاهی بسازید که همواره در مسیر موفقیت حرکت کند باید هوادار و پایگاه اجتماعی برای این باشگاه ایجاد کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ساختار خود را شکل دهید
فصل دوم: پول یا کسب موفقیت؛ کدام اولویت است؟
فصل سوم: نگرش متفاوت با باشگاهداری
فصل چهارم: اطلاعات و ارتباطات دو بال اصلی موفقیت
فصل پنجم: همه چیز در مورد اسپانسرینگ
فصل ششم: کسب‌وکار فوتبال به زبان ساده
فصل هفتم: هواداران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کسب و کاری به نام فوتبال
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-7540-38-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

برای دریافت کتاب کسب و کاری به نام فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.