معرفی و دانلود کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB

عکس جلد کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB

کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB، نوشته‌ی اگیل استریکن و نُه متخصص دیگر در این زمینه است. این اثر، منبع دقیق و جامعی برای آشنایی با انواع ترانسفورماتورها به حساب می‌آید و تالیف آن توسط متخصصان این شرکت، بزرگترین دلیلی‌ست که می‌تواند مخاطبان را قانع کند که در این زمینه به سراغ منبع دیگری نروند.

درباره‌ی کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB

کتابی که پیش رو داریم، از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین منابع موجود برای توضیح صفر تا صد ترانسفورماتورهاست که تحت نظر یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های این حوزه یعنی ABB تالیف شده است. متخصصان ABB این اثر را از این رو تالیف کرده‌اند که هم امکان ایجاد آشنایی لازم برای فعالان این حوزه را با زیر و بم‌های آن فراهم کنند، و هم بتوانند جزئیات دقیقی را در رابطه با نکات اصلی تولید، خرید و فروش، حمل و نصب و نگهداری ترانسفورماتورها ارائه دهند. کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB خلاصه‌ای از تجربیات مجرب‌ترین‌ها در زمینه‌ی تولید و ساخت و سرویس ترانسفورماتور است.

نویسندگان، کتاب را با تشریح اصول کار ترانسفورماتور آغاز کرده‌اند و هر آن‌چ را که مخاطب فعال در این زمینه، به آن احتیاج دارد با زبانی ساده، کاربردی و قابل فهم ارائه می‌کنند. دومین فصل از کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB به انواع و اقسام راکتورها و ترانسفورماتورها اختصاص داده شده و نویسندگان، نکات مرتبط با هر یک را که بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، به تفصیل شرح داده‌ و بررسی کرده‌اند.

ساختارهای داخلی و طراحی ترانسفورماتور، موضوع اصلی فصل سوم کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB هستند. هر آن‌چه در ساخت و طراحی این وسیله به کار رفته، در فصل سوم کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم نیز به مواد مورد استفاده و متعلقات اختصاص داده شده است.

در ادامه، به نکاتی پرداخته شده که می‌تواند سوالات گروه بزرگتری از متخصصان و تعمیرکارانی را که با ترانسفورماتور سروکار دارند، پاسخ دهد و جزئیات مختلف نصب، بهره‌برداری، سرویس و نگهداری و نیز عیب‌یابی را به طور کامل پوشش داده است. اضافه ولتاژ و ترانسفورماتور و روش‌های محافظت و اندازه‌گیری دقیق ارزش تلفات ترانسفورماتور نیز مباحثی هستند که در فصل‌های ششم و هفتم کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB ذکر شده‌اند. مباحث این دو فصل، می‌توانند در بهینه‌سازی کارکرد ترانسفورماتورها و جلوگیری از بروز مشکلات جدی موثر واقع شوند.

در صورتی که کتاب را با زبان اصلی آن مورد بررسی قرار داده باشید، تفاوت‌ها و جابه‌جایی‌هایی را در مقایسه با نسخه‌ی فارسی مشاهده خواهید کرد. فصول کتاب با توجه به موضوعات، در ترجمه‌ی کتاب جابه‌جا شده‌اند اما تمام نکات مطرح‌شده در نسخه‌ی اصلی کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB را پوشش داده‌اند.

کتاب حاضر توسط 9 متخصص شرکت ABB در قالب هفت فصل کاربردی و با زبان ساده تالیف شده، آرش آقایی فر و حرمت‌الله فیروزی این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات تحفه آن را به چاپ رسانده است.

کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که به هر طریقی با ترانسفورماتورها و تجهیزات مرتبط سر و کار دارید، این کتاب یکی از بهترین منابعی است که می‌توانید جزئیات لازم برای کار خود را در آن بیابید و اصول و نکات مورد نیاز را بیاموزید.

در بخشی از کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB می‌خوانیم

ترانسفورماتور یک تجهیز استاتیک شامل دو یا تعداد بیشتری سیم‌پیچ است که به واسطه‌ی یک میدان مغناطیسی قوی با هم مرتبط هستند. ترانسفورماتور برای اهداف مشخصی طراحی می‌شود مانند اندازه‌گیری ولتاژ یا جریان، انتقال توان یا انتقال سیگنال الکتریکی. از این رو الزامات طراحی ترانسفورماتور نیز به نوع کاربرد آن بستگی دارد. در ترانسفورماتورهای اندازه‌گیری، کمیت اندازه‌گیری‌شده باید با دقت بسیار بالا از سیم‌پیچ اولیه به سیم‌پیچ ثانویه انتقال یابد. در حالی که در ترانسفورماتورهای انتقال سیگنال، هدف آن است که انتقال سیگنال با حداقل اعوجاج صورت گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول کار ترانسفورماتور
فصل دوم: انواع ترانسفورماتور و راکتور و کاربرد آن‌ها
فصل سوم: مبانی طراحی و ساختمان ترانسفورماتور
فصل چهارم:‌ مواد، متعلقات و تجهیزات حفاظتی ترانسفورماتور
فصل پنجم: نصب، راه‌اندازی، بهره‌برداری، سرویس و نگهداری از ترانسفورماتور
فصل ششم: اضافه‌ولتاژ و محدودیت‌های ناشی از اضافه‌ولتاژ
فصل هفتم: ارزش تلفات و طراحی بهینه‌ی ترانسفورماتور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB
نویسنده
مترجمآرش آقائی فر، حرمت الله فیروزی
ناشر چاپیانتشارات تحفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-600-8243-39-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB

برای دریافت کتاب هندبوک ترانسفورماتور ABB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.