معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره متاورس

عکس جلد کتاب همه چیز درباره متاورس
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره متاورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره متاورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه چیز درباره متاورس

کتاب همه چیز درباره متاورس نوشته‌ی مجید ذاکر هندوآبادی، این فناوری نوظهور و درحال‌توسعه را معرفی می‌کند و می‌کوشد مبانی و کاربردهای آن را به زبانی ساده و عمومی توضیح دهد. این راهنما به شما نشان می‌دهد که تکنولوژی متاورس از چه اجزایی تشکیل شده، پروژه‌های متمرکز و غیرمتمرکز آن کدام هستند و چه تأثیری روی کسب‌وکارهای آینده خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب همه چیز درباره متاورس

در سال‌های اخیر و با گسترش اینترنت، فناوری‌های جدیدی شکل گرفته که اساس فعالیت آن‌ها وب است؛ مثل هوش مصنوعی. اما از میان همه‌ی این تکنولوژی‌ها، مفهومی وجود دارد که عنوان آن به‌کرات شنیده می‌شود ولی خیلی‌ها چیز زیادی در موردش نمی‌دانند. این مفهوم نوظهور که متاورس نامیده می‌شود، به دنیایی تماماً مجازی اطلاق می‌شود. اما این جهان برتر چه ویژگی‌هایی دارد که آینده را متعلق به آن می‌دانند؟ کتاب همه چیز درباره متاورس نوشته‌ی مجید ذاکر هندوآبادی دقیقاً به توضیح همین موضوع پرداخته و کوشیده این فناوری مدرن و مبهم را با زبانی ساده توضیح دهد. کتاب در ابتدا متاورس را تعریف می‌کند و می‌گوید که ارکان آن چه هستند. طبق نظر کارشناسان، متاورس یک تکنولوژی منحصربه‌فرد و جدید نیست، بلکه بیشتر ترکیبی از فناوری‌هایی است که از چند دهه‌ی پیش وجود داشته‌اند؛ همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، ان‌اف‌تی، اینترنت اشیا و بلاکچین. درواقع متاورس همه‌ی این ابزارها را در کنار هم جمع کرده و کوشیده به آن‌ها هویت جدیدی بدهد. به این صورت می‌توان گفت متاورس حداقل پیشینه‌ای 20 ساله دارد و زیرساخت‌های آن در طول دو دهه تکمیل‌شده‌اند. اگرچه در ظاهر این فناوری بیشتر یک سرگرمی است ولی ترکیب شدن آن با مفهومی همچون رمزارز باعث شده ایده‌ی تجارت در آن‌هم مطرح شود. و از همین‌جاست که متاورس را باید جدی گرفت!

مارک زاکربرگ چند سال قبل تصمیم گرفت عنوان شرکتش را از فیس‌بوک به متا تغییر دهد. وقتی این اتفاق افتاد بسیاری برای اولین بار متوجه اهمیت فناوری متاورس شدند. چنانکه خود زاکربرگ متاورس را جایگزین اینترنت امروزی دانست. وب در مسیر توسعه‌ی خود چندین مرحله را طی کرد. در نسخه‌ی اول آن، کاربرها فقط خواننده یا به‌اصطلاح مصرف‌کننده مطالب بودند و نمی‌توانستند محتوایی را وارد شبکه کنند. در نسخه‌ی دوم اما این شرایط کاملاً دگرگون شد. حالا اینترنت تعاملی شده بود و همه‌ی کاربران می‌توانستند در محتوای شبکه دست ببرند و چیزی به آن اضافه یا از آن کم کنند. ما هنوز هم در نسخه‌ی دوم این فناوری هستیم، اما متاورس به نسل آینده‌ی وب اشاره دارد و ظهور آن را نوید می‌دهد. گفته‌ی زاکربرگ هم پیشگویی همین مسأله است. در آینده‌ی نه‌چندان دور، کاربران فقط با نوشتن مطلب و بارگذاری عکس و ویدئو با شبکه در ارتباط نیستند، بلکه ارتباطشان سه‌بعدی می‌شود. به همین دلیل است که نقش فناوری‌هایی مثل VR و AR و IoT در این دنیا بیشتر و پررنگ‌تر خواهد شد. در متاورس می‌توان زندگی کرد، خریدوفروش کرد، یا حتی کارهای پزشکی را انجام داد! چنانکه برآورد می‌شود تا چند سال آینده درصد زیادی از مردم دنیا ساعت‌های زیادی از روز را به زندگی در این واقعیت مجازی می‌پردازند، در آن کار می‌کنند و پول به دست می‌آورند. مجید ذاکر هندوآبادی در کتاب همه چیز درباره متاورس به همه‌ی این موارد اشاره می‌کند و هر یک را به‌تفصیل توضیح می‌دهد. او در مورد پروژه‌های متمرکز و غیرمتمرکز آن صحبت می‌کند و از چالش‌های کسب‌وکار در این دنیا می‌گوید.

کتاب همه چیز درباره متاورس را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب همه چیز درباره متاورس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فناوری‌های نوین علاقه دارید یا می‌خواهید به حوزه‌ی کسب‌وکارهای الکترونیکی وارد شوید، این اثر راهنما کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب همه چیز درباره متاورس می‌خوانیم

نسل بعدی اینترنت که وب 3.0 شناخته می‌شود با ظهور فناوری بلاکچین و سیستم‌های غیرمتمرکز نگه‌داری و پردازش اطلاعات و با امید به استفاده از این فناوری‌ها به‌عنوان زیرساخت وب مطرح شده است. در وب 2.0 با کاربر به‌عنوان یک کالا برخورد می‌شود که صاحبان شرکت‌ها می‌توانند اطلاعاتش را بفروشند. به‌علاوه کاربر تسلطی بر محتوایی که تولید کرده ندارد و شرکت‌ها می‌توانند به صلاح‌دید خود محتوی را حذف کنند. همچنین منافع حاصل از تولید محتوی نیز در اختیار شرکت‌هایی است که میزان منفعت تولیدکننده را تعیین می‌کنند و به‌نحوی که می‌خواهند کارمزد را پرداخت می‌کنند. بلاکچین طریق‌های برای در هم شکستن قدرت بلامنازع این شرکت‌ها معرفی کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: متاورس چیست؟
فصل 1: تعریف متاورس
فصل 2: کاربردهای متاورس
بخش 2: ستون‌های متاورس
فصل 3: بلاکچین و ارزهای دیجیتال
فصل 4: توکن‌های غیرمثالی (ان‌اف‌تی)
فصل 5: واقعیت مجازی و افزوده
فصل 6: هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء
بخش 3: متاورس متمرکز
فصل 7: متاورس متمرکز چیست؟
فصل 8: معرفی پروژه‌های متمرکز
بخش 4: متاورس غیرمتمرکز
فصل 9: متاورس غیرمتمرکز چیست؟
فصل 10: پروژه‌های متاورس غیرمتمرکز
بخش 5: کسب‌وکار در متاورس
فصل 11: چالش‌ها در متاورس
فصل 12: فرایند حضور در متاورس
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه چیز درباره متاورس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-218-595-4
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه چیز درباره متاورس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همه چیز درباره متاورس

برای دریافت کتاب همه چیز درباره متاورس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.