معرفی و دانلود کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی)

برای دانلود قانونی کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی)

کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) اثری از محمدجواد حسین زاده فرد و مرتضی ملاجعفری است که در این اثر ارزشمند و پرجزئیات به بررسی مباحث نظری و اجرایی در این زمینه پرداخته‌اند. شبکه‌های SDN در حال حاضر یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اینترنتی و مخابراتی است که به جداسازی سطح داده‌ها می‌پردازد و برای این کار از OpenFlow بهره می‌برد. این کتاب به ‌خوبی به پژوهشگران نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با این شبکه کار کرد.

درباره‌ی کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی)

طی سال‌های اخیر، شبکه‌های سنتی دیگر جواب‌گو نبوده‌اند و برای پاسخ به نیازهای گوناگونی که وجود دارد، شبکه‌های جدیدی مانند SDN طراحی شده‌. این شبکه‌ها تفاوت‌های بسیار زیادی با انواع شبکه‌های سنتی دارد و از سیستم و سازمان‌ پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری بهره‌مند است. در کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده‌سازی)، محمدجواد حسین زاده فرد به همراه دکتر مرتضی ملاجعفری، در فصول ابتدایی به بررسی همه‌جانبه‌ی ابعاد تئوریک شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتی پرداخته و با دقت نظری مثال‌زدنی مباحث علمی و نظری این بخش را برای مخاطبان شرح داده است.

پس از ارائه‌ی یک شرح دقیق و کامل، دو نویسنده به بررسی و تحلیل تفاوت‌هایی که میان شبکه‌های سنتی با SDN وجود دارد پرداخته‌اند و نقطه تمایزهای آن‌ها را توضیح داده‌اند. پس از آنکه این تفاوت‌ها میان شبکه‌ها بررسی شد، دو مؤلف کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) این فرصت را به مخاطب داده‌اند تا خودش انتخاب کند قرار است از بین شبکه‌های سنتی یا SDN از کدام یک استفاده کند. اما آنچه در مطالب این کتاب می‌خوانید فرصت‌ها و نکاتی است که شبکه‌های SDN در انجام پروژه‌های مورد نظر به شما می‌دهند. در واقع، باید گفت دو نویسنده پیش از هرچیز به‌خوبی توانسته‌اند شرح دهند که چرا استفاده از این شبکه‌های SDN برای برنامه‌نویسان و کسانی که در شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی کار می‌کنند بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

محمدجواد حسین زاده فرد و مرتضی ملاجعفری در بخش بعدی کتاب، به معرفی و بررسی جنبه‌های گوناگون پروتکل OpenFlow پرداخته‌اند. آنچه در این بخش با آن مواجه هستید، مبحثی تحت‌عنوان «رابط‌های کران جنوبی» است که به‌طور مفصل و در بیست صفحه با یک جمع‌بندی تکمیل‌کننده در این فصل برای مخاطب ارائه شده است. فصل چهارم نیز در مورد «کنترل‌کننده‌ها» است. اینکه مفاهیم عمومی در باب کنترل‌کننده‌ها و همچنین انواع آن‌ها کدام است و هرکدام به چه کاری می‌آیند. همچنین در این بخش و پیش از جمع‌بندی، دو نویسنده‌ به شرح تمایزها و شباهت‌های میان کنترل‌کننده‌ها پرداخته‌اند.

در فصل پنجم و پایانی کتاب نیز شاهد مطالبی در باب «شبیه‌سازی شبکه‌های SDN» هستید که در آن بررسی موشکافه‌ای در باب مینی‌نت ارائه شده و توضیح می‌دهد مینی‌نت چیست و در زمینه‌ی مورد بحث چگونه عمل می‌کند. همچنین، در صفحات پایانی کتاب نیز به سیستم عامل لینوکس پرداخته شده که مخاطبان قادر خواهند بود با خواندن این مطالب در زمینه‌ی استفاده از شبکه‌های SDN به درک و شناخت مناسبی دست یابند. به‌طور کلی می‌توان گفت این کتاب در راستای به‌روزرسانی اطلاعات مخاطب حرفه‌ای در زمینه‌ی داده‌های جدید کامپیوتری و مخابراتی به نگارش درآمده و کوشش داشته تا به دانش متخصصانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، قوام بخشد. کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) اثر محمدجواد حسین زاده فرد و مرتضی ملاجعفری به‌همت مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که در حوزه‌ی شبکه و داده‌های کامپیوتری و مخابراتی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) می‌خوانیم

شبکه‌های SDN دارای تاریخچه‌ی طولانی در حوزه‌ی دانشگاه و صنعت می‌باشد. این روند تقریبا از اواخر دهه 80 میلادی شروع و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. توسعه‌ی شبکه‌های SDN عموما توسط پروژه‌هایی که در شرکت‌های بزرگ و دانشگاه‌ها مطرح شد، رشد پیدا کرده است. حتی می‌توان ادعا کرد که رشد اصلی این شبکه‌ها و به وجود آمدن آن‌ها ریشه در صنعت دارد. همچنین نهادهای استانداردسازی در این زمینه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند. به عبارتی شبکه‌های SDN به صورت موازی در دانشگاه و صنعت رشد پیدا کرده است. هرچند که صنعت سهم بیشتری در این شکوفایی داشته است.

روند تاریخی توسعه‌ی SDN به دو قسمت زمانی کلی تقسیم می‌شود. در قسمت اول به بیان ایده‌ها و پروژه‌هایی که در دهه‌ی 80 و 90 میلادی مطرح شده و تا قبل از به وجود آمدن SDN ادامه داشته است، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در قسمت دوم به زمان شکل‌گیری اولین مفاهیم SDN یعنی زمانی که شبکه‌های SDN تازه به وجود آمده و در حال رشد و توسعه به شکل امروزی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: معماری شبکه‌های SDN
فصل سوم: پروتکل OPENFLOW
فصل چهارم: کنترل‌کننده‌ها
فصل پنجم: شبیه‌سازی شبکه‌های SDN

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی)
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-218-349-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی)

برای دریافت کتاب معرفی شبکه‌های SDN و پروتکل OpenFLOW (از مفاهیم تا پیاده سازی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.