معرفی و دانلود کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری: به سوی تحولات نوآورانه و نگرش هوشمند در ابزار برنامه ریزی

عکس جلد کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری: به سوی تحولات نوآورانه و نگرش هوشمند در ابزار برنامه ریزی
قیمت:
۱۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری: به سوی تحولات نوآورانه و نگرش هوشمند در ابزار برنامه ریزی

کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری، اثری برای آشنایی با اصول و مبانی برنامه‌ریزی و مدیریتِ سازوکارهای حمل و نقل در شهرها است. احسان شرافتی مقدم، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به توضیح مباحث کلی پیرامون بهسازی زیرساخت‌های سیستم حمل‌ و نقل شهری پرداخته‌ است. پس از مطالعه‌‌ی کتاب حاضر، درک کاملی درباره‌ی مفهوم حمل و نقل در شهر و چالش‌ها و راهکارهای آن پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری

کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری، منبعی ارزشمند در حوزه‌ی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری به‌حساب می‌آید. احسان شرافتی مقدم، نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده و لحنی خواندنی، مبانی نظری و عملی برنامه‌ریزی حمل و نقل را برای خواننده‌‌های علاقه‌مند به مباحث مدیریت شهری و کارشناسان حوزه‌ی حمل و نقل، مطرح کرده‌‌ است. مطالب این اثر با توضیحاتی درباره‌ی مباحث مقدماتی حمل‌ و‌ نقل، آغاز می‌شود.

حمل‌ و نقل، شاهرگ حیاتی در تمامی شهرهای کوچک‌و‌بزرگ به‌حساب می‌آید. حمل‌ و‌ نقل شهری، نقش بسیار مهمی در توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی هر شهری ایفا می‌کند. سازوکار حمل‌ و نقلِ کارآمد و پایدار، موجب بهبود کیفیت زندگی شهروندان، کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود و افزایش دسترسی به فرصت‌های شغلی و خدمات را به‌‌ ارمغان می‌آورد. با مطالعه‌ی کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری از ضرورت و اهمیت حمل و نقل در زندگی امروزی با خبر می‌شوید و در جریان سیر تحولی حمل و نقل در طول زمان قرار می‌‌گیرید. پس از این آشنایی، توضیحاتی درباره‌ی چشم‌انداز و اهداف حمل‌ و نقل را مطالعه خواهید کرد.

بررسی ارتباط بین شهرنشینی و حمل و نقل، بحث مهم دیگری است که نویسنده‌ی کتاب به آن پرداخته‌. در ادامه‌ی این اثر، خصوصیات حمل و نقل شهری بررسی شده‌ است. احسان شرافتی مقدم، به‌خوبی، جنبه‌های نظری و عملیِ برنامه‌‌ریزی حمل و نقل را در این اثر واکاوی می‌کند. پس از طرحِ توضیحاتی درباره‌ی فرایند برنامه‌ریزی حمل و نقل شهری و مراحل پیش‌بینی تقاضا در این کتاب، با تعریفی علمی از انواع حمل و نقل عمومی آشنا می‌شوید. در این تعریف به جایگاه اتوبوس و مترو در حمل و نقل عمومی اشاره شده‌ است. اتوبوس و مترو به‌عنوان ستون‌های اصلیِ حمل‌ و نقل عمومی شهری، نقش محوری در جابه‌جایی جمعی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، و بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایفا می‌کنند.

مطالب کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری با توضیحاتی کامل درباره‌ی نقش فناوری‌های نوین در ایاب‌و‌ذهاب شهری خاتمه پیدا می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که در این بخش مطرح‌شده، حمل و نقل شهری با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به سمت هوشمندسازی و یکپارچگی پیش می‌رود تا کیفیت زندگی شهروندان را بهبود بخشد. احسان شرافتی مقدم، نویسنده‌ی کتاب، در انتهای هر فصل، مراجعی را برای مطالعه‌ی بیشتر خواننده قرار داده‌ است. این ویژگی‌ها، کتاب حاضر را به اثری مرجع در این حوزه تبدیل می‌کند.

کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری را انتشارات شهرسازی چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است.

کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی فعالان حوزه‌ی مدیریت حمل و نقل شهری، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. دانشجویانِ رشته‌های مرتبط با شهرسازی و مدیریت شهری، مخاطب‌های دیگر این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری: به سوی تحولات نوآورانه و نگرش هوشمند در ابزار برنامه ریزی می‌خوانیم

حمل‌ونقل در دنیای امروز به چالش‌ها و فناوری‌های جدید نیز برخورده است. انعطاف‌پذیری وسایل نقلیه، بهینه‌سازی مسیرها، استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و حتی تحول به سمت حمل‌ونقل هوشمند می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش تاثیرات منفی حمل‌ونقل بر محیط‌زیست کمک کند. با گسترش تجارت بین‌المللی و ارتباطات جهانی، حمل‌ونقل باعث ادغام جوامع و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و اجتماعی می‌شود. این فرآیند به تحولات اقتصادی و فرهنگی جوامع بسیاری اثر می‌گذارد و نقش مهمی در شکل‌دهی به زندگی ما دارد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه کتاب
پیشگفتار
فصل 1: مباحث مقدماتی
فصل 2: ارتباط بین شهرنشینی و حمل‌و‌نقل
فصل 3: بررسی خصوصیات حمل‌ونقل شهری
فصل 4: بررسی فرآیند برنامه‌ریزی حمل‌ونقل شهری
فصل 5: مراحل پیش‌بینی تقاضا برای سفر
فصل 6: بررسی انواع حمل‌ونقل عمومی
فصل 7: نیاز به هماهنگی و یکپارچگی در سیستم حمل‌ونقل عمومی
فصل 8: برنامه‌ریزی و مدیریت پارکینگ در سیستم حمل‌ونقل شهری
فصل 9: بررسی سیستم حمل‌ونقل غیرموتوری
فصل 10: سیستم حمل‌ونقل عمومی واسط (میانی)
فصل 11: سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری کالا
فصل 12: حرکت به سمت نوآوری در سیستم حمل‌ونقل شهری
فهرست جداول
فهرست اشکال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری: به سوی تحولات نوآورانه و نگرش هوشمند در ابزار برنامه ریزی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات266
زبانفارسی
شابک978-622-8058-05-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری

برای دریافت کتاب مبانی پایه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل شهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.