معرفی و دانلود کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی: پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات

عکس جلد کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی: پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات
قیمت:
۱۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی: پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات

کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی تألیف رضا پاکدامن به موضوع قراردادهای خارجی می‌پردازد و می‌کوشد پیش‌نیازها و قواعد این کار را به‌طور کامل تشریح کند. این راهنمای کاربردی به فعالین اقتصادی نشان می‌دهد که چطور پیش از معامله درمورد موضوع قرارداد تحقیق و مطالعه کنند، چگونه پای میز مذاکره بروند و نهایتاً توافق‌های حاصل‌شده را از چه راه‌هایی پیگیری نمایند و بر آن نظارت کنند.

درباره‌ی کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی

معامله‌ی بین المللی موضوعی است که در طول قرن‌ها در دنیا رایج بوده است. اما در جهان امروز این مسئله به نسبت گذشته بسیار پیچیده‌تر و قاعده‌مندتر شده. در قدیم خریدوفروش در زمانی کوتاه صورت می‌گرفت و پرداخت هم بلافاصله انجام می‌شد، اما حالا چنین چیزی ممکن نیست و بسیار دور از ذهن است. در وضعیت مدرن برای یک معامله‌ی بین المللی باید زمان زیادی صرف و گام‌های زیادی برداشته شود. کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی تألیف رضا پاکدامن همین موضوع را دستمایه قرار داده و کوشیده فرآیندهای لازم برای این نوع تجارت را توضیح دهد. پاکدامن در کتابش به این نکته اشاره می‌کند که معامله‌های بین المللی را باید به‌صورت یک پروژه‌ی بزرگ دید و تحلیل کرد. با این نگاه ما باید چندین فاز را طی کنیم: مرحله‌ی تحقیقات، پس‌ازآن مذاکره و نهایتاً پیگیری. او معتقد است هرکدام از این مراحل نیاز به مطالعه و مشاوره دارد و باید برای انجام آن‌ها از متخصصین کمک گرفت. چون کوچک‌ترین اشتباهی در این فرآیند می‌تواند به خسارت‌هایی هنگفت بینجامد.

معرفی و دانلود کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی

در قرن‌های گذشته اگر تاجری قصد خرید یا فروش کالا در کشور دیگری را داشت، احتمالاً شخصاً این کار را انجام می‌داد. کافی بود به مقصد برود و ظرف چند روز معامله را تمام کند، پول را بگیرید و بازگردد. اما در دنیای امروز ما با قوانین و مقررات سخت‌گیرانه و پیچیده‌ای مواجهیم. این قوانین هم از طرف دولت‌هاست و هم ممکن است از طرف سازمان‌های جهانی اعمال شود. مجموعه‌ی این عوامل باعث می‌شود که بازرگانان و دولت‌ها با احتیاط خیلی زیادی عمل کنند. این احتیاط از مرحله‌ی تحقیقات آغاز می‌شود. رضا پاکدامن بخش اول کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی را به همین مسئله اختصاص داده و درمورد گام پیش از انجام مذاکره صحبت کرده است. او در این قسمت توضیح می‌دهد که چطور باید مطالعات اقتصادی را انجام داد و درمورد نیاز بازار مطمئن شد و پس‌ازآن با چه مکانیسمی طرف مذاکره‌ی خارجی را انتخاب کرد. موضوع مهم دیگری که او در ذیل این بخش به آن پرداخته، بحث حقوقی است. پاکدامن اصرار دارد که باید حتماً درمورد تمام قوانین دولتی و بین المللی تحقیق کرد تا اشتباهی پیش نیاید. پس از جمع‌آوری همه‌ی اطلاعات ضروری می‌توان به آنالیز آن‌ها دست زد و به جمع‌بندی مشخصی رسید.

رضا پاکدامن معتقد است در ایران هنوز درمورد تجارت بین‌ الملل نگاه مدرن شکل نگرفته است. انبوه اشتباهاتی که در معاملات رخ می‌دهد و کشور را متحمل ضرر می‌کند، مؤید همین نظریه‌ی اوست. او اعتقاد دارد هم دولت‌ها و هم بازرگانان تحقیقات اولیه را به‌درستی پشت سر نمی‌گذارند و بدون دانش و آگاهی وارد مذاکره می‌شوند. و همین باعث می‌شود معامله به‌خوبی پیش نرود. او در کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی، شرایط مذاکره و حصول توافق را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و اصول آن را مرور می‌کند. پاکدامن حتی به محل مذاکره و نحوه‌ی تدارکات هم اشاره می‌نماید و می‌گوید که چطور باید اتاق را چیدمان کرد. نویسنده در ادامه درمورد استراتژی‌ها و سبک‌های مذاکره صحبت می‌کند و به خواننده یاد می‌دهد که با چه تاکتیک‌هایی وارد گفتگو شود تا طرف مقابل را تحت تأثیر قرار دهد. او همچنین در گام بعد به اجرای معامله اشاره می‌کند و از این می‌گوید که چطور بر حسن اجرای توافق نظارت داشته باشیم. راه‌های پیگیری تعهدات، مدیریت لجستیک و تضمین‌های اجرایی بحث‌های مهمی هستند که در این فصل به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی: پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات می‌خوانیم

قبل از ورود به هر جلسه باید هدف آن جلسه تعریف شده و متناسب با آن افراد شرکت کنند.
در جلسات تصمیم‌گیری باید از صلاحیت افراد طرف مقابل مذاکره‌کننده اطمینان حاصل کرد.
یکی از نکات مهم در این رابطه شناخت کلی از فرآیند تصمیم‌سازی در شرکت طرف مقابل می‌باشد.
ما در این قسمت به چند نمونه از نظام‌های تصمیم‌گیری اشاره می‌کنیم. معمولاً در شرکت‌های کره جنوبی، تصمیم‌گیری توسط اجماع مدیران ارشد یک شرکت گرفته می‌شود که به آن روش «Pummi» گفته می‌شود.
در این روش، فرآیند تصمیم‌سازی از پایین به بالا صورت می‌گیرد و کارشناسان سهم مهمی در تصمیم‌سازی مدیریت عالی یک شرکت کره‌ای دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: پیش‌نیازهای مذاکرات تجاری بین‌المللی
فصل 1: بررسی عوامل موثر در تجارت بین‌الملل
فصل 2: مطالعات اقتصادی
فصل 3: مطالعات حقوقی تجارت بین‌الملل
فصل 4: پردازش اطلاعات تجارت بین‌الملل
بخش دوم: قواعد مذاکرات تجاری بین‌المللی
فصل 1: تدارکات جلسه مذاکره
فصل 2: دوره مذاکره
فصل 3: استراتژی مذاکره
فصل 4: سبک‌های مذاکره
فصل 5: تاکتیک‌های مذاکره
فصل 6: اقدامات فریب‌دهنده و شیوه‌های مقابله با آن‌ها
بخش سوم: پیگیری توافقات
فصل 1: مسئولیت‌ها و پیگیری توافقات
فصل 2: روش‌های پیگیری
فصل 3: مدیریت اجرای قرارداد
فصل 4: مدیریت لجستیک
فصل 5: تضمین حسن اجرای قرارداد
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی: پیش نیازها، هدایت مذاکرات و پیگیری توافقات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات319
زبانفارسی
شابک978-964-468-251-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بین الملل، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی

برای دریافت کتاب فرآیند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.