معرفی و دانلود کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف

عکس جلد کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف

کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف، راهنمای جامع و کاربردی برای متخصصان و علاقه‌مندان به سازوکارهای اعلام حریق است. حمیدرضا قاضیانی، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر چگونگیِ عملکرد این سیستم‌ها، مزایا و معایب ‌آن‌ها و طریقه‌ی برنامه‌نویسی‌شان را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف

کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف، اثری مرجع در حوزه‌ی آثار آموزشیِ سیستم‌های اعلام حریق به‌حساب می‌آید. حمیدرضا قاضیانی، نویسنده‌ی کتاب، توضیحات کاملی درباره‌ی بررسی مدارها، تجهیزات خاص، نصب و برنامه‌ریزی سیستم‌های اعلام حریق را در کتاب حاضر گنجانده‌ است. مطالعه‌ی این کتاب، دیدگاه کاملی برای نصب و نگهداری سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف در اختیار کارشناسان این حوزه قرار می‌دهد.

انواع سیستم‌های اعلام حریق، چگونگیِ عملکرد این سیستم‌ها و مزایا و معایب ‌آن‌ها در این اثر کاملاً توضیح داده شده‌ است. پس از آشنایی با این اطلاعات،‌ مراحل طراحی، نصب، اجرا و برنامه‌نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف را فرا می‌گیرید. نویسنده برای انتقال بهتر مفاهیم پیچیده، تصاویر، نمودارها و فلوچارت‌هایی را در کنار متن‌های آموزشی قرار داده‌ است. سبک آموزش‌هایِ مفاهیمِ لازم برای برنامه‌نویسیِ سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف، حالتی گام‌به‌گام دارد. با این روش، درک کاملی از اجرا و برنامه‌نویسی سیستم‌های اعلام حریق در ذهن خواننده شکل می‌گیرد. حمیدرضا قاضیانی، انواع پنل‌ها، آشکارسازها، هشداردهنده‌ها،‌ شستی‌ها، تلفن‌کننده‌ها و باطری‌هایی که در سازوکارهای اعلام حریق، کاربرد دارد را با زبانی ساده و قابل‌فهم، توضیح داده‌ است.

در ادامه‌ی کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف، روش‌های بررسی مدارات اعلام حریق متعارف را مطالعه می‌کنید. تمامی روش‌های بررسی مدار زون، مدار آژیر، مدار باطری‌ها و جریان باطری و اعلام حریق ایرانی آریاک در این بخش کاملاً توضیح داده شده‌ است. پس از آشنایی با این اطلاعات، با تجهیزات خاص اعلام حریق آدرس پذیر آشنا می‌شوید. در این زمینه می‌توان به توضیحاتی درباره‌ی سیم‌کشی پنل ساده‌ی آدرس‌پذیر، ماژول اینترفیس زون مانیتور، ماژول اینترفیس سوئیچ مانیتور، ماژول اینترفیس ورودی و خروجی، ماژول ایرنترفیس ساندر و ایزولاتور اشاره کرد. آشنایی با این ماژول‌ها، اثربخشی چشمگیری در یادگیری مراحل نصب و برنامه‌ریزی سیستم‌های آسیب‌پذیر دارد.

نحوه‌ی آدرس‌دهی به قطعات، شناخت پنل آسیب‌پذیر، شروع برنامه‌ریزی آدرس‌پذیر و شناخت پنل آدرس‌پذیر، آموزش‌های دیگری است که در قسمت نصب و برنامه‌ریزیِ سیستم‌ آسیب‌پذیرِ این کتاب به‌ آن‌ها اشاره شده‌ است. نویسنده در پایان، خلاصه‌ای از طراحی سیستم اعلام حریق را گنجانده است. مطالب این کتاب با ترجمه‌ای از NFPA72، خاتمه پیدا می‌کند. منظور از NFPA72، استانداردی است که به‌عنوان کد ملی اعلام حریق و علائم شناخته می‌شود. این استاندارد را انجمن ملی ایمنی در برابر حریق (NFPA) در ایالات متحده منتشر کرده‌ است. استانداردی که از آن صحبت می‌کنیم، الزامات مربوط به نصب، عملکرد، بازرسی، آزمایش و نگهداری سیستم‌های اعلام حریق و سیستم‌های ارتباطات اضطراری را تعیین می‌کند. آشنایی با این استاندارد، طراحی، نصب، اجرا و برنامه‌نویسیِ امن و مطمئنی را برای سازوکارهای اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف، به‌ دنبال دارد.

کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است.

کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان، نصاب‌ها و برنامه‌نویسان سیستم‌های اعلام حریق، مخاطب‌های اصلی کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان رشته‌های مهندسی که در حال یادگیری مباحث مربوط به سیستم‌های اعلام حریق هستند، نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف می‌خوانیم

این سوال ممکن است برای مخاطب همچنان باقی مانده باشد، که انتخاب دقیق باطری‌ها از نظر آمپر برای پروژه‌ها چگونه رخ خواهد داد!؟ آیا به‌عنوان مثال اگر سیستم برق شهری را از دست بدهد و به عنوان مثال 3 ساعت بعد حریق رخ بدهد؛ آیا همچنان سیستم قابل اعتماد است و باطری سیستم را روشن نگه می‌دارد؟! سوال دیگر این است که در هنگام حریق تا چه مدتی سیستم روشن خواهد ماند!؟

برای جواب به سوالات بالا بهتر است به موضوعاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنیم. نکته اول این موضوع است که در بسیاری از سیستم‌ها، اگر در زمان غیر از اعلام حریق که به زمان Standby معروف است، سیستم بخواهد کار کند معمولاً 24 ساعت در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی سیستم بدون فعال شدن حریق بایستی با باطری به مدت 24 ساعت کار کند. نکته دوم هم این است، که اگر در زمان حریق معمولاً 30 دقیقه سیستم بتواند روشن باشد کافی است؛ یعنی زمان هشدار را نیم‌ساعت در نظر می‌گیریم که سیستم به کار هشدار خود ادامه دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با سیستم اعلام حریق
انواع پنل‌ها
انواع آشکارسازها
انواع هشداردهنده‌ها
انواع شستی‌ها
تلفن‌کننده‌ها و باطری‌ها
بررسی مدار اعلام حریق متعارف
فصل دوم: بررسی مدارات اعلام حریق متعارف
بررسی مدار زون
بررسی مدار آژیر
بررسی مدار باطری‌ها و جریان باطری
بررسی اعلام حریق ایرانی آریاک
فصل سوم : تجهیزات خاص اعلام حریق آدرس‌پذیر
توضیح سیم‌کشی پنل ساده آدرس‌پذیر‌
ماژول اینترفیس زون مانیتور
ماژول اینترفیس سوییچ مانیتور
ماژول اینترفیس ورودی و خروجی
ماژول اینترفیس ساندر
ایزولاتور
فصل چهارم: نصب و برنامه‌ریزی سیستم آسیب‌پذیر
نحوه آدرس‌دهی به قطعات
شناخت پنل آدرس‌پذیر C-tec
شروع برنامه‌ریزی آدرس‌پذیر
شناخت پنل آدرس‌پذیر teletek
نرم‌افزار محاسبه جریان و نمره سیم
فصل پنجم: نکات مربوطه به طراحی سیستم
خلاصه‌ای از طراحی سیستم اعلام حریق
ترجمه‌ای از NFPA72

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-570-1
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف

برای دریافت کتاب طراحی، نصب، اجرا و برنامه نویسی سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.