معرفی و دانلود کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس

عکس جلد کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس

تکنولوژی زندگی ما را ساده کرده است و محصولاتی را که در گذشته با زحمت زیاد به‌دست می‌آمدند حالا به‌سادگی در اختیار ما می‌گذارد. کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس نوشته‌ی علی سالاری، نقش و اهمیت نرم‌افزار سالیدورکس را در تولید وسایل پلاستیکی شرح می‌دهد و روش استفاده از این نرم‌افزار را نیز در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس

به اطراف خود نگاه کنید، چند درصد از ابزارها و وسایلی که در اطرافتان هستند، بدون استفاده از پلاستیک ساخته شده‌اند؟ حتی اگر به ساحل و جنگل هم بروید، این فرزند دنیای صنعتی را که به‌شکل زباله‌هایی همچون بطری آب معدنی و لیوان یک‌بار مصرف در آمده و در کنار دریا و لابه‌لای درختان حضوری مخرب دارد، خواهید دید. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که پلاستیک چگونه به اشکال گوناگون در‌ می‌آید و چقدر زمان می‌برد تا یک ظرف پلاستیکی ساخته شود؟ اگر تصور می‌کنید این کار به‌شیوه‌ی سنتی و با استفاده از حضور مستقیم انسان انجام می‌شود، کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم‌افزار سالیدورکس، تصورات شما را تا حد زیادی تغییر خواهد داد.

علی سالاری کتاب خود را با توضیح درباره‌ی نرم‌افزار سالیدورکس و پلاگین‌هایی که هر سال به‌روزرسانی و نسخه‌ی جدید آن‌ها ارائه می‌شود، آغاز کرده‌است. نرم‌افزار سالیدورکس حدود سی سال پیش به‌وجود آمد تا به مهندسان در ساخت وسایل پلاستیکی با تعداد بالا کمک کند. روشی که امروزه از آن برای تولید انواع وسایل پلاستیکی استفاده می‌شود، تزریق پلاستیک نام دارد. این روش به مهندسان کمک می‌کند تا قطعات پلاستیکی را با سرعت بالا و خطای بسیار پایین تولید کنند.

کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس عنوان می‌کند که در این روش، مواد پس از وارد شدن درون سیلندری داغ، با یکدیگر مخلوط و سپس به داخل محفظه‌ای سرد منتقل می‌شوند تا سرما را جذب کنند و شکل گیرند. این فرایند با سرعت بسیار زیاد انجام و مداوم تکرار می‌شود. حدود 36 درصد از پلاستیک‌های جهان با استفاده از روش تزریق پلاستیک تولید می‌شوند. این کار با استفاده از نرم‌افزار سالیدورکس که به دستگاه تزریق پلاستیک فرمان می‌دهد، انجام می‌شود. بخش‌های میانی و پایانی کتاب نحوه‌ی راه‌اندازی، استفاده و ارائه‌ی دستورات گوناگون به نرم‌افزار سالیدورکس را آموزش می‌دهد. این نرم‌افزار به مهندسان کمک می‌کند تا محصولاتی یکسان و باکیفیت را در زمانی کوتاه تولید کنند.

معرفی و دانلود کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس

علی سالاری، درباره‌ی تفاوت ساختار مولکولی پلاستیک‌ها و تأثیر تفاوت آن‌ها در شیوه‌ی ساخت محصول نیز می‌گوید. پلاستیک‌ها از لحاظ مولکولی به سه دسته تقسیم می‌شوند: ترموست‌ها که سخت و غیر قابل بازیافت هستند، همچون کلید برق؛ ترموپلاستیک‌ها که تا حدی منعطف هستند، مثل قاشق و لیوان پلاستیکی؛ الاستومرها که بسیار نرم و منعطف هستند. شیوه‌ی شکل‌گیری و تولید محصول در هرکدام از این سه مورد با یکدیگر متفاوت است. کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس یکی از مهم‌ترین محاسن این فناوری در فرایند تزریق پلاستیک را کم‌هزینه بودن آن در مقایسه‌ با باقی روش‌ها می‌داند. در انتهای کتاب، جدولی ارائه شده‌است که به شما مقدار شکل‌گیری و جمع‌شدگی انواع مواد را جداگانه اطلاع می‌دهد، مثلاً ماده‌ی PBT با مقدار 0.8-0.2 فرم خواهد گرفت.

کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس به کوشش نشر مؤسسه فرهنگی و هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسان متالوژی، مهندسان مکانیک و دانشجویان و اساتید این دو رشته مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس می‌خوانیم

برای تثبیت و عدم خارج شدن فنرها از موقعیت خود در داخل قالب، بر روی صفحه پران و صفحه نگهدارنده سوراخ‌هایی با قطر بزرگتر و عمق حداقل 10 میلی متر به کمک تیغه فرز ایجاد می‌شود که باعث نگه داشتن دو سمت فنر در قالب می‌شود. باید توجه نمود که قطر و ارتفاع درنظر گرفته شده باعث کاهش استقامت صفحه ماشین کاری شده، نشود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول طراحی قالب‌های تزریق پلاستیک
درس اول: دستگاه تزریق پلاستیک
درس دوم: آشنایی با نرم‌افزارهای مکانیک
فصل دوم: SplitWorks پلاگین
درس سوم: SplitWorks نصب پلاگین
درس چهارم: SplitPart دستور
درس پنجم: Plug Holes دستور
درس ششم: Loft دستور
درس هفتم: Create Solid Insert دستور
درس هشتم: Crate Side Core دستور
درس نهم: Add Side Core دستور
درس دهم: ایجاد چند حفره در قالب
فصل سوم: MoldWorks پلاگین
درس یازدهم: MoldWorks نصب پلاگین
درس دوازدهم: تعیین دستگاه مختصات (تعیین راستا و مرکز ثقل)
درس سیزدهم: Add Insert دستور
درس چهاردهم: Add Slides دستور
درس پانزدهم: اضافه کردن صفحه‌هایی به قالب
درس شانزدهم: New Mold دستور
درس هفدهم: رینگ تزریق
درس هجدهم: Sprue Bushing دستور
درس نوزدهم: ایجاد راهگاه
درس بیستم: گلویی تزریق
درس بیست و یکم: ایجاد سیستم پران
درس بیست و دوم: سیستم راهگاه‌کش
درس بیستم و سوم: سیستم خنک‌کاری
درس بیست و چهارم: ایجاد سیستم فنر
درس بیست و پنجم: قالب‌های سه صفحه‌ای
درس بیست و ششم: 2D Drawing دستور
درس بیست و هفتم: استخراج از اطلاعات قالب
درس بیست و هشتم: ویرایش اجزای قالب
درس بیست و نهم: ویرایش صفحۀ متحرک
فصل چهارم: پیوست
نمودارها
جدول‌ها
اصطلاحات
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات345
زبانفارسی
شابک978-622-218-351-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس

برای دریافت کتاب طراحی قالب‌های پلاستیک با پلاگین‌های Moldworks,Splitworks نرم افزار سالیدورکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.