معرفی و دانلود کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI

عکس جلد کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI
قیمت:
۱۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI

کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI اثر روزبه امیرعصامی مدیران را با چگونگی طراحی داشبوردهای مدیریتی آشنا می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های داده‌محورانه‌ی بهتری را برای سازمان یا شرکت اتخاذ کنند و عملکرد لحظه‌ای گروهشان را با نمودارها و تصاویر بسنجند.

درباره‌ی کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI

امروزه بسیاری از مدیران شرکت‌ها ارزیابی عملکرد را تنها به ارزیابی اطلاعات مالی‌ای مثل شاخص سودآوری یا سنجش رضایت مشتری محدود می‌کنند. هرچند که ارزیابی این شاخص‌ها در آینده‌ی شرکت و موفقیت کسب‌وکار اهمیت ویژ‌ه‌ای دارند، اما مسئله‌ی اساسی این است که این دسته از شاخص‌ها صرفاً عملکرد گذشته‌ی سازمان را به ما نشان می‌دهند، درصورتی‌که هدف اصلی استفاده از داشبورد مدیریتی، ارزیابی لحظه‌ایِ تمام عملیات سازمان و در تمام واحدهای کسب‌وکار است. کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI قصد دارد تا ما را با کاربرد این داشبوردهای مدیریتی بیشتر آشنا کند.

داشبوردهای مدیریتی، اطلاعات کلیدی مورد نیاز را به‌شکلی گرافیکی و فهم‌پذیر نمایش می‌دهند. مدیرانی که از این داشبوردها استفاده می‌کنند نیز می‌توانند خیلی سریع تصمیم‌ها و برنامه‌های تاکتیکی و استراتژیک خود را بر اساس این اطلاعات مورد ‌اعتماد بگیرند. داشبوردهای مدیرتی به گروه‌ها و تیم‌ها کمک می‌کند که میزان پیشرفت و موفقیت و ملاک‌ها و معیارهای مد نظر شرکت را تحلیل و بررسی کنند. این داشبوردها همچنین به مدیران شرکت هنگام تصمیم‌گیری‌هایی که بر داده‌ها مبتنی هستند، یاری می‌رسانند و به‌طورکلی کمک می‌کنند تا وضعیت حاکم بر کسب‌وکار به‌شکلی ساده و مناسب درک شود.

روزبه امیرعصامی در کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI آموزش می‌دهد که داشبوردهای مدیریتی، شامل نمودارها، تصاویر، جداول و داده‌های عددی هستند که برای مدیران ابزارهای مهمی را فراهم می‌کنند تا در فرآیندهای مدیریتی استفاده کنند و عملکرد سازمان را بهبود بخشند. داشبوردها امکانی را فراهم می‌کنند که باعث می‌شود مدیران شرکت بر اساس اهداف تجاری‌‌ای که برای آینده‌ی شرکت در نظر گرفته شده، تصمیماتی بگیرند و با کمک تحلیل داده‌ها، تغییرات مثبت لازم را در پروژه‌های گوناگون و استراتژی‌هایشان ایجاد کنند.

کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI همچنین مخاطب را با انواع داشبوردهای مدیریتی آشنا می‌کند. داشبوردهای مدیریتی انواع گوناگونی دارند. مثلاً داشبورد استراتژیک مدیریتی داشبوردی است که مدیر می‌تواند به‌سرعت وضعیت عملیاتی شرکت را رصد کند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کند. روزبه امیرعصامی توضیح می‌دهد که این داشبوردها به مدیران کمک می‌کند که در هر زمانی بتوانند گزارش بگیرند تا دپارتمان‌ها و سازمان بتوانند در راستای اهداف حرکت کنند. همان‌قدر که داشبورد خودرو در دسترس است، داشبوردهای مدیرتی نیز در دسترس مدیر هستند تا او وضعیت جاری در شرکتش را ببیند و با توجه به آن، تصمیمات لحظه‌ای و سریع بگیرد.

روزبه امیرعصامی در کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI توضیح می‌دهد که این نرم‌افزار برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و ایجاد گزارشات تحلیلی است و توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده. به‌واسطه‌ی این نرم‌افزار، ما می‌توانیم داده‌ها را از منابع مختلفی مثل اکسل و گوگل و غیره جمع‌آوری کنیم و سپس گزارش‌های تحلیلی‌مان و داشبوردهای تنظیم‌پذیر خود را برای به‌تصویر کشیدن داده‌ها ایجاد کنیم.

کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI اثر روزبه امیرعصامی توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ شده است.

کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI مناسب چه کسانی است؟

مدیران می‌توانند با خواندن این کتاب، مدیریت مؤثرتر و کاربردی‌تری داشته باشند. همچنین علاقه‌مندان به مباحث هوش تجاری، دانشجویان مدیریت کسب‌وکار و مهندسی نیز می‌توانند از محتوای مفید این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI می‌خوانیم

محدودیت 1میلیون ردیف برای درخواست داده در هنگام استفاده از DirectQuery وجود دارد. می‌توانید تعداد ردیف‌های بیشتری را جمع‌آوری کنید، با این حال، ردیف‌های نتیجه و مورد استفاده الزاماً باید کمتر از 1میلیون باشد تا مجموعه‌ی داده را مصور کنید. در DirectQuery، همه جداول باید از یک پایگاه داده واحد باشند. هنگامی که یک پرس‌وجوی پیچیده در ویرایش‌گر Query استفاده می‌شود، یک خطا ایجاد می‌کند. برای اجرای یک پرس‌وجو، باید خطا را از پرس‌وجو حذف کنید. در DirectQuery، شما می‌توانید از فیلتر رابطه فقط در یک جهت استفاده کنید به این معنی که اگر از جدول Orders به سمت Order Details در تصویر زیر پرس‌وجو و فیلتری ایجاد کردید، دیگر فیلتری از Order Details به Orders امکان ایجاد ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: هوش تجاری
فصل دو: POWER BI
فصل سه: آغاز کار با POWER BI
فصل چهار: ETL چیست؟
فصل پنج: ابزارهای POWER QUERY
فصل شش: کار با محیط DATA VISUALIZATION
فصل هفت: انواع نمودارها در PBI
فصل هشت: کار با محیط REPORT SERVER
فصل نه: مشاهده گزارش‌های سرور و KPI در موبایل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات379
زبانفارسی
شابک978-622-218-610-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI

برای دریافت کتاب طراحی داشبوردهای مدیریتی در Microsoft Power BI و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.