معرفی و دانلود کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

عکس جلد کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

در کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم داستانی آموزنده از یک خواهر و برادر کوچک را می‌شنوید که با همدیگر تمرین می‌کنند تا ذهنشان را آزاد کنند و از احساسات بدی مثل عصبانیت، تنهایی، دلتنگی و غصه خلاص شوند. این کتاب یک داستان کودکانه است که ژاکلین وودسن آن را با زبانی ساده و دلپذیر به رشته‌ی تحریر درآورده و کتاب سال نشریه‌ی نیبا شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

یک روز بهاریِ بارانی که بچه‌ها اجازه‌ی بیرون رفتن نداشتند، به پیشنهاد مادربزرگ چشم‌هایشان را بستند و به اعماق تصوراتشان پناه بردند. آن‌ها بر فراز شهر پرواز کردند، گل‌های زیبای رویایی را از نظر گذراندند، بچه‌های دیگر را در قاب پنجره‌ها دیدند و به این ترتیب دیگر حوصله‌شان سر نرفت. کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم (The Year We Learned to Fly) به قلم ژاکلین وودسن (Jacqueline Woodson) به بچه‌ها یاد می‌دهد چطور ذهنشان را آزاد کنند و بر بال‌های تخیلاتشان سوار شوند تا از شر احساسات بدی همچون دلتنگی و خشم رهایی بیابند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم داستان یک خواهر و برادر کوچولوست که با کمک مادربزرگشان یاد می‌گیرند آزاد و رها باشند و ذهنشان را از محدودیت‌ها برهانند. این داستان آموزنده از زبان کودکانه‌ی دختر بیان می‌شود و از احساسات مختلف آن‌ها و روش کنار آمدن با این احساسات می‌گوید. همچنین به بچه‌ها یاد می‌دهد چطور کلی‌تر و بزرگ‌تر از لحظات کوتاه فکر کنند، رویاهایشان را جدی بگیرند و آن‌ها را به تحقق برسانند.

کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم توسط سارا سلیمی به فارسی ترجمه شده و انتشارات مهرسا آن را با صدای شیرین سپهراد در اختیار شما قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

  • کتاب منتخب سایت آمازون به انتخاب معلمان؛
  • کتاب سال نشریه نیبا (NIBA) در سال 2023؛
  • نامزد جایزه‌ی NAACP در سال 2023.

نکوداشت‌های کتاب سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

  • داستان دو بچه‌ی رنگین‌پوست که از قدرت تخیلشان برای دوری از واقعیت استفاده می‌کنند و یاد می‌گیرند که از آدم‌های گذشته بالاتر بروند. (پابلیشرز ویکلی)
  • یک روایت غنی و سرشار از نمادهای ادبی ساده و پیچیده. نویسنده با این کتاب مسیری را برای بچه‌ها ترسیم می‌کند که به آن‌ها اعتماد به نفس می‌دهد و پیش‌روی بدون توجه به موانع را به آن‌ها می‌آموزد‌. (بوک لیست)
  • داستانی انگیزه‌بخش که به بچه‌ها، به‌خصوص بچه‌های رنگین‌پوست، یاد می‌دهد رویاپردازی کنند. (کرکوس ریویوز)
  • کتاب سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم صادقانه و امیدوارانه تجربیات بچه‌ها را نشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند دیده شوند و قدرت درونشان را در آغوش بگیرند. لایه‌های هنری و زبانی این کتاب محتوایی غنی برای بحث در کلاس ارائه می‌کند. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • کتابی شاعرانه که به بچه‌ها یادآوری می‌کند تخیل ابزاری قدرتمند برای هر موقعیتی است و می‌توانند بر آن تکیه کنند. (بولتن مرکز کتاب‌های کودکان)

کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 6 تا 8 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم می‌شنویم

تابستون بود که دوباره تمرین کردیم ذهنمون آزاد باشه و پرواز کنیم. من و برادرم دست از جنگ و دعوا برنمی‌داشتیم. سر اینکه نوبت کی بود پنجره‌ها رو تمیز کنه، به گربه غذا بده یا آشپزخونه رو مرتب کنه. ما کلی دعوا کردیم. اخمامون رفت تو هم و مثلا قول دادیم که دیگه هیچ‌وقت با هم حرف نزنیم. مادربزرگ گفت: «دستاتونو بالا بیارید. چشماتو ببندید. یه نفس عمیق بکشین و برای هر چیز کوچیکی الکی عصبانی نشین. به این فکر کنین که یه نفر دیگه هم تو یه گوشه‌ای از این دنیا درست به اندازه‌ی شما عصبانیه». مام همون کارو کردیم. نسیمی می‌وزید و ما رو با خودش به بالای شهر می‌برد. از کنار خونه‌هایی رد می‌شدیم که بچه‌هایی تو قاب پنجره‌هاشون به ما نگاه می‌کردن. انگار اونا هنوز بلد نبودن چطور ذهنشونو آزاد کنن و پرواز کنن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم...

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم
نویسنده
مترجمسارا سلیمی
راویشیرین سپهراد
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم

برای دریافت کتاب صوتی سالی که یاد گرفتیم پرواز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.