معرفی و دانلود کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign

عکس جلد کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign

کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign نوشته‌ی فاطمه امجدیان است که به آموزش دو برنامه‌ی InDesign و برنامه‌ی Word اختصاص دارد. با خواندن این کتاب طرز استفاده‌ از دو نرم‌افزار کامپیوتری حرفه‌ای در حوزه‌ی گرافیک و حروف‌چینی را یاد می‌گیرید و می‌توانید با ترکیب مهارت‌های یاد گرفته شده، وارد این حرفه‌ی پرطرفدار شوید.

درباره‌ی کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign

یکی از پرکاربردترین برنامه‌های حوزه گرافیکی که هر طراح و صفحه‌آرایی دیر یا زود باید طرز کار با آن را فرا بگیرد، برنامه‌ی InDesign از شرکت ادوبی است. این برنامه در سال 2000 به صورت رسمی توسط شرکت ادوبی منتشر شد و یک امکان ویژه را برای صفحه‌آرایی در اختیار مخاطبان قرار می‌‍دهد که در صنعت چاپ بسیار کاربرد دارد. هر چند که با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور نیز می‌توان صفحات کتاب، بروشور و مجلات را طراحی کرد؛ اما هیچکدام اتز آن‌ها امکاناتی مانند حروف‌نگاری، ستون‌بندی، کادر بندی، صفحه‌بندی و ... برنامه‌ی InDesign را اختیار شما قرار نمی‌دهند. از آنجایی که برنامه‌ی InDesign به صورت تخصصی برای صفحه‌آرایی ساخته شده خروجی‌های آن با استاندارد بازار چاپ نیز هماهنگ هستند،‌ به طراحان پیشنهاد می‌شود اگر کارهایی در این حوزه دارند، طرز استفاده از این برنامه را یاد بگیرند.

فاطمه امجدیان نویسنده‌ی کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign، نخست نحوه‌ی چینش متن و صفحه‌آرایی ابتدایی را در برنامه‌ی Word که محصولی از شرکت مایکروسافت،‌ آموزش داده و سپس به شما یاد می‌دهد که چگونه از لحاظ بصری یک کتاب یا مجله را در برنامه‌ی InDesign صفحه‌آرایی کنید. فاطمه امجدیان نه تنها از زمان دانشجویی مباحث مرتبط با کامپیوتر را در آموزشگاه‌های مختلف تدریس می‌کرده بلکه چندین سال سابقه‌ی درخشان به عنوان صفحه‌آرای حرفه‌ای را در کارنامه‌ی کاری خود نیز دارد. نتیجه‌ی تجربیات او در تدریس به همراه علاقه‌اش به صفحه‌آرایی و دانشی که در این زمینه دارد، کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign را به وجود آورده که در 27 بخش نوشته شده و همه‌ی ریزه‌کاری‌های لازم را برای کار با این برنامه‌ی پرطرفدار به طراحان آموزش می‌‌دهد.

در 27 بخش کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign، مباحثی مانند تنظیمات متون و عناوین، تایپ شعر در برنامه Word، فارسی کردن اعداد، سکشن‌بندی و تنظیمات مربوط به آن، فهرست‌بندی اتوماتیک، ایجاد پاورقی، تهیه‌ی بروشورهای چند لتی، ترسیم جداول، آشنایی با انواع خروجی برای چاپ و مواردی از این دست بررسی می‌شوند. از آنجایی که تمامی این مطالب هم به زبان ساده و شفاف توضیح داده شده‌اند و هم با انواع و اقسام عکس‌ها همراه هستند می‌توانید مطمئن باشید که در طول مطالعه‌ی کتاب به صورت عملی و واضح با آنچه در فضای کامپیوتر در انتظارتان است رو‌به‌رو می‌شوید. پس از انجام تمارین این کتاب و تکرار تکنیک‌هایی که به شما آموزش داده‌ شده است می‌توانید یک کتاب را از صفر تا صد با استفاده از برنامه‌های Word و InDesign طراحی و صفحه‌آرایی کنید. همچنین این امکان را دارید که از طریق مهارت‌های آموخته شده در این کتاب در حوزه‌ی طراحی انواع بروشور و کاتالوگ‌های تبلیغاتی، روزنامه‌، مجلات و سایر محتواهای مربوط به صنعت چاپ قدم بردارید.

کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign را به طراحان گرافیک به خصوص طراحانی که حوزه‌ی تمرکزشان صنعت چاپ است و همچنین کسانی که به صفحه‌آرایی کتاب‌ها علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign می‌خوانیم

همان‌طور که از نام مهارت صفحه‌آرایی قابل استنباط است، ما به منظور آراستن صفحه این کار را انجام می‌دهیم. خب، حالا آراستن صفحه به چه معناست؟ یعنی اینکه بتوانیم متون، جداول، تصاویر و هر چیزی را که تشکیل دهنده کتاب ما هست، به طور بسیار جذاب و گیرا در کنار هم، در صفحات کتاب قرار دهیم. ما باید بتوانیم علاوه بر عرضه یک کتاب جامع و پرمحتوا، کتاب زیبایی برای جذب خواننده ارائه دهیم.

بهتر است برای این کار مهارت‌های پیش‌نیازی داشته باشید؛ یعنی شما حتماً باید قبل از انجام یک صفحه‌آرایی حرفه‌ای در محیط InDesign، با برنامه Word و تا حدودی Photoshop کار کرده باشید؛ چرا که برنامه InDesign ترکیبی از این دو نرم‌افزار است. البته جای نگرانی نیست؛ چون اگر شما این مهارت‌های پیش‌نیاز را هم نداشته باشید با مطالعه این کتاب، هرآنچه را که لازم است، می‌آموزید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
سخن نویسنده
سحن ناشر
فصل اول: صفحه‌ آرایی در Word
تنظیمات متون و عناوین
آموزش Track changes و کاربردهای آن
تایپ شعر در برنامه Word
فارسی کردن اعداد
سکشن بندی و تنظیمات مربوط به آن
فهرست بندی اتوماتیک
ساخت فهرست مطالب به صورت دستی
سفارشی سازی فهرست مطالب
ایجاد پاورقی (زیرنویس) و پاسندی
فصل دوم: صفحه آرایی در InDesign
تنظیمات کاغذ (تعیین ابعاد و مارجین صفحات)
ذخیره کردن محیط کاری
تغییر رنگ زمینه برنامه ایندیزاین
ایجاد یک فایل جدید و تنظیمات کاغذ
توضیحاتی راجع به پنل Properties
آشنایی با مفهوم گریدبندی
صفحات Master و مدیریت صفحات
نحوه شماره گذاری صفحات
تهیه بروشورهای چندلتی
نحوه انتقال فایل‌ها و مطالب
رفع مشکل تایپ همزمان متون فارسی و انگلیسی
معرفی ابزارهای پُرکاربرد جعبه ابزار
ترسیم جداول
پاراگراف استایل و کاراکتر استایل
ایجاد پاورقی و پاسندی و تنظیمات آن‌ها
ایجاد فهرست مطالب
کنترل نهایی (آشنایی با انواع خطاها)
آشنایی با انواع خروجی برای چاپ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-218-639-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign

برای دریافت کتاب صفحه آرایی با برنامه‌های Word, InDesign و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.