معرفی و دانلود کتاب شوهر سمی

عکس جلد کتاب شوهر سمی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شوهر سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شوهر سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شوهر سمی

لاندی بنکرافت در کتاب شوهر سمی، قصد راهنمایی و توانمندسازی زنانی را دارد که از روابط عاطفی آزاردهنده و ناسالم رنج می‌برند. ممکن است به‌عنوان یک زن دیدن حقیقتِ آنچه برای شما اتفاق می‌افتد، کمی سخت باشد، یا حتی آن را انکار کنید. ممکن است در سردرگمی، از دست دادن یا ترس غرق شده و بعدتر متوجه شوید که از حقیقت دور شده‌اید. ممکن است بارها و بارها و در روابط عاطفی مختلف الگوهای آسیب‌زای یکسانی را تجربه کرده باشید اما کتاب بنکرافت به شما کمک خواهد کرد که از خود محافظت کنید و از تجربیات بد فاصله بگیرید.

درباره‌ی کتاب شوهر سمّی

شاید شما هم از آن دسته زنانی باشید که در طول زندگی خود روابط عاطفی سمّی و ناسالمی را تجربه کرده‌اند. کسانی‌که از رابطه با همسران سلطه‌جو و کنترل‌گر، حسود و پرخاش‌گر یا حتی آزارگر رنج برده‌اند و الگوهای تکراری از یک رابطه‌ی ناسالم بارها و بارها و در روابط مختلف برایشان تکرار شده است. شاید شما هم در مقطعی از زندگی‌تان به خود آمده و متوجه شده باشید که مدام در دام عشق مردانی می‌افتید که از نظر روحی وضعیت مساعدی ندارند و شما را آزار می‌دهند. اما دلیل انتخاب دوباره‌ و گرفتاری در چنین الگوهایی با وجود تجربه‌های بدی که دارید، چیست؟ چرا نمی‌توانید یک‌بار و برای همیشه به این بازی‌ها پایان دهید؟ لاندی بنکرافت (Lundy Bancroft) مشاور، ارزیاب و محققی که بیش از پانزده سال سابقه‌ی کار کردن با مردان آزارگر و سلطه‌جو را دارد، اقدام به تالیف کتاب شوهر سمّی (Daily Wisdom for Why Does He Do That?) کرده است. کتابی که شاید منبعی برای تمام سؤالات بی‌پاسخ شما باشد و بتواند کمک‌تان کند.

معرفی و دانلود کتاب شوهر سمی

کتاب شوهر سمّی را شاید بتوان در حکم یک منبع الهام‌بخش برای آن دسته از زنانی در نظر گرفت که قصد رهایی از چرخه‌های تکراری و دردناک را دارند. بنکرافت برای شما یک فرشته‌ی نجات خواهد بود و کتابش مانند یک دوست واقعی، منبعی از قدرت و اطمینان است که با زبانی ساده و روان با شما صحبت خواهد کرد. شمایی که احتمالاً با مردی عصبی یا کنترل‌گر در ارتباط هستید و حسابی سردرگم شده‌اید نمی‌دانید چه‌طور می‌توانید به این بازی پایان دهید. این کتاب ابزاری است که می توانید از آن استفاده کنید تا یاد بگیرید چگونه برای خود ارزش قائل شوید و به خودتان احترام بگذارید، به‌ویژه زمانی که شریک زندگی‌تان، همان مرد پرخاش‌گر و بددهان، هیچ احترامی برایتان قائل نیست و مدام عزت‌نفستان را خدشه‌دار می‌کند!

با مطالعه‌ی کتاب شوهر سمّی، حتی اگر متوجه نباشید که در یک رابطه‌ی بد و ناسالم غرق شده‌اید یا به‌خاطر میزان عشقی که نسبت به مرد خود دارید، مدام در پی پس زدن افکار معقول خود و روبه‌رو نشدن با حقیقت باشید، باز هم می‌فهمید که در چه نقطه‌ای ایستاده‌اید. بله، چشمان شما بالاخره رو به حقیقت باز می‌شود و واقعیت‌های نگران‌کننده مربوط به رابطه‌ی ویرانگرتان را درک خواهید کرد؛ شما و احتمالاً فرزندانتان نجات پیدا می‌کنید و فردا روز بسیار بهتری از امروز خواهد بود. بنکرافت کتاب راهنمای پیش رو را در هفت بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل عناوینی چون «ذهنیت مرد آزارگر»، «تیپ‌های شخصیتی مردان آزارگر»، «آزارگری چگونه آغاز می‌شود»، و «زندگی روزمره با مرد آزارگر» می‌شود.

انتشارات نیلفام این کتاب را با ترجمه‌ی فارسی فرشاد فخاریان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شوهر سمّی

  • بنکرافت پنجره‌ای را به روی تفکر مردان آزارگر باز کرده است و کتاب او به حل مشکل رابطه با مردان آزارگر کمک می‌کند. (گاوین دو بکر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • این کتاب بدون شک آموزنده‌ترین و مفیدترین کتابی است که تاکنون در مورد مردان آزارگر نوشته شده است. (دکتر جی جی. سیلورمن، مدیر برنامه‌های پیشگیری از خشونت، دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد)
  • در این کتاب اطلاعات عمیقی در قالب چک‌لیست‌های ساده ارائه شده. بنکرافت چراغ آرامش بسیاری از خانواده‌های طوفان‌زده خواهد شد. (پابلیشرز ویکلی)
  • مطالعه‌ی این کتاب برای کسانی‌که در مشاغل مددکاری اجتماعی فعالیت می‌کنند، ضروری است و بسیار توصیه می‌شود. (Library Journal)
  • یک کتاب قانع‌کننده در مورد یک موضوع سخت. آنچه در اینجا می‌خوانید، مدت‌ها بعد از اینکه کتاب را کنار بگذارید، در ذهنتان خواهد ماند. (آنجلا براون، نویسنده‌ی کتاب وقتی زنان کتک‌خورده را می‌کشند)
  • یک مطالعه‌ی آموزنده و ضروری. (دکتر سوزان ویتزمن، نویسنده)

کتاب شوهر سمّی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از آن دسته زنانی هستید که در روابط ناسالم عاطفی گیر افتاده‌اند یا اینکه مددکاری برای کمک به زنان هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب لاندی بنکرافت را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب شوهر سمی می‌خوانیم

یکی از خصوصیت‌های شایع زندگی با مرد آزارگر و سلطه‌جو این است که او دائم به شما می‌گوید باید چطور فکر کنید و تلاش می‌کند در شما تردید ایجاد کند یا ارزش‌ها و برداشت‌ها و باورهای شما را بی‌ارزش و غلط جلوه دهد. دوست ندارم هنگام خواندن این کتاب، آن تجربه‌های ناخوشایند بازتولید شوند؛ از این رو نکته‌ی اصلی که باید هنگام خواندن مطالب این کتاب در نظر داشته باشید، دقت به مضمون مطلبی است که بیان می‌شود. همواره باید خودتان را در موقعیت‌های مختلف در نظر آورید. اگر هر بخشی از آنچه در مورد افراد آزارگر می‌گویم با تجربه‌ی شما مطابقت ندارد، می‌توانید از آن عبور کنید و روی قسمت‌های مرتبط‌تر تمرکز داشته باشید. ممکن است حتی گاهی کتاب را کنار بگذارید و از خود بپرسید «آنچه گفته شد چطور برای من مصداق پیدا می‌کند؟»، «مواردی که خودم در آن‌ها تحت‌تأثیر تفکر و رفتار یک مرد سلطه‌جو یا بداخلاق قرار گرفته‌ام کدام‌ها بوده‌اند؟» اگر به بخش‌هایی برخوردید که با شرایط شما متناسب نبود، مثلاً به این دلیل که فرزندی ندارید یا همسرتان هرگز ترسناک به نظر نرسیده است و تهدیدی از جانب او احساس نکرده‌اید، از آن بخش‌ها سریع بگذرید و بر قسمت‌هایی تمرکز کنید که بیشتر به شما کمک می‌کنند.

خواندن این کتاب برای برخی زنان چالش‌برانگیز خواهد بود، زیرا ممکن است احساسات و خاطرات ناخوشایندی را برانگیزد. توصیه می‌کنم در چنین مواردی از دوستان و اعضای خانواده‌ی خود یاری بگیرید. هرچند احتمالاً خواندن این کتاب بسیاری از ابهام‌های شما را برطرف می‌کند، گاهی برخی مسائلِ مطرح‌شده در آن دردناک یا ناراحت‌کننده هستند.

اگر کسی را ندارید که در لحظات سخت مشکلات خود را با او در میان بگذارید، از خدمات مددکاری اجتماعی استفاده کنید که در اغلب کشور‌ها به‌صورت رایگان و از طریق تماس‌های تلفنی اضطراری در دسترس قرار می‌گیرند. مددکاران اجتماعی به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و در جایی که با شما بدرفتاری می‌شود، کمک‌تان می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
مقدمه
ذهنیت مرد آزارگر
تیپ‌های شخصیتی مردان آزارگر
آزارگری چگونه آغاز می‌شود
زندگی روزمره با مرد آزارگر
مردان آزارگر و اعتیاد
جدا شدن از مرد آزارگر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شوهر سمی
نویسنده
مترجمفرشاد فخاریان
ناشر چاپیانتشارات نیلفام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-7131-20-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شوهر سمی

saboora marandy
۱۴۰۳/۴/۹
کتاب بسیار جالبی بود واقعیتی راعنوان کرد که تابحال نمی دانستم این مشکل برای من وجود داشت ومنوهمیشه درگیر می کرد با خواندن این کتاب متوجه شدم که مشکل از من نبوده البته هنوز تا آخر این کتاب را نخواندم ومشتاق هستم ببینم راهکاری چیه چون در زندگی خودم متاسفانه وجود داره
زهرا کردی
۱۴۰۳/۳/۲۱
کتاب خوب برای شناخت تیپ های شخصیتی مختلف.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شوهر سمی

برای دریافت کتاب شوهر سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.