معرفی و دانلود کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA

عکس جلد کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA

کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA تألیف صمد عظیمی منفرد و امیر حیدریان، نرم‌افزار دلیما را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی مدل‌سازی روبات‌های صنعتی و ساخت مکانیسم آن‌ها را توضیح دهد. این راهنما، شیوه‌ی برنامه‌نویسی روبات‌ها و کنترلر آن‌ها را آموزش می‌دهد، در مورد طراحی روندهای کاری در ایستگاه‌های رباتیک صحبت می‌کند، و روش شبیه‌‌سازی جانمایی اجزای سلول‌های رباتیک و جوشکاری نقطه رباتیک را به مخاطبان می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA

یکی از نرم‌افزارهای مهم و کاربردی برای شبیه‌سازی فرآیند تولید، دلیما است. این نرم‌افزار امکان مدل‌سازی محصول، منابع و پروسه‌ی تولید، زمان‌سنجی و کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌آورد. به همین خاطر است که از دلیما به شکل گسترده‌ای در صنایع استفاده می‌شود. کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA تألیف صمد عظیمی منفرد و امیر حیدریان، تلاش می‌کند خواننده را با این نرم‌افزار قدرتمند آشنا کرده و ویژگی‌های آن را توضیح دهد. کتاب پیش رو، روی روبات‌های تولیدی و ایستگاه‌های رباتیک متمرکز شده و نشان می‌دهد که چطور می‌توان این بخش از کارخانه‌ها را شبیه‌سازی و طراحی کرد. روبات‌ها در دنیای امروز و در فرآیندهای صنعتی نقش انکارناپذیری دارند و تولید بدون آن‌ها امکان‌پذیر نیست یا در خوشبینانه‌ترین حالت بسیار دشوار است. به همین خاطر پیش از شروع پروژه و نصب آن‌ها، باید برخی از فعالیت‌هایشان را شبیه‌سازی کرد تا امکان خطا و هزینه‌های تولید به حداقل برسد. یکی از اولین موارد، ساخت مکانیسم این روبات‌هاست. به این معنا که محدوده‌ی حرکتی و وظایف آن‌ها تعیین شود. نرم‌افزار دلیما ماژول‌هایی دارد که به کاربر امکان می‌دهند تا این فرآیند را انجام دهد.

معرفی و دانلود کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA

دلیما به‌نوعی تکامل‌یافته‌ی نرم‌افزار کتیا محسوب می‌شود و قرار است روی شبیه‌سازی خط تولید و ابزارهای آن متمرکز باشد. ازآنجایی‌که حالا روبات‌ها فراگیرتر شده‌اند و تقریباً در تمام خط‌های تولیدی مشغول به کارند، این نرم‌افزار بخشی مجزا و مستقل برای مدل‌سازی روبات‌ها و سلول‌های رباتیک در نظر گرفته. دلیما کمک می‌کند تا به این شکل فرآیند بهینه‌تر شود و تولید در زمانی کوتاه‌تر و با هزینه‌ای کمتر رخ دهد. به همین دلیل می‌توان گفت که آشنایی با این نرم‌افزار برای بسیاری از مهندسان مکانیک ضروری است. صمد عظیمی منفرد و امیر حیدریان در کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA پس از صحبت در مورد مکانیسم و جانمایی روبات‌ها، به موضوع برنامه‌نویسی می‌پردازد و نحوه‌ی تنظیم کنترلر روبات‌ها را توضیح می‌دهد. شما در این قسمت با انواع جعبه‌ابزارها، تعیین نوع حرکت و آموزش تجهیز روبات‌ها آشنا خواهید شد. بخش بعدی کتاب به جوشکار نقطه‌ی رباتیک اختصاص دارد و شیوه‌ی شبیه‌سازی آن را آموزش می‌دهد. طراحی روند کاری در ایستگاه‌های رباتیک از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این اثر راهنما به آن پرداخته می‌شود. نویسندگان مدل‌سازی این فرآیند را گام‌به‌گام و به‌طور مصور می‌آموزند و اجرای آن را تشریح می‌کنند. در پایان کتاب نیز یک پروژه به‌صورت کامل ذکر شده تا خواننده تمامی این مراحل را مرور کند.

کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA را انتشارات نبض دانش منتشر کرده است.

کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به افراد علاقه‌مند به شبیه‌سازی ربات‌های صنعتی و همه‌ی کسانی که به نوعی با نرم‌افزارهای شبیه‌سازی و برنامه‌نویسی کار می‌کنند،‌ مناسب است.

در بخشی از کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA می‌خوانیم

برنامه‌نویسی حرکات و مراحل فعالیت‌های یک ربات صنعتی معمولاً با استفاده از ابزار Teach pendant، ارتباط کنترلر با یک نوت‌بوک و یا با استفاده از شبکه‌ی (داخلی یا اینترنت) انجام می‌شود. تجهیزات و ماشین‌آلات مختلفی به همراه ربات صنعتی با استفاده از یک کامپیوتر یا PLC به همدیگر یکپارچه شده و سلول رباتیک می‌سازند. تعامل و هماهنگ بودن ربات با تجهیزات جانبی نیازمند برنامه‌نویسی مناسب در برنامه ربات و کامپیوتر یا PLC خط است. در برنامه‌ی ربات، لازم است دو مورد اصلی آموزش داده شود: موقعیت نقاط و توالی فرایندها.

به طور مثال اگر قرار باشد تا پیچی از یک دستگاه فیدر به داخل یک سوراخ با استفاده از یک ربات منتقل شود، لازم است تا موقعیت‌های فیدر و سوراخ به ربات آموزش داده شده یا برنامه‌نویسی گردد. در مرحله‌ی بعد، فرایند گرفتن پیچ از فیدر به سوراخ با توجه به تمامی ورودی و خروجی‌های درگیر برنامه‌نویسی گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی
فصل دوم: ساخت مکانیزم
فصل سوم: جانمایی اجزای سلول رباتیک در چیدمان مطلوب
فصل چهارم: برنامه‌نویسی ربات، تنظیمات کنترلر ربات و ایجاد نقاط
فصل پنجم: جوشکاری نقطه رباتیک
فصل ششم: طراحی روند کاری در ایستگاه رباتیک
فصل هفتم: برنامه‌نویسی آفلاین
فصل هشتم: پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-8599-16-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA

برای دریافت کتاب شبیه سازی روبات‌های صنعتی با نرم افزار DELMIA و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.