معرفی و دانلود کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای

عکس جلد کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای

کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای نوشته‌ی مهرداد بیناباجی، فناوری مدرن و نوظهور BMS را تعریف می‌کند و می‌کوشد اجزا و عناصر آن را توضیح دهد. این راهنما با مرور اصطلاحات کاربردی این تکنولوژی، از پروتکل‌های ضروری آن می‌گوید، انواع برق‌کشی این نوع ساختمان‌ها را تشریح می‌کند و به معرفی تمام قطعاتی که در آن به کار می‌رود می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای

با پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر و مخصوصاً با توسعه‌ی اینترنت، مفهوم جدیدی در صنعت ساختمان‌سازی شکل گرفت. در این تکنولوژی مدرن اجزای خانه می‌توانستند به هم مرتبط شوند و به شکل هوشمند کار کنند. حتی می‌شد آن‌ها را از راه دور کنترل کرد و بر آن‌ها نظارت داشت. این مفهوم که اصطلاحاً ساختمان هوشمند (BMS) نامیده شد، حالا بسیار فراگیر شده و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای نوشته‌ی مهرداد بیناباجی، تلاش می‌کند این فناوری را تعریف کند و تاریخچه‌ی آن را توضیح دهد. این راهنما ماهیت و هدف BMS را تشریح می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان آن را محقق ساخت. نویسنده به دو هدف هوشمندسازی ساختمان اشاره می‌کند: کم کردن مصرف انرژی و زیباتر شدن خانه. به گفته‌ی او فلسفه‌ی اصلی این فناوری و دلیل شکل‌گیری آن، این بود که انرژی بیشتری ذخیره شود و میزان هدررفت کاهش یابد. در کنار آن، مینیمال‌تر شدن فضا و استفاده از ابزارهای مدرن باعث می‌شد خانه‌ها هم شکیل‌تر و مدرن‌تر به نظر برسند. همین موضوع هم کمک کرد بسیاری از پیمانکاران و مالکان انگیزه بیشتری پیدا کنند تا ساختمانشان را هوشمند بسازند.

معرفی و دانلود کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای

ساختمان هوشمند ترکیبی از سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی است که با کمک کامپیوتر به هم مرتبط می‌شوند و وظایفشان را انجام می‌دهند. در حالت‌های ابتدایی، هوشمندسازی بیشتر معطوف به سیستم روشنایی خانه، گرمایش و سرمایش و صوت بود. در این وضعیت، مالک می‌توانست از طریق اپلیکیشن یا نرم‌افزارهای کامپیوتری فرمان موردنظرش را به قطعات بفرستد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که BMS واقعی باید قدرت تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشد. یعنی خود سیستم باید بتواند شرایط را تحلیل کند و متناسب با آن بهترین کار را انجام دهد. درحالی‌که در نسل‌های ابتدایی ساختمان هوشمند، وضعیت بیشتر اتوماسیون بود؛ یعنی شخص از راه دور دستور می‌داد. اما به‌مرور که تکنولوژی‌ها، مخصوصاً فناوری لوازم خانگی پیشرفت می‌کنند، ساختمان هوشمند هم به سمت تحلیل و تصمیم‌گیری می‌رود. مهرداد بیناباجی در کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای، پس از تشریح این وضعیت، اصطلاحات کاربردی و مهم این فناوری را توضیح می‌دهد. او پس‌ازآن به سراغ پروتکل‌هایی که در هوشمندسازی به آن نیاز داریم می‌رود و چند تا از ضروری‌ترین آن‌ها، مثل وای فای، بلوتوث و اینفرارد را معرفی می‌کند. مسأله‌ی دیگری که در کتاب مطرح می‌شود، برق‌کشی این ساختمان‌هاست. برای اجرای پروژه‌ی هوشمندسازی نیاز به سیم‌کشی خاصی است. نویسنده در این کتاب به انواع برق‌کشی‌ها اشاره کرده و آن‌ها را نشان می‌دهد. موضوع مهم دیگری که باید با آن آشنا بود، قطعات موردنیاز برای هوشمند ساختن خانه است. مهرداد بیناباجی در خلال توضیحات خود به تعریف این اجزا نیز می‌پردازد.

کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به معماران و مهندسان برق پیشنهاد می‌شود. اگر به حوزه‌ی ساختمان هوشمند علاقه دارید و می‌خواهید به این حیطه وارد شوید، کتاب راهنمای پیشِ رو به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای می‌خوانیم

نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجموعه سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی مبتنی بر منطق‌های کامپیوتری و کنترل و پایش تجهیزات مختلف براساس تکنولوژی‌های کامپیوتری تعریف دیگری از ساختمان هوشمند است. (یعنی بتوانیم یک سری لوازم مثل روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم صوت و پریزهایی که وسایل الکتریکی به آن‌ها متصل هستند از طریق سیستم‌های رایانه‌ای از راه دور و نزدیک فرمان بدهیم و کنترل کنیم)، درواقع سیستم هوشمند یک سیستم کنترل مبتنی‌بر کامپیوتر است.

اما ساختمان هوشمند واقعی تعریفی دیگر دارد! یعنی بتواند خود تصمیم بگیرد.

درواقع باید به این موضوع همین ابتدا پرداخته شود فرق بین هوشمندسازی و اتوماسیون در چیست؟

هوشمندسازی به معنای واقعی کلمه یعنی قدرت تصمیم‌گیری به این معنا که سیستم بتواند با توجه به ورودی‌ها مثل نور، صدا و ... تصمیمی از روی استدلال و تحلیل اتخاذ کند و براساس آن خروجی‌های منتخب را متصل کند.

فهرست مطالب کتاب

تعریف ساختمان هوشمند
تاریخچه ساختمان هوشمند
تفاوت BMS و SMART HOME چیست؟
اجزای اصلی خانه هوشمند
کاربرد سیستم هوشمند ساختمان
اصطلاحات کاربردی
(اترنت)ETHERNET
پروتکل WIFI (وای فای)
پروتکل BLUETOOTH (بلوتوث)
پروتکل INFRARED (فروسرخ یا مادون قرمز )
پروتکل THREAD (رشته)
پروتکل KNX
پروتکل X10
PLC BUS پروتکل
پروتکل S_BUS
پروتکل مدباس MOD BUS
پروتکل‌های ارتباطی بی‌سیم
پروتکل ZIGBEE
پروتکل Z-WAVE
پروتکل INSTEON
مفهوم شبکه و شبکه‌سازی
انواع برق کشی در ساختمان
سیم‌کشی سنتی
سیم‌کشی نوین
سیم‌کشی هوشمند
متد هوشمندسازی با سیم
متد هوشمندسازی بی‌سیم
میکروکنترلی
PLCها
ماژولار
سناریو در خانه هوشمند
معرفی قطعات در ساختمان هوشمند
رله‌های هوشمند (عملگرها)
پاور یا تغذیه
انواع کلیدها و تاچ پنل‌ها
موزیک پلیرها
ماژول‌های اینترفیس (رابط کاربری)
دیمرها
دیمر چراغ‌های LED
ماژول‌های GSM و پیامکی
انواع سنسورها و تجهیزات حفاظتی
لیست انواع سنسور خانه هوشمند
کاربرد سنسورهای خانه هوشمند
تصویر کلی نرم افزار ETS در هوشمندسازی
نحوه‌ی برنامه‌ریزی نرم‌افزار ETS
سیم، کابل
سرعت انتقال داده و پهنای باند در کابل شبکه
اقدامات لازم جهت سیم کشی ساختمان هوشمند
لوله گذاری سیم کشی هوشمند
سیستم ارت
هدف از ایجاد ارت در دستگاه‌های برقی
همبندی
پروژه برق هوشمند
بی‌سیم
پرده برقی
تاچ پنل اصلی
صوت هوشمند
اعلام حریق متعارف
آنتن مرکزی
جعبه فیوز و تابلو برق‌های واحد
تعریف فیوز
انواع فیوز
کلید مینیاتوری
کلید کامپکت MCCB
RCD، کلید جریان باقی‌مانده، کلید جریان تفاضلی
شمای کلی تابلو هوشمند
اقدامات لازم برای شروع یک پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-218-627-2
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای

برای دریافت کتاب ساختمان هوشمند از مبتدی تا حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.