معرفی و دانلود کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019: طراحی و توسعه راهکارهای مدیریت پایگاه داده

عکس جلد کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019: طراحی و توسعه راهکارهای مدیریت پایگاه داده
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019: طراحی و توسعه راهکارهای مدیریت پایگاه داده

عطاءاله یزدانی، کارشناس خبره‌ی علوم کامپیوتری و مدیریت فناوری اطلاعات در کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 یک کلاس درس اختصاصی برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی مدیریت و حفظ پایگاه داده ترتیب داده است. سرفصل‌های این اثر آموزشی براساس یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزار‌های مدیریت داده یعنی Microsoft SQL Server تدوین شده و نیاز شما را در آشنایی با ظرفیت‌های بی‌نظیر این ابزار برآورده می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019

این‌روز‌ها تمامی سازمان‌ها برای ارتقای موفقیت و کیفیت خدمات خود به پایگاهی برای حفظ و مدیریت داده نیازمند هستند. کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 اثری آموزشی برای آشنایی با مبانی این حوزه و همچنین شناخت یکی از مهم‌ترین نرم‌افزار‌های ساخت و مدیریت داده یعنی Microsoft SQL Server است. عطاءاله یزدانی که خود دارای مدارک تخصصی از شرکت بین‌المللی مایکروسافت است، راهنما و آموزگار شما در این اثر خواهد بود.

اگر بخش‌های مختلف یک سازمان را به ارگان‌های مختلف بدن تشبیه کنیم، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده نقش مغز سیستم را ایفا می‌کند. شرکت بزرگ مایکروسافت، با توجه به نیاز مبرم کاربران خود به مدیریت راحت و کم‌هزینه‌ی داده‌ها، اقدام به ساخت نرم‌افزاری فوق‌العاده با نام Microsoft SQL Server کرده است؛ نرم‌افزاری که رویای ثبت و دسته‌بندی بهینه‌ی داده‌ها را به یک واقعیت شیرین بدل می‌کند. اما بهره‌برداری از نرم‌افزار اس کیو ال سرور نیز مانند هر ابزار هوشمند و حرفه‌ای دیگری نیازمند آشنایی کافی با محیط کاری برنامه و ظرفیت‌های مختلف آن است.

نویسنده‌ی کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 سعی دارد به بیانی ساده و جامع این نیاز مهم را برای خوانندگان فارسی‌زبان برآورده کند. این کتاب حاصل خلاصه‌ای از تألیف‌ها و ترجمه‌های مؤلف از آثار مختلف در این حوزه است و به‌عبارتی می‌توان از آن به‌عنوان الفبای کار با برنامه‌ی اس کیو ال نام برد. همچنین برای آشنایی بهتر کاربران مبتدی با مفاهیم پیشرفته، سعی شده تا برخی موضوعات با توضیحات بیشتری همراه شده و در کنار نوشتار فنی کتاب، معادل‌های معمول و کاربردی اصطلاحات نیز ذکر گردد.

کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 دارای یازده فصل اصلی است و هر بخش آن به یکی از موضوعات تخصصی این برنامه اختصاص دارد. همچنین نویسنده برای دسترسی راحت‌ و سریع‌تر به هریک از مباحث، بخشی با عنوان خلاصه‌ی فصل در پایان هر فصل گنجانده شده. فرآیند نصب و آشنایی با تنظیمات برنامه، بهینه و امن‌سازی پایگاه داده، خودکارسازی وظایف، ارتقا و افزایش دسترسی، نظارت و پشتیبانی و ترمیم داده بخشی از موضوعات مهمی‌ست که در این اثر مطالعه می‌کنید. همچنین باتوجه به کاربرد بالای سرور‌های فضای ابری، در سرفصل‌های پایانی کتاب به‌طور اختصاصی به موضوع رایانش ابری خواهیم پرداخت.

این اثر پرفایده با تلاش انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران تهیه شده است.

کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به علوم کامپیوتری و به‌ویژه حوزه‌ی برنامه‌نویسی و مدیریت پایگاه داده‌ها، مخاطبان اصلی این اثر آموزنده هستند.

در بخشی از کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019: طراحی و توسعه راهکارهای مدیریت پایگاه داده می‌خوانیم

کاربرد این حالت برای مکعب‌های داده که به‌صورت متمرکز ایجاد شده و در مدل‌های داده‌کاوی و سناریوهای هوش تجاری می‌باشد. حالت چند بعدی مستلزم پردازش منظم دادهبوده و بنابراین رویکرد آن برای انجام تجزیه‌ و تحلیل‌های متمرکز گسترده، پیش‌بینی روندها، مطالعات طول و عرض جغرافیایی و دیگر موارد مشابه منظور شده است. حالت چند بعدی به‌عنوان یک حالت گسترده‌‌، با ظرفیت و قابلیت بیشتر و مقیاس‌پذیری بالاتر طراحی شده، اما اغلب با تاخیر داده مواجه است. (البته برای این منظور می‌توان از مدل ذخیره‌سازی بنام پردازش تحلیلی رابطه‌ای آنلاین برای تجزیه و تحلیل بلادرنگ استفاده کرد که با محدودیت‌هایی نیز همراه است).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
مقدمه
درباره‌ی مولف
بخش اول
فصل اول: استقرار و راه‌اندازی SQL Server 2019
فصل دوم:‌ مراقبت‌های محیط SQL Server
بخش دوم:‌ مدیریت و پشتیبانی از سرور و پایگاه داده
فصل سوم: تهیه نسخه‌های پشتیبان و عملیات بازیابی
فصل چهارم: امن‌سازی SQL Server
فصل پنجم: ترمیم خرابی پایگاه داده
فصل ششم: معماری، ایندکس‌گذاری، ارزیابی و بهبود عملکرد
بخش سوم: امنیت، تاب‌آوری و مقیاس‌پذیری
فصل هفتم:‌ برنامه‌ریزی برای ارتقای نسخه
فصل هشتم: خودکارسازی (استفاده از ابزارهای مدیریت و نظارت)
فصل نهم: پیکربندی ویژگی‌های Always On High-Availability
فصل دهم: کاربرد و معماری OLTP درون-حافظه
فصل یازدهم: SQL Server و رایانش ابری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019: طراحی و توسعه راهکارهای مدیریت پایگاه داده
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-622-218-619-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019

برای دریافت کتاب راهنمای مدیریت SQL Server 2019 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.