معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native

در کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native، همانگونه که از عنوان کتاب پیداست، با کمک تمرین‌های متعدد و نمونه‌های عملی با آموزش دقیق روند ساخت برنامه‌های کاربردی با کمک کتابخانه‌ی React در بستر زبان JavaScript آشنا می‌شویم. نویسندگان کتاب، دوین ابوت، حسین دیرده، سوفیا شومیکر و آنتونی آکومازو، همه از جمله توسعه‌دهندگان بسیار موفقی هستند که حاصل سال‌ها تجربه و مهارت خود در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزار به وسیله‌ی جاوااسکریپت را در این منبع آموزش کامل و جامع در اختیار توسعه‌دهندگان تازه‌کار از سرتاسر جهان قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native

React Native در واقع یک فریم ورک UI بر اساس زبان جاوا اسکریپت است که توسط شرکت فیسبوک و برای افزایش بهره‌وری در روند ساخت و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل، معرفی و به بازار عرضه شده است. شرکت فیسبوک یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های نرم‌افزاری جهان و پیشرو در صنعت ابزارهای موبایل است که در تولید و توسعه‌ی تعدادی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تلفن همراه، مانند Facebook، Instagram و Whatsapp نقش دارد.

توسعه‌دهندگانی که در روند توسعه‌ی این نرم‌افزارها نقش داشتند متوجه مشکلی در روند کار خود شدند: سیستم‌عامل‌های مختلفی که این اپلیکیشن‌ها روی آن‌ها نصب و اجرا می‌شدند از زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوتی استفاده می‌کردند. این مشکل باعث می‌شد که سالانه منابع انسانی، مالی و زمان و انرژی بسیاری صرف ترجمه‌ی کدهای هر برنامه به زبان‌های مختلف شود. نیروهای متخصصی که مشغول ساخت و توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی تلفن همراه بودند، برای حل این مشکل دست به تولید فریمورک React Native زدند. این فریمورک در واقع نسخه‌ی توسعه داده شده و گسترده‌ی کتابخانه‌ی React جاوااسکریپت است که امکان طراحی یک نرم‌افزار کاربردی موبایل با قابلیت اجرا روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس را برای کاربران فراهم می‌کند. اصطلاح Fullstack React Native معمولاً به ساخت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه در دو مرحله اشاره دارد: ساخت فضای رابط کاربری (فرانت اند) اپلیکیشن به وسیله‌ی React Native و استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی مانند جاوااسکریپت برای طراحی و ساخت قسمت بک‌اند و دیتابیس برنامه.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native

کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native، ترجمه‌ی کتاب Fullstack React Native: the complete guide to React Native به قلم تعدادی از مجرب‌ترین توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت، شامل دوین ابوت (Devin Abbott)، حسین دیرده ( Houssein Djirdeh)، آنتونی آکومازو (Anthony Accomazzo) و سوفیا شومیکر (Sophia Shoemaker) است که به وسیله‌ی فاطمه سادات لواسانی و ریحانه علیزاده ترجمه شده و در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است. این کتاب در یازده بخش نگاشته شده و با معرفی گام‌به‌گام نمونه‌هایی از طراحی نرم‌افزارهای تلفن همراه، به آموزش عملی طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن به کمک React Native می‌پردازد.

برای مطالعه و یادگیری مطالب کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native به آشنایی ابتدایی با زبان جاوا اسکریپت و مهارت‌های ساده‌ی کامپیوتری احتیاج دارید.

کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native به تمام افرادی که به یادگیری طراحی و توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی تلفن همراه علاقه دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native می‌خوانیم

حالا که آشنایی کاملی نسبت به ترکیب اجزا پیدا کرده‌ایم، آماده‌ایم تا یک نگارش ایستا از برنامه کاربردی خود بسازیم که فقط حاوی داده‌ای است که به‌طور درون برنامه‌ای کدنویسی شده است. همان‌طور که در فصل قبلی متوجه شدیم، بسیاری از برنامه‌های کاربردی که ما می‌سازیم، به جزء سطح بالا نیاز دارند تا با سرور ارتباط برقرار کنند. در این سناریوها، سرور منبع اصلی حالت خواهد بود و React Native خودش را مطابق با داده‌ای که سرور فراهم می‌کند، رندر خواهد کرد. اگر برنامه کاربردی فعلی از این الگو پیروی کند، بهنگام‌رسانی‌ها را نیز به سرور ارسال خواهد کرد، همانند وقتی که تایمر شروع می‌شود. به‌هرحال، برای سهولت کار، در این فصل به‌جای برقراری ارتباط با سرور، حالت محلی را رندر می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: شروع کار با React Native
فصل دوم: اصول اولیه React
فصل سوم: اجزای کلیدی، بخش 1
فصل چهارم: اجزای کلیدی، بخش 2
فصل پنجم: APIهای کلیدی، بخش 1
فصل ششم: APIهای کلیدی، بخش 2
فصل هفتم: پیمایش
فصل هشتم: انیمیشن
فصل نهم: حرکات
فصل دهم: ماژول‌های Native
فصل یازدهم: ساخت و انتشار
ضمیمه: ورژن‌های JavaScript

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع Fullstack React Native
نویسنده، ، ،
مترجمریحانه علیزاده، فاطمه سادات لواسانی
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات537
زبانفارسی
شابک978-622-6102-66-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native

برای دریافت کتاب راهنمای جامع Fullstack React Native و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.