معرفی و دانلود کتاب Flutter در عمل

عکس جلد کتاب Flutter در عمل
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب Flutter در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب Flutter در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب Flutter در عمل

اریک ویندمیل در کتاب Flutter در عمل به معرفی بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار Flutter به کمک زبان برنامه‌نویسی دارت می‌پردازد و امیدوار است با معرفی منبع آموزشی عملی و همه‌جانبه‌ای برای آشنایی با فلاتر، توسعه‌دهندگان بیشتری را متوجه مزایا و دلایل محبوبیت آن کرده و همچنین منبع جامع و کاملی برای یادگیری اصول طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل در اختیار خوانندگان علاقه‌مند از سرتاسر جهان قرار بدهد.

درباره‌ی کتاب Flutter در عمل

یکی از چالش‌هایی که توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها را سال‌ها درگیر خود کرده است، طراحی و توسعه‌ی برنامه‌هایی است که روی سیستم‌عامل‌های مختلف، مانند IOS و Android قابل اجرا باشد. سال‌هاست که شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار سرمایه‌های انسانی، مالی، و انرژی و زمان هنگفتی را صرف ترجمه‌ی کدهای نرم‌افزار خود از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف به یکدیگر می‌کنند تا قادر باشند بهترین تجربه‌ی استفاده از خدمات خود را در اختیار تمام کاربران مصرف‌کننده قرار بدهند. کمپانی گوگل در تلاش برای حل این مشکل در سال 2018 میلادی، بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار Flutter را معرفی و روانه‌ی بازار کرد. Flutter یک فریم‌ورک واسط است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به کمک زبان برنامه‌نویسی Dart تنها با یک کد مبنای واحد به طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزارهایی بپردازند که روی سیستم‌عامل‌های مختلف قابل اجرا باشد. با وجود اینکه زمان زیادی از ساخت و معرفی این ابزار نگذشته است، اما امروزه فلاتر یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای توسعه نرم‌افزار است که توسط متخصصین برنامه‌نویسی از سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب Flutter در عمل

اریک ویندمیل (Eric Windmill) در کتاب Flutter در عمل (Flutter in Action) به کمک تمرین‌های متعدد و نمونه پروژه‌های عملی به آموزش گام به گام روند طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن در Flutter به وسیله‌ی زبان برنامه‌نویسی دارت می‌پردازد. کتاب Flutter در عمل در طی یازده فصل و چهار بخش به معرفی جامع و کامل این ابزار برنامه‌نویسی می‌پردازد. بخش اول کتاب که شامل فصل یک تا سه است، به معرفی کلی فلاتر، زبان برنامه‌نویسی دارت، و مفاهیم و اصول اولیه‌ی کار با این ابزارها پرداخته است. بخش دوم کتاب، شامل فصل سوم تا ششم، به آموزش اصول، امکانات و ابزارهای اساسی و آشنایی با فضای کاربری فلاتر اختصاص داده شده. در بخش سوم با طراحی و توسعه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی در فلاتر، فرآیند طراحی و توسعه‌ی یک نرم‌افزار ساده در فلاتر را به صورت گام به گام دنبال می‌کنیم و اصول برنامه‌نویسی با فلاتر را به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر می‌آموزیم. در بخش چهارم کتاب، یعنی فصل دهم و یازدهم، با تعدادی از ابزارهای خارجی که در روند کار با فلاتر مفید خواهد بود، مانند کار با JSON و Firebase به صورت مختصر آشنا می‌شویم.

برای مطالعه و یادگیری مطالب کتاب Flutter در عمل به آشنایی ابتدایی با مهارت‌های ساده‌ی کامپیوتری و آشنایی کلی با حداقل یک زبان برنامه‌نویسی احتیاج دارید.

نکوداشت‌های کتاب Flutter در عمل

  • یک ابزار بی‌نظیر برای شروع یادگیری فلاتر. (از مقدمه‌ی ری ریشپتر، گوگل)
  • یک گزینه‌ی آموزشی مفید برای تازه‌کارها و منبعی عالی برای افرادی که با اصول اولیه‌ی فلاتر آشنا هستند. (Gary Bake, Samuel Bosch)
  • یک منبع ضروری برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایل را یاد بگیرند. (Jose San Leandro)

کتاب Flutter در عمل برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب Flutter در عمل به تمام توسعه‌دهندگان تازه‌کار و دانشجویان علاقه‌مندان حوزه‌ی علوم کامپیوتر پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب Flutter در عمل می‌خوانیم

برنامه‌های کاربردی مدرن اساساً همه یک کار را انجام می‌دهند: آن‌ها به ما (انسان‌های باهوش) راهی برای پردازش و همکاری با مجموعه داده‌های بزرگ می‌دهند. برخی برنامه‌های کاربردی در مورد ارتباطات هستند، مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل. برخی از آن‌ها در مورد سازمان‌دهی هستند، مانند تقویم و یادداشت‌برداری. برخی از آن‌ها به سادگی رابطه‌ای دیجیتالی به بخشی از دنیای واقعی که پیمایش آن برای برنامه‌نویسان سخت است، هستند مانند: برنامه‌های کاربردی همسریابی. اما همه‌ی آن‌ها کار یکسانی را انجام می‌دهند. آن‌ها به کاربر یک راه خوب برای تعامل با داده‌ها می‌دهند.

داده‌ها دنیای واقعی را نشان می‌دهند. همه‌ی داده‌ها چیزی واقعی را توصیف می‌کنند. این همان چیزی است که برنامه‌نویسی شیءگرا در مورد آن است: این امر روش خوبی را برای مدل‌سازی داده‌هایمان بعد از اشیای دنیای واقعی به ما می‌دهد. در این روش داده‌هایی که کامپیوترهای خنگ دوست دارند، گرفته می‌شوند و کمی انتزاع اضافه می‌شود بنابراین، انسان‌های باهوش می‌توانند اراده‌ی ما را به کامپیوترها تحمیل کنند. این امر خواندن کد و استدلال در مورد آن را آسان می‌کند و کد را بسیار قابل استفاده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
تقدیر و تشکر
در مورد این کتاب
درباره نویسنده
در مورد تصویر روی جلد
بخش اول: با Flutter آشنا شوید
فصل 1: با Flutter آشنا شوید
فصل 2: معرفی مختصر Dart
فصل 3: شروع ناگهانی Flutter
بخش دوم: تعامل کاربر، شیوه‌ها و انیمیشن‌های Flutter
فصل 4: ویجت‌ها، تم‌ها و طرح‌بندی‌های مهم
فصل 5: تعامل کاربر: فرم‌ها و حرکات
فصل 6: قرار دادن پیکسل‌ها: انیمیشن‌های Flutter و استفاده از بوم طراحی
بخش سوم: مدیریت حالت و Dart ناهمگام
فصل 7: مسیریابی دقیق در Flutter
فصل 8: مدیریت حالت Flutter
فصل 9: Dart و Flutter ناهمگام و پیمایش نامحدود
بخش چهارم: فراتر از پایه و اساس
فصل 10: کار کردن با داده‌ها: HTTP، Firesbre و JSON
فصل 11: آزمودن برنامه‌های کاربردی Flutter
پیوست الف: نصب: Dart2
پیوست ب: مدیر بسته Pub
پیوست ج: Flutter برای توسعه‌دهنگان وب
پیوست د: Flutter برای توسعه‌دهنگان iOS
پیوست ه: Flutter برای توسعه‌دهندگان Android

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب Flutter در عمل
نویسنده
مترجمشیما رضایی، فاطمه سادات لواسانی
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات441
زبانفارسی
شابک978-622-7571-37-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب Flutter در عمل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب Flutter در عمل

برای دریافت کتاب Flutter در عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.