معرفی و دانلود کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim

عکس جلد کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim

کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim، مرجعی کامل برای آشنایی با ادیتور حرفه‌ای ویم است. سید حسین رجاء، در این اثر تمامی ویژگی‌های Vim، از جمله حالت‌های مختلف ویرایش، دستورات حرکتی، دستورات ویرایشی، دستورات جست‌وجو و جایگزینی، تنظیمات و سفارشی‌سازی‌های این ویرایشگر محبوب و پرکاربرد را توضیح داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با یادگیری طیف گسترده‌ای از دستورات پیچیده‌ی کار با متن، نسبت‌به ویرایشگر حرفه‌ای Vim،‌ مسلط می‌شوید.

درباره‌ی کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim

کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim، منبع کاملی برای یادگیریِ روش‌های مختلف کار با ادیتور ویم است. سید حسین رجاء، نویسنده‌ی کتاب، روش‌های جست‌وجو و جایگزینی متن، ناوبری آسان در بین خطوط و پاراگراف‌ها، ویرایش‌های پیچیده متنی و ادغام با زبان‌های برنامه‌نویسی در ویرایشگر ویم را در این اثر به خواننده آموزش داده است.

پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، می‌توانید با شیوه‌های کارآمد و حرفه‌ای ویرایشگر ویم برای برنامه‌نویسی، توسعه‌ی وب، مدیریت سیستم و نگارش مقاله‌های علمی، کمک بگیرید. در این اثر مفاهیم پایه و متوسط کار با ویرایشگر ویم آموزش داده‌ شده است. این آموزش‌ها با این پیش‌فرض مطرح شده که خواننده، از دانش اولیه برای کار با رایانه آگاهی دارد. کتاب حاضر، مرجع کاملی برای یادگیری ویم است. نویسنده، تمامی حالت‌های مختلف ویرایش، دستورات حرکتی، دستورات ویرایشی، دستورات جست‌وجو و جایگزینی، تنظیمات و سفارشی‌سازی‌ها را در این اثر مطرح کرده تا با کتابی روبه‌رو باشیم که پس از مطالعه، خواننده را به استادتمامِ کار با ویرایشگر ویم تبدیل می‌کند. مولف، در کنار توضیح مفاهیم آموزشیِ کار با ویم، مثال‌های متعدد و تمرین‌های عملی را نیز در هر بخش مطرح کرده است. مثال‌های ارائه شده در کتاب، برگرفته از دنیای واقعیِ برنامه‌نویسی و مدیریت سیستم هستند و به شما کمک می‌کنند تا کاربرد عملی Vim را در وظایف روزمره‌ی خود مشاهده کنید. این مثال‌ها، اثربخشی چشمگیری در درک و تسلط بر مفاهیم آموزشیِ کتاب دارد. پس از معرفی ویم و توضیح ویژگی‌های مهم این ویرایشگر، روش‌های نصب و پیکربندی آن را در پلتفرم‌های مختلفِ ویندوز و لینوکس مطالعه می‌کنید.

مطالب کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim با روش راه‌اندازی این ویرایشگر و صدور فرمان در ویم ادامه پیدا می‌کند. تمامی مراحلِ درج متن قبل از مکان‌نما، درج متن در ابتدای خط، درج متن بعد از مکان‌نما و ایجاد خط‌های جدید در بخش‌های مختلفِ مکان‌نما، در بخش آموزش دستوراتِ استفاده از قابلیت‌های ویرایشِ ادیتور ویم با توضیحاتی گویا، آموزش داده شده است. پس از آشنایی با مفاهیم اولیه‌ی کار با ویم، ویژگی‌های حرفه‌ای این ادیتور، مانند بافر، سوآپ، دستور چندموقعیتی و مهارت‌های جست‌وجو را یاد می‌گیرید.

کار با فایل‌های متعدد، استفاده از نشانگرها، ماکروها، ثبات‌ها، اعمال تاشو، نشان‌دادن تفاوت و استفاده به‌عنوان آی.‌دی‌.‌ئی، مفاهیم آموزشی دیگری هستند که با مطالعه‌ی کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim می‌خوانید. مطالب این کتاب با آموزش‌ روش‌های ویرایش فایل از راه دور، نکته‌ها و ترفند‌های حرفه‌ای کار با ویم و شخصی‌سازی این ادیتور، خاتمه می‌یابد. در انتهای این اثر منابعی برای کسبِ اطلاعات بیشتر برای کار با ویرایشگرِ ویم، مطرح شده است. تمامی آموزش‌های نصب و پیکربندی و کار با ادیتور ویم در این اثر با تصویرهایی واضح و گویا، توضیح داده شده تا فرایند کار با ویم، پیچیدگی‌ خاصی برای خواننده نداشته باشد.

کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim برای چه کسانی مناسب است؟

متخصصان پردازش متون، مهندس‌های فعال در حوزه‌ی نرم‌افزارهای متن‌باز، برنامه‌نویسان، مدیران شبکه، دانشجویان رشته‌‌ی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، مخاطب‌های اصلی کتاب راهنمای آموزش ویرایشگر حرفه‌ای Vim به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به آشنایی با ویرایشگرهای حرفه‌ای متن نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim می‌خوانیم

بافر، حافظه‌ی موقتی است که توسط Vim استفاده می‌شود. وقتی فایلی را در ویرایشگر باز می‌کنیم، Vim محتویات آن را از درایو دیسک بارگیری می‌کند. این محتویات در حافظه (RAM) ذخیره می‌شوند. هر زمان که فایلی را ویرایش می‌کنیم، در واقع در حال ویرایش فایل از بافر هستیم؛ پس از اتمام ویرایش و ذخیره‌ی فایل، آن زمان فقط محتوای بافر به فایل مناسب منتقل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: معرفی VIM
فصل دوم: نصب و پیکربندی
فصل سوم: دوستان VIM
فصل چهارم: آشنایی
فصل پنجم: کمک گرفتن
فصل ششم: ویرایش
فصل هفتم: پیمایش
فصل هشتم: ویرایش حرفه‌ای
فصل نهم: جست‌وجو
فصل دهم: کار با چندین چیز
فصل یازدهم: نشانگرها
فصل دوازدهم: ماکروها
فصل سیزدهم: ثبات‌ها
فصل چهاردهم: تاشو کردن (FOLDING)
فصل پانزدهم: تفاوت‌ها (DIFF)
فصل شانزدهم: افزونه‌ها
فصل هفدهم: استفاده به‌عنوان IDE
فصل هجدهم: ویرایش فایل از راه دور
فصل نوزدهم: نکات و ترفندها
فصل بیستم: شخصی‌سازی
مراجع و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-536-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim

برای دریافت کتاب راهنمای آموزشی ویرایشگر حرفه‌ای Vim و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.