معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن، منبعی برای آشنایی و بررسی دو سبک پیشرو در معماری و طراحی داخلی است. محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، نویسنده‌های کتاب، در این اثر روش‌هایی را برای تلفیق و بهره‌برداری از این سبک‌های محبوبِ دکوراسیون داخلی به خواننده آموزش می‌دهند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، دکوراسیون داخلی را با فضایی منحصر‌به‌فرد و چشم‌نواز طراحی خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن، اثری خواندنی برای علاقه‌مندانِ آشنایی با شیوه‌های متفاوت و جدید چیدمان منزل است. محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، نویسنده‌های کتاب،‌ در این اثر به معرفی سبک باوهاس و پست مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل پرداخته‌اند. تاکید بر فرهنگ شهری و فناوری‌، از اصول مهم سبک‌های پست مدرن و باوهاس به حساب می‌آید. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، یکی از مهم‌ترین قواعد طراحی در این سبک‌ها، رها شدن از چیزهای تزئینیِ اضافه است. در بخش نخست کتاب حاضر به معرفی سبک باوهاوس پرداخته شده است. پس از مطالعه‌ی این بخش با موارد مهمی که در سبک باوهاس کاربرد دارد، آشنا می‌شوید. لمینت مات یا براق، کاشی‌های سفید و بژ و منابع نوری ظریف و شیک، وسیله‌ها و موادی هستند که طراحان در دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس آن را به کار می‌گیرند. در ادامه‌ی معرفیِ سبک باوهاس، به اهمیت نورپردازی در این سبک اشاره شده است. در این سبک نور باید به میزان حداکثر در طراحی به کار گرفته شود. نویسنده‌‌ها در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن به خواننده آموزش می‌‌دهند که برای طراحی چیدمان داخلی منزل با این سبک‌ها، باید حتماً پنجره‌های بسیار بزرگی در منزل قرار بگیرد. پرده‌های این پنجره‌ها نیز باید مدرن و امروزی باشند تا سازگاری بیشتری با سبک باوهاوس و پست مدرن پیدا کنند. نویسنده‌های کتاب، در کنار معرفی اصول سبک باوهاس، خواننده را با تاریخچه‌ای مختصر از این سبک طراحی دکوراسیون، آشنا می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن

در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن، اصولِ مهم این سبک را فرا می‌‌گیرید. خطوط صاف و هندسی، یکی از مهم‌ترین اصل‌هایی است که نویسنده‌های کتاب به رعایت آن در طراحی دکوراسیون تأکید دارند. در سبک باوهاس از خطوط منحنی و تزیینات غیرضروری پرهیز می‌شود. از طرف دیگر طراحان باید در این سبک تأکید ویژه‌ای بر خطوط صاف و هندسی داشته باشند. استفاده از مصالح نوین در طراحی دکوراسیون باوهاس، یکی دیگر از اصولی است که با مطالعه‌ی این کتاب فرا می‌گیرید. در سبک باوهاوس از مصالح نوین مانند فولاد، شیشه و بتن در کنار مصالح سنتی مانند چوب و آجر استفاده می‌شود.

به گفته‌ی‌ نویسنده‌های کتاب، کارایی و عملکرد در طراحی دکوراسیون باید در بهترین شکل خود انجام شود. منظورِ نویسنده‌ها از کارایی و عملکرد، طراحی دکوراسیون به گونه‌ای است که مبلمان و اشیاء تا حد امکان کاربردی و کارآمد باشند. رنگ‌های خنثی، یکی دیگر از نشانه‌های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس است. نویسنده‌ها در این کتاب استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه و خاکستری را به عنوان رنگ‌های پایه به طراحان دکوراسیون خانگی آموزش می‌دهند. پس از آشنایی خواننده با مکتب باوهاس، نویسنده‌های این اثر درآمدی بر سبک پست مدرن نیز مطرح کرده‌اند. بر اساس اطلاعات کتاب،‌ سبک طراحی پست مدرن در اواخر قرن بیستم شکل گرفت. این سبک واکنشی به قواعد و نظم حاکم بر سبک‌های مدرن، مانند باوهاوس بود. اطلاعات کتاب حاضر به خواننده برای اجرای طرح‌های دکوراسیون منزل بر اساس مکتب‌های پست مدرن و باوهاس کمک می‌کند. در کنار متن‌های کتاب، تصاویر رنگی مرتبط با سبک‌های دکوراسیون مطرح‌شده نیز در این اثر جای گرفته تا درک مفاهیم آن راحت‌تر باشد.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن را انتشارات بانژ چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

مطالعه‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به آشنایی با سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی، مخاطب اصلی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن می‌خوانیم

در دهه‌های 1970 تا 1980 طراحان پست‌مدرن، به‌دنبال انحلال قوانین خشن و سخت‌گیرانه و عقلانیت مدرنیسم بودند. آن‌ها رسمی‌بودن، سلیقه جهانی و جدی‌بودن در طراحی را دور انداختند و به‌جای آن، به ترکیب اشیای برجسته، پر زرق و برق و زودگذر دست زده و فضاهای داخلی متنوع و معماری نمادین و سمبلیک را به نمایش گذاشتند. طراحی پست‌مدرن، اغلب با رنگ‌های اشباع‌شده، الگوهای رسا و پرجلوه و کنتراست‌های قوی، مشخص می‌شود. طراحان اولیه این سبک، هرگز قصد نداشتند آثار خود را به بخشی از مد جاودانه و ابدی تبدیل کنند، بلکه آن‌ها ترجیح می‌دادند که آثارشان نمایشی، زودگذر و بی‌دوام باشد. طراحان پست‌مدرن، با اضافه‌کردن رنگ، الگو و تزئینات، قصد داشتند که اشیاء عادی و روزمره را، به وسایلی با تعمق بصری تبدیل کنند. عناصر معماری و اجزای به‌کاررفته، اغلب غیرضروری و اضافه هستند و تنها برای دکوراسیون یا ایجاد جذابیت بصری از آن‌ها استفاده می‌شود.

در طراحی پست‌مدرن با تغییر سلسله‌مراتب فضایی، متریال‌های ارزان و روزمره، جای خود را به اشیای گران‌قیمت مبدل نمود. پلاستیک، لمینیت و مقوا از متریال‌های کلیدی می‌باشند که، استفاده شده و از طریق طراحی‌های مخصوص بر ارزش آن‌ها افزوده شده است. طراحان پست‌مدرن همچنین، به‌دنبال درهم‌گسیختن فرهنگ پاپ و فرهنگ تجملاتی، از طریق ترکیب منابع، تصاویر و فرم‌ها بوده‌اند. برای طراحان پست‌مدرن، فرم آن چیزی بود که آن‌ها می‌خواستند و ربطی به عملکرد فضا نداشت. آن‌ها نمادگرایی را دوباره به معماری آوردند و با اشکال و فرم‌هایی که توسط معماران مدرن ممنوع شده و کنار گذاشته شده بود بازی کردند. آن‌ها فرم‌هایی شگفت‌انگیز را از دل تاریخ استخراج کرده و آن‌ها را به اشیای غیرمنتظره تبدیل می‌کردند. طراحی پست‌مدرن، به معنای آن است که شما را به فکر وا دارد، از آنچه که شما درباره اشیای معماری و ترکیب‌ بندی می‌دانید، تفسیر تازه‌ای ارائه دهد و حتی شما را به خنده بیندازد. سبک پست‌مدرن از طراحی مینیمالیستی پرهیز کرده و از تزئینات استقبال می‌کند. با این حال، این تزئینات همیشه در سطوح اعمال می‌شوند و بنابراین عمق واقعی ندارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک باوهاس
دکوراسیون به سبک باوهاس
طراحی داخلی باوهاس
نمونه‌های طراحی باوهاس
فضای داخلی الهام‌گرفته از باوهاس
برایند طراحی باوهاس
معماری روز مدرن: طراحی باوهاس
مکتب معماری باوهاس
درآمدی بر سبک پست‌مدرن
راهنمای طراحی پست‌مدرن
طراحی پست‌مدرن
به سبک پست‌مدرن تزئین کنید
مبانی طراحی پست‌مدرن
دکوراسیون با مفهوم پست‌مدرن
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-5509-32-0
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک باوهاس + پست مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.