معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی نورولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی نورولوژی
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی نورولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی نورولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی نورولوژی

کتاب درسنامه طلایی نورولوژی، منبعی جامع برای مطالعه در حوزه‌ی عصب‌شناسی است. مصطفی الماسی دوغایی، نویسنده‌ی کتاب، نمونه سوال‌های برگزیده‌ی آزمون‌های دستیاری پزشکی را در این کتاب قرار داده تا با اثری آموزشی برای کسب آمادگیِ شرکت در این آزمون روبه‌رو باشیم. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک جامعی از موضوعات اصلیِ عصب‌شناسی، پیدا می‌‌کنیم.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی نورولوژی

کتاب درسنامه طلایی نورولوژی، اثری کامل برای آشنایی با مفاهیم اصلیِ عصب‌شناسی، از جمله آناتومی، فیزیولوژی، بیماری‌ها و روش‌های تشخیص و درمانِ عارضه‌های مغزی به‌حساب می‌آید. مصطفی الماسی دوغایی، نویسنده‌ی کتاب، اطلاعات این اثر را به‌گونه‌ای نگاشته تا حدود 95 درصد از پرسش‌های آزمون دستیاری را پوشش دهد. نگارش مطالب کتاب نیز به‌گونه‌ای است که در حین مطالعه، با صرف کمترین زمان، بیشترین اطلاعات لازم به ذهن خواننده منتقل می‌شود.

در ابتدای هر فصل، توضیحاتی درباره‌ی عارضه‌های مغزی مطرح شده‌ است. تمامی این توضیحات با تصاویری واضح و جدول‌هایی گویا همراه شده‌‌اند. مطالب کتاب درسنامه طلایی نورولوژی با آموزش‌هایی درباره‌ی معاینه‌ی نورولوژی آغاز می‌شود. معاینه نورولوژی، یک بررسی دقیق از دستگاه عصبی است. متخصص مغز و اعصاب، این معاینه را برای ارزیابیِ حواس، قدرت عضلات، هماهنگی، رفلکس‌ها و عملکردهای شناختی مانند حافظه، تمرکز و زبان انجام می‌دهد. بر اساس توضیحات بخش معاینه‌ی نورولوژی، با این بررسی‌ها، بیماری‌های عصبی و میزان وخامت آن‌ها مشخص می‌شود. پزشک با بررسی نتیجه‌های به‌دست آمده از این معاینه می‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی برای درمان بیمار انجام دهد. پاراکلینیک در نورولوژی و کما موضوع بخش‌های بعدی این کتاب هستند. آسیب‌های مغزی، بیماری‌های متابولیک، مسمومیت‌ها و اختلالات عصبی در این اثر به‌عنوان مهم‌ترین دلیل‌های رفتنِ افراد به کما، ذکر شده‌اند.

آشنایی با سکته‌ی مغزی، بخش مهم دیگری از کتاب درسنامه طلایی نورولوژی را تشکیل می‌دهد. بر اساس اطلاعات این بخش، سکته‌ی مغزی وضعیتی است که در آن خون‌رسانی به بخشی از مغز قطع می‌شود و در نتیجه سلول‌های مغزی در آن ناحیه می‌میرند. ضعف یا بی‌حسی یک سمت بدن، مشکل در تکلم یا درک گفتار، اختلال در بینایی، سردرد شدید و ناگهانی، سرگیجه و نبود تعادل، علائمی است که به‌عنوان نشانه‌های سکته‌ی مغزی شناخته می‌شود. مصطفی الماسی دوغایی، پس از توضیحاتی کامل درباره‌ی سکته‌ی مغزی، اطلاعاتی از صرع، تومورهای مغزی، عفونت‌های سی.‌اِن‌.‌اِس و عوارض نورولوژیک بیماری‌های سیستمیک، مطرح می‌کند.

در ادامه‌ی کتاب درسنامه نورولوژی، اطلاعاتی درباره‌ی تروما، سردرد، دردکمر و سرگیجه مطالعه می‌کنید. نویسنده در این کتاب از روش‌های تشخیصِ بیماری دِمانس، سخن رانده‌ است. دمانس یا زوال عقل، یک اختلال مغزی مزمن و پیش‌رونده است که بر توانایی‌های شناختی مانند حافظه، تفکر، قضاوت و زبان تأثیر می‌گذارد. آلزایمر، بیماری عروقی مغز و بیماری پارکینسون، مهم‌ترین دلایل ایجاد دِمانس به‌حساب می‌آیند. مطالب کتاب حاضر با اطلاعاتی درباره‌ی بیماری‌های موتور نورون، اختلالات خواب، اختلالات وابسته به مواد و نارسایی‌های تکاملی سیستم عصبی خاتمه پیدا می‌کند.

کتاب درسنامه نورولوژی را انتشارات نوآوران دانش ماهان، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب درسنامه نورولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی متقاضیان شرکت در آزمون‌ دستیاری، مخاطب‌های اصلی کتاب درسنامه نورولوژی به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و نیاز به مرور آموخته‌های خود دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی نورولوژی می‌خوانیم

یافته‌های موجود در اختلالات مخچه‌ای: سرعت و ملودی تکلم مختل می‌شود، ماکروگرافی با لرزش (دست‌خط بزرگ می‌شود)، دیسمتری (عدم تشخیص فاصله تارگت) در سمت ضایعه، ترمور intention (در هنگام رسیدن به تارگت لرزش ایجاد می‌شود)، وجود Dysdiadochokinesia در تست Rapid Alternating Movement (حرکات ظریف و پیاپی را نمی‌تواند با دقت انجام دهد)، پدیده Rebound، هیپوتونی (در ضایعات حاد) و رفلکس‌های پاندولار، ایستادن wide based و گام‌های آهسته و نامنظم و تمایل به افتادن به سمت ضایعه، Tandem مختل.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معاینه نورولوژی
خودآزمایی فصل 1
فصل 2: پاراکلینیک در نورولوژی
خود‌آزمایی فصل 2
فصل 3: کما
خود‌آزمایی فصل 3
فصل 4: استروک
خود‌آزمایی فصل 4
فصل 5: صرع
خودآزمایی فصل 5
فصل 6: تومورهای مغزی
خودآزمایی فصل 6
فصل 7: عفونت‌های CNS
خودآزمایی فصل 7
فصل 8: عوارض نورولوژیک بیماری‌های سیستمیک
خود آزمایی فصل 8
فصل 9: تروما
خودآزمایی فصل 9
فصل 10: سردرد
خودآزمایی فصل 10
فصل 11: درد کمر و گردن
خودآزمایی فصل 11
فصل 12: سرگیجه
خودآزمایی فصل 12
فصل 13: دمانس
خودآزمایی فصل 13
فصل 14: بیماری‌های دمیلینیزان
خود آزمایی فصل 14
فصل 15: اختلالات حرکتی
خود آزمایی فصل 15
فصل 16: بیماری‌های اعصاب محیطی
خودآزمایی فصل 16
فصل 17: بیماری‌های عضلانی
خودآزمایی فصل 17
فصل 18: بیماری‌های NMJ (جانکشن نوروماسکولار)
خودآزمایی فصل 18
فصل 19: بیماری‌های موتور نورون (MND)
خودآزمایی فصل 19
فصل 20: بیماری‌های نخاعی
خودآزمایی فصل 20
فصل 21: اختلالات خواب
خودآزمایی فصل 21
فصل 22: اختلالات وابسته به مواد
خودآزمایی فصل 22
فصل 23: اختلالات تکاملی سیستم عصبی
خودآزمایی فصل 23

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی نورولوژی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-98167-8-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی نورولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی نورولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی نورولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.