معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی اورولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی اورولوژی
قیمت:
۲۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی اورولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی اورولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی اورولوژی

آموزشی جامع در زمینه مجاری ادراری و تناسلی به همراه شرح کلیه بیماری‌های مربوط به آن در کتاب درسنامه طلایی اورولوژی نوشته‌ی حسین رهنما فراهم شده است. این اثر یک کتاب درسی و دانشگاهی است که با هدف آماده کردن و کمک به داوطلبان آزمون دستیاری طراحی شده است.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی اورولوژی

کتاب درسنامه طلایی اورولوژی (Urology Study and Teaching) یک کتاب کمک آموزشی دانشگاهی در زمینه‌ی اورولوژی است که برای داوطلبان آزمون دستیاری نوشته شده و نشر نوآوران دانش (ماهان) آن را چاپ کرده است. این کتاب حداقل 95 درصد سؤالات آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد. خوانندگان این کتاب می‌توانند در حداقل زمان ممکن بیشترین بهره‌ را از مطالعه‌ی خود ببرند و آمادگی لازم را برای آزمون کسب کنند.

حسین رهنما در کتاب درسنامه طلایی اورولوژی انواع اختلالات مرتبط با مجاری ادراری را ذکر می‌کند و درباره‌ی درمان هریک توضیح می‌دهد. عفونت ادراری، اختلالات مجرای ادراری- تناسلی در زنان و مردان، عفونت ادراری در کودکان، سنگ‌های سیستم ادراری، مشکلات پروستات، بیماری‌های مثانه و کلیه، سرطان مثانه و بیضه و مشکلات ناباروری در مردان ازجمله مواردی است که مؤلف در کتاب بررسی می‌کند. نویسنده نکات درسی و آموزشی را طبقه‌بندی‌شده و با زبانی روان و ساده توضیح می‌دهد. ضمناً وی از نمودار، عکس و تصاویر رنگی نیز استفاده کرده است تا فهم مطالب برای مخاطب آسان‌تر باشد. این کتاب براساس جدیدترین آزمون‌ها و به‌روزترین منابع تألیف شده است.

همچنین در ابتدای کتاب درسنامه طلایی اورولوژی، حسین رهنما جدولی آورده است که در آن فصل‌ها بر اساس میزان اهمیت در آزمون‌های سال‌های اخیر اولویت‌بندی شده و در 4 دسته قرار گرفته‌اند. این کتاب در گروه کتاب‌های درسی دانشگاهی برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی

مؤسسه‌ی آموزشی نوآوران دانش (ماهان) مجموعه‌ای چند جلدی با عنوان درسنامه طلایی منتشر کرده که هر جلد آن به یکی از تخصص‌های رشته‌ی علوم پزشکی اختصاص دارد و استادان متخصص آن را تألیف کرده‌اند. درسنامه طلایی اورولوژی تألیف حسین رهنما جزئی از این مجموعه است که به طور تخصصی به علم اورولوژی می‌پردازد.

کتاب درسنامه طلایی اورولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب درسنامه طلایی اورولوژی برای دانشجویان رشته‌ علوم پزشکی با گرایش اورولوژی و داوطلبان آزمون دستیاری در این رشته مناسب است.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی اورولوژی می‌خوانیم

اوج بروز سرطان در دهه‌ی هشتم زندگی است و ارتباط قوی بین سموم محیطی و بروز سرطان یوروتلیال وجود دارد. در مردان 3-4 برابر شایع‌تر و در زنان نژاد سفید شانس ابتلا بالاتر از زنان سیاه پوست است. در افراد زیر 40 سال، احتمال ابتلا به سرطان مثانه غیر تهاجمی تمایز یافته نسبت به نوع تهاجمی بیشتر است. بااین‌حال، میزان مرگ‌ومیر مرحله به مرحله برای سرطان مثانه بین همه گروه‌های سنی یکسان است. میزان مرگ‌ومیر سرطان مثانه در مصر به‌علت شیوع SCC ناشی از شیستوزومیا و تهاجمی بودن آن بالاتر است. بالاترین وقوع سرطان مثانه در جنوب و شرق اروپا، خاورمیانه و شمال آمریکا و پایین‌ترین وقوع در آسیا و مناطق توسعه نیافته آفریقاست. سرطان مثانه سیزدهمین علت شایع مرگ و میر در جهان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: از اورژانس‌های اورولوژی
فصل 2: ارزیابی بیماران اورولوژی
فصل 3: اوروگرافی و سیستویورتروگرافی
فصل 4: کاربرد سونوگرافی در دستگاه ادراری
فصل 5: کاربرد CT و MRI در اورولوژی
فصل 7: عفونت‌های ادراری
فصل 13: پیوند کلیه
فصل 14: اختلالات مجرای ادراری در زنان
فصل 16: فیستول‌های سیستم ادراری تناسلی در زنان
فصل 17: آنومالی‌های مادرزادی کلیه و انسداد محل اتصال حالب به لگنچه
فصل 18: مثانه عصبی (نوروژنیک)
فصل 19: ناهنجاری‌های مادرزادی حالب
فصل 20: عفونت ادراری در کودکان
فصل 21: برگشت ادرار از مثانه به حالب (رفلاکس)
فصل 25: والو مجرای خلفی و سایر ناهنجاری‌های مجرا
فصل 28: ناهنجاری‌های مادرزادی دستگاه تناسلی خارجی در مردان
فصل 30: کریپتووکیدیسم
فصل 31: سنگ‌های سیستم ادراری
فصل 32: درمان‌های مداخله‌ای در سنگ‌های ادراری
فصل 34: بزرگی خوش‌خیم پروستات
فصل 36: کانسر پروستات
فصل 37: تومورهای کلیه
فصل 39: سرطان سطحی مثانه
فصل 40: درمان تومور مثانه مهاجم به عضله و متاستاتیک
فصل 41: سرطان بیضه
فصل 45: ناباوری در مردان
فصل 47: آدرنال
فصل 48: تنگی‌های مجرا در مردان
فصل 50: بایدها و نبایدهای اورولوژی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی اورولوژی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-7698-64-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی اورولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی اورولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی اورولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.