معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی

کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی، اثری برای کسب اطلاعات درباره‌ی تشخیص و درمان بیماری‌های کلیه است. مجتبی گرجی، نویسنده‌ی کتاب، مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی را در این اثر با زبانی ساده توضیح داده تا با منبعی خوش‌خوان برای کسب آمادگی بیشتر در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی روبه‌رو باشیم. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، اطلاعاتی به‌روز و کامل از بیماری‌های کلیوی پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی

کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی، اطلاعاتی کامل درباره‌ی بیمار‌های کلیوی را در خود گنجانده‌است. مجتبی گرجی، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر از نشانه‌های بیماری‌های کلیوی، روش تشخیص این بیماری‌ها و درمان‌ِ آن‌ها، سخن رانده‌است. پس از مطالعه‌ی این کتاب، برای شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی آماده می‌شوید و اطلاعات کاملی از روش‌های درمان بیماری‌های کلیوی پیدا می‌کنید.

مطالب کتاب حاضر با توضیحی درباره‌ی عملکرد کلیه‌ها آغاز می‌شود. کلیه‌ها به‌عنوان صافیِ بدن عمل می‌کنند و با خارج‌کردن مواد زائد و اضافی از خون، سلامت و شادابی بدن را تضمین می‌کنند. به گفته‌ی نویسنده، کلیه‌ها نقش مهمی در تنظیم فشار خون، حفظ تعادل آب و الکترولیت‌های بدن و تولید برخی هورمون‌ها دارند. در کنار توضیح عملکرد کلیه‌ها، توضیحاتی درباره‌ی خطرهای ناشی از اختلال‌های کلیوی مطرح شده‌است. با درست کار نکردن کلیه‌ها، مواد زائد و اضافی در بدن جمع می‌شود. تجمع این مواد زائد در درازمدت، مشکلات جدی مانند مسمومیت خون، تورم، مشکلات قلبی و در برخی موارد، مرگ را به‌دنبال دارد. پس از آشنایی با عملکرد کلیه‌ها، نحوه‌ی درمانِ بیماری‌های کلیوی را در این کتاب مطالعه می‌کنید. نویسنده در ادامه به توضیحاتی درباره‌ی اختلالات آب و الکترولیت‌ها، اختلالات اسید و باز، آسیب‌های حاد کلیه و نارسایی مزمن پرداخته‌است. افزایش فشار خون، کم خونی، مشکلات استخوانی، عارضه‌های قلبی و عروقی، برخی از مشکلاتی است که به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی، نارساییِ مزمنِ کلیه باعث آن‌ها می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی

پس از آشنایی با این عارضه‌ها، در این اثر توضیحاتی درباره‌ی بیماری‌های گلومرولی مطرح شده‌است. بر اساس این توضیحات، بیماری‌های گلومرولی گروهی از بیماری‌ها هستند که در آن‌ها گلومرول‌ها، به‌عنوان واحدهای فیلتر کننده‌ی خون در کلیه، دچار التهاب یا آسیب می‌شوند. این آسیب‌ها، نشت پروتئین و گلبول‌های قرمز به ادرار، تورم، فشار خون بالا و در موارد شدید، نارسایی کلیه را به‌دنبال دارد. بیماری‌های توبولو اینترستیشیال، عارضه‌ای دیگری است که در این اثر توضیحاتی درباره‌ی نشانه‌ها، روش تشخیص و درمان آن مطالعه می‌کنید. در این عارضه، قسمت‌هایی از کلیه که وظیفه‌ی تنظیم تعادل آب و مواد معدنی در بدن را بر عهده دارند، آسیب می‌بینند و عملکرد صحیح خود را از دست می‌دهند. مطالب کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی با توضیحاتی درباره‌ی بیماری‌های عروق کلیه خاتمه پیدا می‌کند. تمامی مطالب این کتاب در کنار متن با تصاویری رنگی، توضیح داده‌شده‌اند. وجود این تصاویر به انتقال بهتر مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی به ذهن خواننده، کمک می‌کند.

کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی را انتشارات نوآوران دانش ماهان، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

درباره مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان

مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان، برای داوطلبین آزمون دستیاری یا تخصص پزشکی طراحی شده است. این کتاب‌ها همه‌ی دروس موجود در آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد و ویدئوهایی نیز دارد که در آن مؤلف کتاب به توضیح و تشریح مباحثی می‌پردازد که به صورت خلاصه در کتاب به آن‌ها اشاره شده. این کتاب‌ها همگی به جامع، کامل و در عین حال خلاصه بودن معروفند و برای یادگیری در زمان محدود و دوره‌ی دروس بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. مؤلفین این کتاب‌ها که همگی از متخصصان و اساتید برتر رشته‌ی پزشکی هستند، کتاب‌ها را بر اساس منبع اصلی آزمون که توسط وزارت بهداشت معرفی شده است، گردآوری کرده‌اند. عناوین درسنامه‌ی طلایی اطفال، درسنامه‌ی طلایی گوش و حلق و بینی، درسنامه‌ی طلایی جراحی و... تعدادی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی را دارند، مخاطب‌های اصلی کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای فارغ‌التحصیلات رشته‌های پزشکی کلیه و متخصصانی که نیازی به یادآوریِ اطلاعاتِ آموخته‌ی خود دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی می‌خوانیم

اگر قطر لومن داخلی کلیه 50 تا 60 درصد تنگ شود، میزان ترشح هورمون رنین از کلیه افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن سطح آنژیوتانسینوژن و آلدوسترون خون بالا می‌رود. این عمل باعث افزایش بازجذب سدیم و آب و به دنبال آن افزایش فشار خون می‌شود و در صورتی که کلیه طرف مقابل سالم باشد، افزایش دفع سدیم از کلیه سالم صورت می‌گیرد، ولی فشار خون بالا باقی می‌ماند. بنابراین در مواردی که تنگی یک‌طرفه شریان کلیه وجود دارد، درمان استفاده از مهارکننده‌های ACE و یا مهارکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) می‌باشد. ولی اگر تنگی دوطرفه شریان کلیه وجود داشته باشد، مشکل اصلی هایپرولمی است و درمان اصلی استفاده از دیورتیک‌ها می‌باشد. لذا در این موارد استفاده از مهارکننده‌‌های ACE و یا ARB کنترا‌اندیکاسیون مطلق دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: عملکرد کلیه‌ها
فصل 2: نحوه برخورد با بیماری‌های کلیوی
فصل 3: اختلالات آب و الکترولیت‌ها
فصل 4: اختلالات اسید و باز
فصل 5: آسیب‌های حاد کلیه Acute kidney injury
فصل 6: نارسایی مزمن
فصل 7: بیماری‌های گلومرولی
فصل 8: بیماری‌های توبولو اینترستیشیال
فصل 9: بیماری‌های عروق کلیه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی نفرولوژی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-7698-95-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی نفرولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.