معرفی و دانلود کتاب خودآموز امور گمرکی

عکس جلد کتاب خودآموز امور گمرکی
قیمت:
۹۲,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز امور گمرکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز امور گمرکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز امور گمرکی

کتاب خودآموز امور گمرکی، منبعی جامع و کاربردی برای تمامی افرادی است که به دنبال آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی و فرایند ترخیص کالا از گمرک هستند. علیرضا راشدی اشرفی، نویسنده‌ی کتاب، خواننده را با اصطلاحات، تعرفه‌ها، رویه‌ها، تخلف‌ها، جریمه‌‌ها و تشریفات گمرکی آشنا می‌کند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با قوانین و مقررات گمرکیِ مربوط به صادرات و واردات کالا آشنا می‌شوید و روش ترخیص کالای خود را با کمترین زمان و هزینه فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب خودآموز امور گمرکی

کتاب خودآموز امور گمرکی، اطلاعاتی برای آشنایی با عملکرد سازمان گمرک و وظیفه‌های این اداره، تعرفه‌های گمرکی، مراحل ترخیص کالا، مدارک و اسناد گمرکی، مقررات مربوط به واردات و صادرات کالا و جرم‌ها و تخلف‌های گمرکی در اختیار خواننده قرار می‌‌دهد. علیرضا راشدی اشرفی، نویسنده‌ی کتاب، مطالب این اثر را با رویکردی کاربردی نوشته تا پس از مطالعه‌ی آن، تمامی روش‌های انجام امور گمرکی را فرا بگیرید. تعریفی از واژه‌ها، اصطلاحات و اسناد گمرکی را در ابتدای این کتاب مطالعه می‌کنید. پس از درک مفاهیم گمرکی، ارزش کالاها در گمرک را در ادامه‌ی این اثر می‌خوانید و از نحوه‌ی محاسبه‌ی ارزش گمرک، ارزش گمرکی اطلاعات و دستورالعمل‌های ضبط‌شده در نرم‌افزارها، ضوابط تعیین ارزش گمرکی کالاهای وارداتی، ملاحظات تعیین ارزش کالا و شرایط استفاده از فهرست‌ ارزش‌های صادراتی کشور مبدا، مطلع می‌شوید.

اطلاعات کتاب خودآموز امور گمرکی با تعریف صاحب کالا در گمرک، اقامتگاه قانونی صاحب کالا، نحوه‌ی وصول حقوق ورودی، ترخیص نسیه، بدهی به گمرک، مدت مجاز توقف کالا در گمرک ادامه پیدا می‌کند. آگاهی از این اطلاعات، جلوی جریمه‌های احتمالی گمرکی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. مطالعه‌ی این اثر، دیدگاه کاملی از رویه‌های گمرکی در اختیار شما قرار می‌دهد. مفهوم واردات، صادرات و کالای مسافری در امور گمرکی با زبانی ساده توسط علیرضا راشدی اشرفی بیان شده است.

بخش مهمی از این اثر به بررسی جریمه‌های تخلفات در قانونِ امور گمرکی و جریمه‌های قاچاق در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اختصاص دارد. آشنایی با عملکرد کارگزار گمرکی، یکی دیگر از مفاهیم کتاب است. با مطالعه‌ی این بخش، تمامی اطلاعات لازم پیرامون شرایط دریافت پروانه‌ی کارگزار کمرگی، امتیاز ویژه‌ برای بازنشسته‌های گمرکی، اشخاص حقوقی کارگزار گمرکی، نحوه‌ی تمدید پروانه‌ی کارگزار گمرکی و دوره‌های آموزشی لازم برای کارمندان کارگزاری‌های گمرکی را فرار می‌گیرید. اطلاعات این بخش برای راه‌اندازی دفترهای کارگزاری گمرک، بسیار سودمند است. با مطالعه‌ی کتاب خودآموز امور گمرکی می‌توانید کسر دریافتی و اضافه‌ی پرداختی در اسناد گمرکی را محاسبه کنید و با روش‌های حسابرسی بعد از ترخیص، و شیو‌ه‌ی مرور زمان در گمرک آشنا شوید.

مطالب کتاب خودآموز امور گمرکی به گونه‌‌ای تدوین شده که اطلاعات مهمِ آن در ذهن خواننده باقی بماند. به همین منظور قسمتی با نام «خود را بیازمایید» در انتهای تمامی فصل‌های کتاب قرار دارد. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای آشنایی با مراجع رسیدگی به اختلاف‌های گمرکی نیز انتخاب مناسبی است. تمامی روش‌های انجام شکایت‌های گمرکی و پیگیری این شکایت‌ها در این اثر توضیح داده شده است. به اطلاعاتی که گفتیم، روش محاسبات حقوقی، محاسبه‌ی بیمه‌ی محلی و محاسبه‌ی هزینه‌های گمرکی را نیز اضافه کنید. این روش‌های محاسبه را علیرضا راشدی اشرفی در کتاب خودآموز امور گمرکی با مثال‌هایی واضح، همراه کرده تا مطالب به‌طور دقیق به خواننده منتقل شود. مفاهیمِ کتاب با توضیحِ مراحل ترخیص کالا، عدول از عنوان اظهارنامه، نحوه‌ی ترخیص کالا در هنگام اختلاف با گمرک، محاسبه‌ی وزن کالا در گمرک، استعلام تعریف و اختیارات استثنایی رییس کل گمرک به پایان می‌رساند.

انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، وظیفه‌ی چاپ و نشر کتاب خودآموز امور گمرکی را بر عهده داشته است.

کتاب خودآموز امور گمرکی برای چه کسانی مناسب است؟

فعالین حوزه‌‌ی تجارت و بازرگانی، کارکنان گمرک، دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی، تجارت بین‌الملل و حقوق بازرگانی، مخاطبین اصلی کتاب خودآموز امور گمرکی به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی‌ این اثر برای افرادی که قصد کار در کارگزاری‌های گمرکی را دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب خودآموز امور گمرکی می‌خوانیم

به‌منظور برقراری یک نظام قابل قبول و ساده در طبقه‌بندی کالاها اقداماتی از سالیان قبل به عمل آمد تا کشورها با پیوستن به آن قادر گردند سیستم مشخصی را در گمرکات خود و همچنین در تعامل با گمرکات سایر کشورها به‌کار گیرند.

آخرین سیستم طبقه‌بندی کالاها سیستمی است معروف به سیستم هماهنگ توصیف و کدگذاری کالا موسوم به HS. این سیستم از سال 1983 میلادی متداول گردید.

جمهوری اسلامی ایران به‌موجب ماده واحده قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی در تاریخ 20 شهریور 1373 هجری شمسی، به کنوانسیون بین‌المللی HS پیوسته است.

فهرست مطالب کتاب

درس 1: واژه‌ها، اصطلاحات و اسناد گمرکی، تعرفه‌های گمرکی و انواع آن
درس 2: ارزش کالاها در گمرک
درس 3: صاحب کالا در گمرک - اقامتگاه قانونی صاحب کالا - ترخیص نسیه - کالای متروکه
درس 4: رویه‌های گمرکی
درس 5: تخلفات و قاچاق
درس 6: جرایم تخلفات در قانون امور گمرکی و جرایم قاچاق در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
درس 7: معافیت‌ها و ممنوعیت‌ها
درس 8: کارگزار گمرکی
درس 9: مرور زمان، کسر دریافتی، بازبینی، حسابرسی و اقدامات پس از ترخیص
درس 10: مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی
درس 11: محاسبات گمرکی «محاسبه حقوق ورودی – محاسبه بیمه محلی – محاسبه هزینه‌های گمرکی»
درس 12: ارزیابی - مراحل ترخیص کالا - عدول از عنوان اظهارنامه - نحوه ترخیص کالا در هنگام اختلاف با گمرک - محاسبه وزن کالا در گمرک - استعلام تعرفه - اختیارات استثنایی رییس کل گمرک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز امور گمرکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-964-468-161-5
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودآموز امور گمرکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز امور گمرکی

برای دریافت کتاب خودآموز امور گمرکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.