معرفی و دانلود کتاب خداحافظی از مامان

عکس جلد کتاب خداحافظی از مامان
قیمت:
۳۸۰۰۰ ۲۲,۸۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظی از مامان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظی از مامان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خداحافظی از مامان

کتاب خداحافظی از مامان را تانیا ونز و زیگرون ادر با نثری ساده و صمیمی برای کودکانی نوشته‌اند که با بیماری یا مرگ مادرشان مواجه شده‌اند. این کتاب داستانی – تصویری است و قصه‌ی لطیف دختر کوچکی به نام یوله را تعریف می‌کند که به زودی مادرش را از دست می‌دهد و باید خودش را برای مواجهه با این غم بزرگ آماده کند.

درباره‌ی کتاب خداحافظی از مامان

اثری که پیش رو دارید، کتاب خداحافظی از مامان (Abschied von Mama) با همکاری تانیا ونز (Tanja Wenz) و زیگرون ادر (Sigrun Eder) نوشته شده و یک کتاب داستانی – تصویری است برای همدردی با کودکانی که مادر مهربانشان بیمار شده یا او را از دست داده‌اند. این کتاب قصه‌ی لطیف و غم‌انگیز دختری به نام یوله را روایت می‌کند که به زودی مادرش را از دست خواهد داد و نمی‌تواند به راحتی با این موضوع کنار بیاید. این قصه از زبان کودکانه‌ی یوله بیان می‌شود.

یوله دخترکوچولویی است که مادر عزیزش به سرطان مبتلا شده و دکترها گفته‌اند که او را به زودی از دست می‌دهند. یوله خیلی ناراحت است. دلش نمی‌خواهد مادرش از پیشش برود. دوست دارد همیشه کنار مادرش باشد. او همه‌اش غصه می‌خورد و از همین حالا می‌داند که دلش برای مادرش خیلی تنگ می‌شود. یوله سعی می‌کند قدر بودن در کنار مادرش را بداند. او و پدرش درباره‌ی بیماری و مرگ مادر حرف می‌زنند و تلاش دارند خودشان را برای نبودن او آماده کنند. پدر یوله از دلداری دادن به دختر کوچکش غافل نمی‌ماند، به او کمک می‌کند بتواند با این غم کنار بیاید و یاد مادرش را زنده نگاه دارد.

معرفی و دانلود کتاب خداحافظی از مامان

نویسندگان کتاب خداحافظی از مامان در این داستان قلب کودکان غصه‌دار را نوازش می‌دهند، آن‌ها را با حقیقت مرگ آشنا می‌کنند و برای پذیرش مرگ عزیزانشان یاری می‌دهند. لحظات ظریف غصه‌ها و عزاداری یوله و بیان افکار و احساسات کودکانه‌‌اش، شما را با عواطف کودکانی که در موقعیت مشابه او هستند، آشنا می‌کند. کتاب با تصاویر لطیف و زیبایی از اوی گاسر (Evi Gasser) نیز همراه شده است که لحظات دلپذیر کنار هم بودن یوله و مادرش را با رنگ‌هایی شاد به تصویر می‌کشد و کودکان را تا به آخر با خود همراه می‌کند.

زیگرون ادر روانشناس و درمانگر کودکان است که با تکیه بر تجربیات خود داستان‌هایی آموزنده برای کودکان می‌نویسد. تانیا ونز نیز پرستار است و به واسطه‌ی شغلش با کودکانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند، برخورد داشته و به خوبی با احساسات و درگیری‌های ذهنی آن‌ها آشنایی دارد.

لازم به ذکر است که کتاب خداحافظی از مامان با صفحات تعاملی به اتمام می‌رسد. در این صفحات، پرسش‌هایی برای ابراز احساسات و افکار کودکان طرح شده است. به منظور پاسخگویی به این سوالات، لازم است کاغذ و مدادرنگی در کنار خود داشته باشید تا کودکان پاسخشان را به صورت نقاشی به روی کاغذ بیاورند و با همدیگر درباره‌شان حرف بزنید. این کتاب را گیتا رسولی به فارسی برگردانده و به همت نشر پرنده آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی به انتشار رسیده است.

کتاب خداحافظی از مامان برای چه کسی مناسب است؟

این کتاب مناسب کودکان تا سن 6 سال است که با مسئله‌ی بیماری یا مرگ یکی از عزیزانشان مواجه شده‌اند. همچنین مطالعه‌ی این کتاب را به مربیان، روانشناسان کودک، پرستارها، پدرها و مادرها و تمام کسانی که با کودکان سروکار دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خداحافظی از مامان می‌خوانیم

من غمگینم. مامانم نباید برود. آخر او مامان من است! با بی‌قراری می‌پرسم: «تو می‌روی چون من دختر بدی بودم؟» مامان با نگاهی پر از عشق می‌خندد و می‌گوید: «نه یوله، من به خاطر بیماری باید بروم». با خشم داد می‌زنم: «ولی من نمی‌خواهم تو بروی». و به بالشم مشت می‌کوبم.

مامان موهایم را نوازش می‌کند و می‌گوید: «یوله، من هم دوست دارم پیش تو و بابا بمانم، ولی بیماری دارد بدنم را ضعیف می‌کند. همین روزها دیگر از کار می‌افتد»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خداحافظی از مامان
نویسنده،
مترجمگیتا رسولی
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-277-121-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ ۲۲,۸۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خداحافظی از مامان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خداحافظی از مامان

برای دریافت کتاب خداحافظی از مامان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.