معرفی و دانلود کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی

عکس جلد کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی

کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی، تمامی روش‌های پرورش و فروش گل‌ و گیاهان زیبا را در اختیار علاقه‌مندان به فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌ی گل‌و‌گیاه قرار می‌دهد. مطهره بابایی، در این کتاب، درباره‌ی روش‌های کشت، آفت‌زدایی و صادرات انواع گیاهان زینتی سخن رانده است و با مطالعه‌ی آن با اصول لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‌کاری موفق در حوزه‌ی گل و گیاه آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی

کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی، راهنمایی کامل برای فعالان صنعت گل‌و‌گیاه است. مطهره‌ بابایی، نویسنده‌ی کتاب، جنبه‌های اقتصادی صادرات گل‌و‌گیاه را در این اثر بررسی کرده است. با مطالعه‌ی کتاب حاضر در جریان تمامی مراحل صادرات گل‌و‌گیاه از مرحله‌ی بازاریابی گرفته تا عقد قرارداد و ارسال کالا قرار می‌گیرید. مراحل مختلف تولید و صادرات کالا در این اثر با جزئیات کامل توضیح داده شده است. مطالعه‌ی این کتاب برای آشنایی با اصول اولیه‌ی تولید و پرورش گیاهان زینتی در گلخانه به خواننده کمک می‌کند. صادرات گل و گیاه زینتی به‌عنوان یکی از شاخه‌های مهم تجارت بین‌الملل، روش مناسبی برای کسب درآمد ارزی است. فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه‌ی گل‌و‌گیاه، نیازمند مجوزهای خاصی است. مراحل دریافت این مجوزها و کارهای لازم قبل از شروع صادرات گل‌و‌گیاه را با مطالعه‌ی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی، یاد می‌گیرید. مجوز تولید، مجوز صادرات و مجوزهای گمرکی برای تولید و صادرات گل‌و‌گیاه لازم است. دریافت هر کدام از این مجوزها، نیازمند پیش‌نیازهای خاصی است. پس از مطالعه‌ی شرایط لازم برای دریافت مجوز‌های مربوط، در جریان اهمیت شناسایی بازارهای هدف قرار می‌گیرید. برای این شناسایی، نیاز به تحقیقات میدانی، مطالعه‌های منابع داخلی و خارجی و انتخاب بازار هدف دارید. انتخاب بازار هدف برای صادرات گل‌و‌گیاه، نکته‌ی مهم دیگری است که در کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی مطالعه می‌کنید. مراجعه به سایت‌های بازاریابی بین‌المللی، اولین گام جهت یافتن مشتری‌های خارجی برای صادرات گل‌و‌گیاه به‌حساب می‌آید.

مطهره بابایی، روش‌های برقراری ارتباط و مکاتبه با مشتری‌های بین‌المللی را به خوانندگان معرفی کرده است. نکته‌هایی که باید در مکاتبات تجاری خارجی به آن‌ها توجه کنید نیز در ادامه‌ مطرح‌شده تا احتمال عقد یک قرارداد سودآور افزایش بیشتری پیدا کند. پس از مرور تمامی مراحل ارسال زمینی و هوایی گل‌و‌گیاه به کشورهای خارج از ایران، با انواع گلخانه و روش‌های کشت گل‌و‌گیاهان در ایران آشنا می‌شوید. ویژگی‌های گلخانه از نظر شکل، جدا و متصل‌بودن، دما، اسکلت و پوشش را نیز در کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی، می‌خوانید. گیاهان برای رشد و شادابی، به مجموعه‌ای از نیازهای اساسی مانند آب، نور، خاک مغذی، دما و تهویه مناسب هوا احتیاج دارند. آب، به‌عنوان عنصر حیاتی، نقش کلیدی را در ساختار سلولی، انتقال مواد مغذی و فتوسنتز ایفا می‌کند. نور خورشید به عنوان منبع انرژی، برای فتوسنتز و تولید غذای گیاه ضروری است. خاک حاصلخیز با زهکشی مناسب، بستر مناسبی برای تقویت و رشد ریشه‌ها فراهم کرده و همینطور مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین می‌کند. در ادامه دمای مطلوب محیط، سرعت واکنش‌های شیمیایی درون سلول و فرآیندهای حیاتی گیاه را تنظیم می‌کند. تهویه‌ی مناسب هوا نیز برای تنفس گیاه و تبادل گازها بین گیاه و محیط ضروری است. تمامی این نیازهای اساسی در این اثر به تفضیل بررسی شده تا گلخانه‌‌‌ای همیشه سرسبز و پُرمحصول داشته باشید.

در ادامه‌ی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی، با کشت هیدروپونیک آشنا می‌شوید و در جریان ویژگی‌های بسترهای کشت قرار می‌گیرید. بررسی آفات و بیماری‌های مهم گلخانه، نقش کودهای معدنی و پرورش‌ گیاهان صادراتی، از دیگر مطالبی است که نویسنده در این اثر گنجانده. تقریباً می‌توان گفت گیاه و گل صادراتی را سراغ نداریم که روش‌های نگهداری و آفت‌زداییِ آن مطرح نشده باشد. برای پرورش گلخانه‌ایِ گل‌های گلایل، نرگس، مریم، رزِ سرخ، داوودی، میخک، شیپوریِ آنتوریوم و لیلیوم می‌توانید از اطلاعات کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی کمک بگیرید.

کتاب حاضر را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی برای علاقه‌مندان به تولید، بازاریابی و صادرات گل و گیاه زینتی مناسب است. خواندن این کتاب برای صادرکنندگان، علاقه‌مندان به کارآفرینی و همچنین دانشجویان رشته‌های کشاورزی و باغبانی خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی می‌خوانیم

در کشور ما سالانه بیش از دو میلیارد گل شاخه‌بریده، 36 میلیون گل گلدانی، 137 میلیون اصله درخت و درختچه و 840 میلیون بوته گیاهان فصلی و نشایی تولید می‌شود. در همین حال مصرف سرانه گل در کشورهای اروپایی 150 شاخه و در کشور ما کمتر از 15 شاخه است. از این اعداد و ارقام می‌توان نتیجه گرفت که هنوز ارزش واقعی گل و گیاه در کشوری مانند ایران که تنوع آب‌وهوایی منحصربه‌فرد آن زبانزد خاص و عام بوده، به‌درستی شناخته نشده است.

در عصر امروز اهمیت گل تنها از جنبه تزئینی نیست؛ به این دلیل که کشورهای تولیدکننده درآمد بسیاری را از راه تولید این محصولات به دست می‌آورند؛ اما در کشوری نظیر ایران با توجه به انس و الفت دیرینه، همچنین تنوع تولید گل و گیاه، این بخش آن طور که باید توسعه پیدا نکرده است. گل و گیاه ایران به ده کشور آسیایی؛ شامل آذربایجان، عراق، کویت، ترکمنستان، امارات متحده عربی، ژاپن، چین، ویتنام، تایوان و ارمنستان صادر می‌شود، که سهم آذربایجان از این بازار حدود هفت میلیون و 341 هزار دلار و سهم عراق بالغ بر پنج میلیون و 651 هزار دلار بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: صادرات گل و گیاه
فصل دوم: گلخانه
فصل سوم: نیازهای گیاهی
فصل چهارم: کشت هیدروپونیک
فصل پنجم: آفات و بیماری‌های مهم گلخانه
فصل ششم: عناصر گیاهی
فصل هفتم: پرورش گیاهان صادراتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-218-413-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی

برای دریافت کتاب جنبه‌های اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاه زینتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.