معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم): راهنمای دارویی، کنترل درد، طب تلفیقی

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم): راهنمای دارویی، کنترل درد، طب تلفیقی

کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو منبعی جامع و مناسب برای یادگیری و مرور تست‌های تشخیصی در علم پزشکی است. نویسندگان در این کتاب ابتدا شرح می‌دهند که چطور و با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان نوع بیماری را تشخیص داد و سپس توضیحاتی در باب داروهای شیمیایی و طب تلفیقی برای خوانندگان ارائه نموده‌اند.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم)

اساس طب مدرن و کنونی تست‌های تشخیصی هستند که اطلاعات دقیقی را درباره‌ی ماهیت بیماری و درمان آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند. اهمیت تست‌های تشخیصی در علم پزشکی چندوجهی است و از بهبود نتایج بیماری گرفته تا پیشرفت تحقیقات پزشکی را در برمی‌گیرند. یکی از مزایای اصلی این تست‌ها توانایی در تشخیص بیماری‌ها در مراحل اولیه و حتی پیش از بروز علائم آن‌ها است. تشخیص زودهنگام برای درمان موفق، بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا موجب مداخله‌ی به‌موقع در زمانی که هنوز گزینه‌های درمانی موثر هستند و شانس درمان بیشتر است، می‌گردد. از جهت دیگر این تست‌ها، نقش محوری در تشخیص دارند و با ارائه‌ی اطلاعات دقیق درمورد علت اصلی بیماری، به پزشکان کمک می‌نمایند تا بین شرایط مشابه تمایز قائل شوند و تشخیص‌های غلط را رد کنند. این دقت در تشخیص تضمین می‌کند که بیماران موثرترین و هدفمندترین درمان را دریافت می‌کنند و خطر عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند، از این تست‌ها می‌توان در جهت رصد پیشرفت بیماری و اثربخشی درمان نیز استفاده کرد.

علاوه‌بر این‌ها تست‌های تشخیصی نه‌تنها در درمان بیماری‌ها موثر هستند، بلکه به‌عنوان ابزاری قدرتمند در تحقیقات پزشکی نیز عمل می‌کنند و بینش‌های ارزشمندی درمورد مکانیسم‌های بیماری و اثربخشی درمان ارائه می‌دهند. داده‌های حاصل از این تست‌های تشخیصی سبب توسعه‌ی ابزارهای تشخیصی جدید شده و مداخلات درمانی و استراتژی‌های پیشگیرانه را تقویت می‌نماید. حال ما به‌عنوان یک دانشجوی پزشکی چطور می‌توانیم به این تست‌ها مسلط شده و آن‌ها را فرابگیریم؟ بهترین منبع برای مطالعه‌ی این تست‌ها چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) نوشته‌ی اسکات لیتین (Scott litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev) منبعی جامع در باب این تست‌هاست. نویسندگان در این کتاب بخش اعظمی از تست‌های کاربردی را مورد بررسی قرار داده و به طور موجز و با زبانی روان و قابل فهم کاربرد آن‌ها را برای مخاطبان شرح داده‌اند. از نکات مثبت این بخش، می‌توان به مطالب طبقه‌بندی‌شده‌ی آن اشاره کرد که مرور مطالب را برای خوانندگان آسان می‌سازد.

سه فصل بعدی کتاب نیز به راهنمای دارویی، کنترل درد و طب تلفیقی پرداخته است. اسکات لیتین و ناندا سانجیو در ابتدای هر فصل ابتدا شرح داده‌اند که مکانیسم عمل موردنظر ما به چه شکل است و سپس به سراغ توضیح مواردی از قبیل داروهای رایج، داروهای ضددرد، درمان‌های تلفیقی، مداخلات روان‌تنی و غیره رفته‌اند.

کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) به همت سید علیرضا طلایی زواره و مژگان محمدی‌فر به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش بیش از چهارهزاروپانصد پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این مجموعه کتاب که در طی هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده‌جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به بارداری و سلامت کودکان، سلامت بزرگ‌سالان، بیماری‌ها و اختلالات دستگاه غدد درون‌ریز خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن و... اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی که مایلند تست‌های تشخیصی را به طور یک‌جا و طبقه‌بندی شده در اختیار داشته باشند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم): راهنمای دارویی، کنترل درد، طب تلفیقی می‌خوانیم

بسیاری از داروهای جدید امروزی از موجودات زنده مانند بافت‌های انسانی یا حیوانی، باکتری‌ها و یا مخمرها تولید شده‌اند. به این داروها، داروهای بیولوژیک می‌گویند. در مقابل داروهای معمولی از مواد شیمیایی خالص ساخته شده‌اند و ساختار آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توان با کپی کردن آن یک داروی «ژنریک» معادل ساخت. از آنجایی که داروهای بیولوژیک از موجودات زنده ساخته می‌شوند، نمی‌توان به‌سادگی برای آنها یک داروی ژنریک معادل ساخت. اینجاست که داروهای بیوسیمیلار یا مشابه زیستی ورود پیدا می‌کنند. ترکیبات بیوسیمیلار، داروهای بیولوژیک با ساختار مولکولی بسیار مشابه اما نه دقیقاً مطابق محصول بیولوژیک اصلی هستند. سازمان غذا و داروی آمریکا تنها محصولات بیوسیمیلاری را تأیید خواهد کرد که همان مکانیسم عمل نحوه مصرف، دوز و قدرت محصولات بیولوژیک اصلی را داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 35: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع
فصل 36: راهنمای دارویی
داروها چگونه عمل می‌کنند؟
داروهای ژنریک در مقایسه داروهای با نام تجاری
داروهای خود را کنترل کنید
داروهای رایج
فصل 37: کنترل درد
شما چگونه درد را احساس می‌کنید؟
درد حاد و مزمن
داروهای ضددرد
درمان‌های مکانیکی
درمان‌های تهاجمی
درمان‌های تلفیقی
رفتار درمانی شناختی
دردهای مزمن رایج
درد با منشأ ناشناخته
فصل 38: طب تلفیقی
اصول راهنما
به دنبال چه بگردیم؟
ترکیبات گیاهی
مهارت‌های دستی و لمس
مداخلات روان‌تنی
بازگرداندن انرژی طبیعی
سیستم‌های پزشکی جامع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم): راهنمای دارویی، کنترل درد، طب تلفیقی
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-622-348-077-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 11: تست‌های تشخیصی، آزمایش‌ها و روش‌های ارزیابی شایع (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.